batterij advies

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Frocky, 20 jan 2014.

1. Frocky

Frocky

Lid geworden:
    5 mei 2013
    Ik raak er even niet uit, heb al wat gelezen in het accu topic hier maar vind niet echt een antwoord op mijn vraag.

Met de 2200mAh 40C batterijen van mijn blade 450 vliegt mijn quadcopter met robbe motoren die elk max 10 amp trekken een goeie 5 minuten voor het lipo alarm (ingesteld op 10.5V) begint af te gaan bij het flink gas geven.

Vind die vliegtijd net wat te kort, dus ga even kijken om wat lipo's bij te bestellen.

Nu is mijn vraag, waarmee zou ik het langst vliegen, met bv 2200mAh 40C batterijen of met 2700mAh 25C batterijen?

Het liefst zou ik in de 2200mAh lipo's blijven omdat ik deze dan ook kan gebruiken in mijn heli, maar als het echt moet dan moeten er maar lipo's met meer mAh komen voor de quad

2. crg

crg

Lid geworden:
    4 jan 2012
    2700 want de c gaat niet over de vlucht duur dr mah wel

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  3. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Aantal C heeft indirect wel degelijk met de vluchttijd te maken!

Als je accu niet genoeg C heeft zakt het voltage snel in waardoor je uiteindelijk korter met een accu doet met minder vermogen tot je beschikking.

Als je de 2200 accu's ook in een ander model gebruikt zou ik er daarvan een aantal extra halen.
    Dan heb je in 1x voor 2 modellen een langere vliegtijd.

4. Frocky

Frocky

Lid geworden:
    5 mei 2013
    Dacht ook dat die C waarde er wat mee te maken had hoor, heb van een vriend een soort calculator doorgestuurd gekregen en het is daardoor dat ik beginnen twijfelen ben.

2200mAh 40C batterijen leveren constant 88 Amp, 2700mAh 25C batterijen slechts 67.5...

Wetende dat de motoren samen max 40 Amp trekken vraag ik me af hoeveel amp mijn batterijen constant moeten kunnen leveren om comfortabel en iets langer te vliegen.

Ga nu even bekijken hoe ik het lipo alarm correct moet gebruiken, want na 5 minuten gaat het alleen maar af wanneer ik fors throttle bijgeef, gewoon rustig rondvliegen lukt zeker een minuut langer.

Heb net 5 minuten gevlogen, en de voltmeter op het KK2 bordje gaf aan dat er nog 11.3 volt op de batterij zat ( onbelast natuurlijk).
    Ga nu even bekijken hoeveel % van de batterij er bijgeladen dient te worden...

5. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Als je setup max 40A trekt is dat wat je accu constant moet kunnen leveren.

Voor veilig gebruik ongeveer 80% ontladen.

6. Frocky

Frocky

Lid geworden:
    5 mei 2013
    Lipo net volledig geladen, 1453 mAh bijgeladen, dus ik mag denk ik nog wel een minuutje vliegtijd toevoegen....

Ps Mark men heeft me aangeraden om bovenop het max aantal amp's van de motoren een 20% reserve in te bouwen voor werking van FC, ledjes .... enz

7. topix

topix

Lid geworden:
    9 sep 2013
    Je kan ook 2x een 2200 parallel aan elkaar zetten als je er ruimte voor hebt;)

Patrick

8. markjuhh

markjuhh Forum veteraan

Lid geworden:
    4 jan 2009
    LEDs en je RC en FC zullen bij elkaar maximaal 2A trekken.

Deel Deze Pagina