Beier sfr1 met pistenking lichtset

Goede morgen allen,

ik ben mij aan het orienteren op de volvo fh16 bergingstruck.
Nou heb ik de beier sfr1 gevonden ipv de mfc module.
Maar vond ook een hele mooie verlichtingset voor deze truck (pistenking)
Nou las ik alleen dat je voor die set een kingpad (soort afstandsbediening) nodig hebt.
Maar valt dat ook alleen met de beier aan te sturen?
Ik heb al wel ontdekt dat de mogelijkheden van de beier bijna oneindig zijn. Maar hoe of wat met die pistenkingset??? Ik zie door de bomen het bos ff niet meer.

Goede morgen allen,

ik ben mij aan het orienteren op de volvo fh16 bergingstruck.
Nou heb ik de beier sfr1 gevonden ipv de mfc module.
Maar vond ook een hele mooie verlichtingset voor deze truck (pistenking)
Nou las ik alleen dat je voor die set een kingpad (soort afstandsbediening) nodig hebt.
Maar valt dat ook alleen met de beier aan te sturen?
Ik heb al wel ontdekt dat de mogelijkheden van de beier bijna oneindig zijn. Maar hoe of wat met die pistenkingset??? Ik zie door de bomen het bos ff niet meer.
in principe heb je de kingpad niet nodig, ik heb mijn zwaailichten gewoon direct op de akl-8 klem aangesloten en bestuur deze dus via een van de beier uitgangen

Nee, geen foto’s. En het gaat ook niet specifiek om zwaailichten. Maar een complete verlichtingset, van pistenking.

Bedoel je deze set van pistenking voor de volvo fh16 750
TamFH16-Set.jpg
TamFH16-KBZM.jpg

Aahja, dan weet ik ook niet zeker, of je überhaupt een Kingpad daarop kunt aansluiten!
Al kun je het meeste al laten meelopen, via die lichtschakelaar functie.

je kan de pistenking aansturen door de beier heen.
dan sluit je de kleine stekker met de gekleurde draaden van de input aan op de uitgang van je beier

Ok, dat klinkt als een goede oplossing. Dan neemt de beier dus de functie van de kingpad over eigenlijk. Dat is wat ik wil.

Heb je al een zender op het oog?
Er zijn namelijk ook zenders, die dit soort via het touchscreen kunnen schakelen.
O.a. voor de FrSky Tandem serie (bijv. de X18 of de X20), zie hier: https://www.pistenking.com/product_info.php?info=p296_smart-kingpad-fuer-frsky-tandem.html
Zelf gebruik ik ook deze zender en werkt super, ivm de vele opties.
Met een enkele kabel tussen de ontvanger en de sfr1, beschik je direct over alle 16 kanalen. (via de sBus)
Ik ben een Tamiya Scania 770S aan het bouwen met een Beier SFR-1 en nu Ik heb sinds een paar dagen een FrSky Tandem x18 en een FrSky Archer Plus R6 Ontvanger 2.4Ghz ACCESS/ACCST, het is me nog niet gelukt om s-bus werkend te krijgen, enige kans dat je me op weg kan helpen?

Alvast bedankt.

@lawine12
Bij je ontvanger zit een kabelset met 6 kabels naar een witte plug, de witte is de Sbus uitgang en zou direct moeten werken.
Wat ik altijd doe, ik ruil die gele (in die servo-stekker) om met die witte, dan heb je alles wat je nodig hebt naar de Beier en word de ontvanger gevoed.
Check ook in je zender, daar waar je de ontvanger bind, dat je ook 16 kanalen uitstuurt.

@lawine12
Bij je ontvanger zit een kabelset met 6 kabels naar een witte plug, de witte is de Sbus uitgang en zou direct moeten werken.
Wat ik altijd doe, ik ruil die gele (in die servo-stekker) om met die witte, dan heb je alles wat je nodig hebt naar de Beier en word de ontvanger gevoed.
Check ook in je zender, daar waar je de ontvanger bind, dat je ook 16 kanalen uitstuurt.
Dank je wel, ga ik morgen even proberen, mag ik je een PB sturen als het niet lukt?

Back