Ik ben vanmiddag even bij de Luftfahrtausstellung Hermeskeil geweest en ik heb wat foto's gemaakt. https://www.flugausstellung.de/ Het is groter dan Aviodome en er staan ook wat aparte dingen. Als je in de buurt van Trier komt (Eifel) zeker de moeite waard om even binnen te wippen. Helaas weinig propellerjagers maar des te meer jets. De grootste heli die ik ooit gezien heb, een Mil MI-26 Als iemand nog een counter-rotating kist wil bouwen.. Zo lelijk dat ie weer mooi wordt. Een echte Horten! De aansturing van de roeren, wonderlijk. Lilienthal, daar begon het allemaal mee. Doppelraab IV Bleriot XI FAG Stettin Landmann 1935 Rhonlerche Er staat nog veel meer, ook de Concorde en diverse straalmotoren, opengewerkt, net als tientallen stermotoren. Helaas door corona geen terrasje... GJ
"GJVO, Ik ben vanmiddag even bij de Luftfahrtausstellung Hermeskeil geweest en ik heb wat foto's gemaakt. Het is groter dan Aviodome en er staan ook wat aparte dingen. Als je in de buurt van Trier komt (Eifel) zeker de moeite waard om even binnen te wippen. Helaas weinig propellerjagers maar des te meer jets. Moet er nog eens terug gaan. Lang geleden geweest. Heel herkenbaar. Mooi museum Willum
Sinsheim schijnt ook mooi te zijn. Ik was destijds met Gerben in Sinsheim voor een show maar we hebben het museum om de een of andere reden overgeslagen. Beetje dom. GJ
Schitterende collectie. Groter dan de Mi26 ga je ze ook niet vinden. Of het nu nog steeds zo is weet ik niet maar een paar jaar geleden kon je (ik dacht in Oekraïne) rondvluchten maken in een Mi26.
Ooit heel lang geleden (24 jaar) koffie gedronken in die concorde. Was grappig, maar niet erg ruim. Wel een heel leuk museum als je eens in de buurt bent.