Big Lift I

Die heeft iemand ooit voor mij gemaakt op een snijplotter, ik bedacht me in ene dat ik nog een setje had ;)

Groeten,
Sander

Vanmorgen de zaak eens in elkaar gestoken met alles aanboord en op de weegschaal gezet, net geen 7Kg

Ik heb de setup nog eens door e-calc gehaald.
als basis voor de motor een turnigy 6463 (230Kv) genomen en aangepast omdat mijn motor er niet instaat (Dymond AL-6463T)
full

de gegevens kloppen dus niet helemaal, maar dat is logisch

Laatst bewerkt door een moderator:
alle folie werkt net zo makkelijk als je de basis technieken van folien beheerst .alleen dat leer je door veel doen .nu is de kwaliteit van folie op levensduur wel bepalend en komt oracover boven de rest uit ,ook qua rek .maar uiteindelijk is een ieder die zelf beslist wat hij prettig vind .

Hoi Serge,

Kan zijn dat Oracover beter is, is ook 3x zo duur en er gaan nogal wat metertjes in zo'n biglift.
Ik vond het voornamelijk irritant dat wanneer de plaklaag tegen elkaar komt dit onherroepelijk vast zit.

Groeten,
Sander

Oracover moet je kouder behandelen in de plakfase dan HK/RCt folie. Achja, boeiend, t zit er mooi op man! Wel filmpje hè!!

ook daar zijn truukjes voor .
Wat jou portemonai beslist is uiteindelijk doorslaggevend (ken dat straatje maar al te goed ).Mijn sagitta 900 zit in de oracover ,deze heb ik nog maar 1x na hoeven te strijken .terwijl de epsilon in een cloon zit bekleed en deze heb ik al diverse malen na moeten strijken .
Ik vond het juist irritant dat bij de hkfolie de beschermlaag zo lastig te verwijderen was ,voor de rest prima spul om te verwerken . wat ook goed helpt bij alle bekledingen is dmv verdunde witte houtlijm de houtconstructie in te smeren (enkel oppervlakkig ,anders gaat het hout werken ), dit te laten drogen en dan bekleden .Met deze methode zit de bekleding vaster aan het hout .

De les die ik heb geleerd....als je twijfelt moet je het niet doen. Ik hou je niet tegen natuurlijk maar je slaat jezelf voor je kop als je hem gelijk aan stukken vliegt. Er komen echt betere dagen.

Of je wacht tot vanavond, dan gaat de wind liggen.

daarom ga ik zometeen vanmiddag naar het veld .en door naar de avond om lekker te vliegen (heb toestemming ,pappie dag , heerlijk zo'n vrouw die je je vrijheid gunt en andersom natuurlijk)

normaal spul voor vanmiddag en tegen het eind als alles goed voelt dan pas je big lift sturen .
Ik weet niet of je naar de hei komt met Arjan ,maar we helpen je graag ,maar je moet er wel zelf volledig achter staan . Het is wat Arjan zegt hoe graag je ook wilt ,je kunt je toestel mar 1x goed stuk vliegen . heelhouden is beter .

Vanavond maar eens kijken, als het me niet aanstaat vlieg ik gewoon niet.
Morgenavond is het club avond dus dat kan ook, iets meer wind dat wel.
Wel onder het toeziend oog van publiek, dat vind ik dan weer minder.

Groeten,
Sander

Laatst bewerkt:
De rolroeren zijn ook netjes met tape vast gezet, alleen valt me nu pas op hoeveel verdraaiing in de rolroeren zit... hmmm eens kijken hoe we dat kunnen oplossen.

Z bend in het stangetje gemaakt, kon ook netter en zat tzt vervangen worden door een soldeerbus met quicklink.

Hoe vast moeten de roerhoorns zitten, erg veel meat is er niet?
heeft het zin om langere schroeven te gebruiken en zo'nplaatje aan de achterkant te gebruiken?

Graag jullie ideeën

Groeten,
Sander

Laatst bewerkt:
De motor of vergelijkbaar staat ook in E-calc.
Moet je wel de goede selecteren.
BV Turnigy TR6364-10 (230kV) of de Turnigy SK6364-09 (230kV)

230kV toch? In de berekening staat 200kV

Sorry, motor verkeerd gelezen.

Ik zie dat je voor de kale kist uitkomt op 250W/kg. Is dat niet weinig voor slepen?
Je wilt je nieuwe zwever van 4 meter toch slepen. Die weegt ook al 4,3 kg.
Bij elkaar al ruim 11kg.

Serge ik leef met je mee......:(

Je kent ze die kleine wervelwindjes die stoelen een 5meter kunnen verplaatsen .Een pt17 ook tijdens de start .en er is echt geen sturen tegen mogelijk .plakken ook niet meer trouwens ..............

in iedergeval bedankt Arjan .;)

filmpie

Filmpje van de maiden van de Electric Biglift:
(Muziek is jammer genoeg achteraf niet meer zachter te maken)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back