Blade mCP x = Revolutionair !

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door philippefeij, 21 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. philippefeij

philippefeij

Lid geworden:
    9 okt 2004
    Hallo allemaal,

Het is alweer een aantal jaar geleden dat ik actief was op het gebied van model-heli vliegen. Toch heb ik het al die tijd wel gemist, vandaar ook recent besloten de draad weer heel rustig op te pakken.
    Omdat we pas een huis hebben gekocht en dit grotendeels zelf ga verbouwen, is er weinig tijd om een 600 of 700 model te bouwen en te vliegen, vandaar besloten om tot de tijd dat alles klaar is mbt het huis te vliegen met iets kleins, in en rond het huis.

Ik zocht naar een kleine CP heli en kwam al snel uit op de Blade mCP X. Besteld en in één woord GEWELDIG! Heb vanalles geloven, Morley Maverick, Raptor 50, 90SE, T-rex 600N, Zoom 400, mini titan, maar niks is zo revolutionair als dit.

Heb inmiddels een vlucht of 50 achter de rug, waarvan 40 stuks met crash en het apparaat vliegt nog steeds. De bladen zien niet meer echt uit en moeten langzaam vervangen worden. Ook zijn een aantal linkjes gebroken, maar goed: Inverted de grond in, tegen lantaarnpaal, tegen muur, tegen boom etc etc.

Zeker heeft het apparaat na een paar vluchten een aantal manco's, maar die zijn vrij gemakkelijk op te lossen. Het meest vervelend is de wobble. Deze is met rubbertjes achter de links en een druppel CA op de plaats waar de link de servo ingaat al grotendeels te verhelpen. Denk ook dat de gammele tuimelschijf hier ook debet aan is. Dit apparaat is geweldig om vanuit de sim op te schalen naar de realiteit, of dit nu Nose-in, inverted vliegen of andere 3D figuren is.
    Maar het meest geweldige van dit apparaat is dat een crash 9 van de 10 geen gevolgen heeft. Bij elke andere CP heli is een crash altijd kostbaar.

Ik zal in dit draadje mijn verdere bevindingen prijsgeven, suggesties zijn altijd welkom!

2. Noware69

Noware69

Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Er is toch al een prima Topic voor de Mcp X. Zo wordt alle info wel heel erg verdeeld op het forum.

Erik

Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2015
  3. Psygho (Emil)

Psygho (Emil) Forum veteraan

Lid geworden:
    7 jan 2004
    Zie bovenstaande post....
    Daar kan je verder....

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina