Moge, Ik ben een beetje in de war: Ik heb namelijk de grootste moeite om online de juiste bladlengte van mijn Moskito Basic te vinden. Al de GFK/Carbon bladen die ik vind beginnen bij 500mm, terwijl ik blijkbaar 480 nodig heb? Kan ik er straffeloos langere bladen op zetten, of moet ik dan met de overbrengingen gaan 'rommelen'? Groetjes, Ton
Ter verduidelijking: met gewicht bedoel ik het effect dat een grotere bladmassa zou kunnen hebben op de lagering van de bladen, niet zozeer het totaalgewicht van de heli.
Wat zou voor de lagering van de bladhouders een acceptabel gewicht zijn? Ik heb nl geen idee wat die houtjes nu wegen (Of wogen ) en ik heb alleen een keukenweegschaaltje om het na te zien... Ton.
Is geen probleem. Basic heeft gewoon twee lagers en een druklager. Heeft zijn grotere broer (xxl) ook. Let alleen wel op de blad dikte. De oude mossies hebben nog 10 mm bladhouders. De nieuwere allemaal 12 wat ook een veel gebruikerlijke maat is. Ik heb hiervoor nieuwe bladhouders moeten kopen. In principe alleen maar beter, zien er stukken steviger en stijver uit en zijn niet duur. Succes Elwin