Ik heb een oude tekening gevonden van de Bleriot XI 1909 uit FMT 1986 meende ik. Nu lijkt mij dit wel een leuk bouwprojectje, maar ik weet niet of hij kompleet is en hij is semi scale. Ik wil full scale. Dus heeft iemand toevallig die tekening? Spanwijdte is 174 lengte 150 en voor 7.5cc tot 13 cc 4takt. Mag wel iets kleiner En wat ik graag wil weten is hoe hij ongeveer vliegt
Kijk hier eens ( http://www.shuttleworth.org/shuttleworth/index.htm ) Hier heeft men nog één van de weinige originele Bleriot XI die nog over zijn. Daar komt bij dat het de enige ter wereld is die nog vliegen kan EN MAG. De mensen van dit museum zijn allemaal vlieg fanaten die "hun" kisten tot in de puntjes onderhouden en vliegen. Ze zijn vrijwel altijd bereid je te helpen, zeker als je er eens gaat kijken. Men had (heeft nu nog?) er ook info paketten van de vele kisten in het museum, die zouden je misschien goed kunnen helpen. Kijk eens op hun site en stel je vragen, nee heb je, ja kan je krijgen. Een bezoek aan dit museum is overigens volledig de moeite waard. Een keer gaan kijken als er ook een vliegshow wordt gehouden is helemaal het einde. Ik heb er in de loop van de jaren kisten zien vliegen die elders niet alleen in een museum staan. Deze Bleriot "vliegt" af en toe ook nog. Omdat het de enige luchtwaardige Bleriot XI is wil men schade voorkomen en blijft het vliegen beperkt tot een hopje van een meter of 100 op 1 a 2 meter hoogte boven de baan.
Ja die had ik ook al gevonden. Met die foto's kan ik veel. Wat ik ga doen is die tekening die ik nu heb als basis gebruiken, en dan als die foto's enzo voor het detail. Maar ik zit alleen nog een beetje met hoe elke type er nu uit ziet, ik wil ze niet door elkaar gaan gebruiken
Tekeningcatalogi: www.vth.de www.neckar-verlag.de www.modellsport.de www.traplethouse.com Amerikaanse bladen?