Blij met mijn Bigfoot

Na eerst een aantal vintage buggy's gekocht te hebben, heb ik recent een tweetal Tamiya's gebouwd. De ""Violet"" en de ""Chrome"".
Deze vond ik echter zo mooi, dat ik het bijna zonde vond er al te ruig mee te gaan rijden.
Wel had ik al een Nikko Dictator III, waarmee het heerlijk rijden was.
Maar toch..................?!
In het kader van de eindejaar bonus, heb ik nu een Traxxas Bigfoot aangeschaft.
Dit lijkt me nu een mooie en heerlijk rijdende auto te zijn. Wat wordt bevestigd op heel veel YouTube filmpjes.
En de eerste indruk is:.......................GEWELDIG :yes:

Hieronder een filmpje van de eerste testrit, incl. al een paar wheely's!

 
Mijn zoon heeft zich ook een presentje voor de kerst gegeven. :bye:
Even een proefrit in de parkeergarage.
Mijn Bigfoot mocht ook meedoen!

 
Ondertussen wat aanpassingen gedaan:

  • aanbrengen van wat extra stickers;
  • wheelibar met rubberen bandjes;
  • verlichting voor. Ik bleek me op afstand nogal eens te vergissen tussen de voor- en de achterkant. :bye:
Het wachten is nu nog op:
  • de kogellagers voor de wielen, met nieuwe wielmoeren in kleur;
  • wat kleine verfraaiingen.
Zie onderstaande foto's.
 

Bijlagen

  • IMG_7822.JPG
    IMG_7822.JPG
    115,3 KB · Weergaven: 184
  • IMG_7825.JPG
    IMG_7825.JPG
    139,4 KB · Weergaven: 175
  • IMG_7829.JPG
    IMG_7829.JPG
    102,7 KB · Weergaven: 191
  • IMG_7830.JPG
    IMG_7830.JPG
    110,5 KB · Weergaven: 175
  • IMG_7832.JPG
    IMG_7832.JPG
    109,5 KB · Weergaven: 175
Het wachten is nu nog op:
  • de kogellagers voor de wielen, met nieuwe wielmoeren in kleur
Als je al gereden hebt met de glijlagers, kan het verstandig zijn ook nieuwe asjes te bestellen, want meestal is de passing dan al verziekt, en dan ben je een deel van het voordeel (het preciezere sturen en de betere stabiliteit) al gelijk weer kwijt.
 
Filmpje van Bigfoot in de sneeuw, na monteren kogellagers bij wielen en monteren blauwe wielmoeren.
Asjes zagen er uit als nieuw.
Na afloop Bigfoot afgespoeld en in bad te drogen gezet.

 
Maakt dat je je weer jong voelt Bertus! Veel rijplezier. Gr. Klaas.
 
Tijdens het rijden viel op dat de verlichting zichzelf uitschakelde, synchroon met stuurbewegingen?!? :hammer:
Na lang zoeken de oplossing gevonden: Van fabriekswege hadden ze de stuurservo aangesloten op poort 1 van de ontvanger en had ik dus de verlichting op poort 2 aangesloten.
Naar bestudering van de handleiding bleken de poorten als volgt ingedeeld: poort 1=reserve; poort 2=sturen; poort 3=regelaar en poort 4=reserve.
Dus: stuurservo naar 2 en verlichting naar 1 en..............opgelost! :yes:
Het kan dus interessant zijn om toch even in de waterdichte ontvangerbox te kijken! :banana:
 
Back
Top