Bluenose van Artesania

Dag modelbouwers,
Heeft iemand ervaring met het bouwen van de Bluenose van Artesania? Dit schip zou ik als onervaren modelbouwer willen bouwen. Er staan wel bouwverslagen van de Bluenose van Constructo in dit forum, maar niet van Artesania.
Is de kwaliteit van Artesania goed?
Groeten, Theo

Hallo Theo welkom op het forum, ik heb het onderstaande kunnen vinden.

Constructo:

Amerikaanse fabrikant
Scheepsmodellen: Erg eenvoudig van detail, matig accuraat, goed voor beginners +-
Handleiding / bouwbeschrijving: goed, foto’s en uitleg ++
Houtkwaliteit: Redelijk tot goed +
Beslag: Matig tot redelijk +-
Prijs ten opzichte van andere fabrikanten: goedkoper
Service: Niet bekend
Algemeen cijfer: 7-

(bron: De Kombuis)

Artesania Latina:

Spaanse fabrikant
Scheepsmodellen: Vaak erg mooi uitziend, minder accuraat ++
Handleiding / bouwbeschrijving: Matig met wat oudere modellen, nieuwe modellen stuk verbeterd. +-
Houtkwaliteit: Redelijk tot goed +
Beslag: Redelijk+-
Prijs ten opzichte van andere fabrikanten: Goed, concurrerend
Service: Goed, echter geen importeurs meer in europa, alles gaat direct via de fabriek zelf wat echter wat tijd kost. Langere levertijd . ++
Algemeen cijfer: 8

(bron: De Kombuis)

Zelf ben ik bezig met een fabricaat van Corel, deze is echter niet perfect maar met wat handigheid en hulp van de mensen op dit forum zeer goed te bouwen.

Als aanbeveling is het handig om onder "bouwverslagen-historische-schepen" een bouwverslag te plaatsen waar je je kunsten laat zien en waar je vragen kunnen worden beantwoord.

Veel bouw plezier gewenst.

Ik heb de Bluenote II van Artesania gekocht in een modelbouwwinkel in Spanje. Dit wordt mijn eerste schip. Er is alleen een klein probleem, de bijgeleverde handleiding is in het Spaans. Heeft iemand misschien deze handleiding in het Nederlands? Eind van deze maand ben ik weer in Nederland en ga dan beginnen met de bouw en ga er ook een bouwverslag van bijhouden.
groeten Theo

Back