Vraagje, Weet iemand waar ik een boegschroef kan bestellen met een binnenbuis diameter van 25 mm, wel 1 met een schroef erin. Modelbouwshop Flevoland heeft ze wel maar is met een platte schroef en om de stuwkracht te regelen van BB naar SB met een soort roer in de buis, dat wil ik niet. Er moet gewoon een normale schroef in zitten. Suggesties?? Thnx Leon
Hallo, Ik weet wel waar je boegschroeven kunt bestellen, o.a Krikke, quartel, conrad misschien. maar bij zulke adressen zijn ze vaak wel te verkrijgen. gr. Jeroen
boegschroef Hallo Leon. Wordt inderdaad moeilijk, in de meeste boegschroeven zitten nu schoepen. Je zou er eventueel een schroefje voor kunnen zetten. Alternatief is de nieuwe boegschroef van Raboesch. Zitten 2 echte schroeven in, echter is binnenwerks 30 mm. Met een beetje handigheid, en dat zijn modelbouwers toch kan je er een pijpje in lijmen . Nadeel is dan dat je de schroeven er waarschijnlijk niet meer uit krijgt. Ik heb deze boegschroef net zelf gekocht bij Top-F Ship Modeling Store - HOME Wil wel wat foto''s voor je maken, moet je het emailadres even sturen via een pb. Groet Paul UK-104
[mod]Leen en ik hadden een klein verschil van mening, maar dat is ondertussen (zoals het hoort) op een nette manier uitgepraat. Vandaar dat ik mijn reactie op zijn bericht weggehaald heb. Joepie, zo kan het ook...[/mod]
Leon, Zelf heb ik de MARX boegschroef deze is 32mm/34 mm, maar ziet er echt uit, enkele schroef en dus minimale inbouw diepte en super sterk. Maar het is maar wat je zelf wilt, die van Raboesch is niet echt om in te bouwen in een smalle romp. Groet, Fer
Anders is er ook nog zelfbouw, meestal is het spul plastic, wat door mij niet echt geliefd is.. gr. Jeroen