Zoals sommigen weten heeft Willy de Woofer een Ion Pro gekocht en ik zou hem helpen bouwen.
Daar gooide mijn gezondheid wat roet in het eten maar inmiddels gaat het weer prima en heb ik de Ion nu thuis liggen en ga hem bouwen voor Wil.
Ik zal een bouwverslagje maken voor Wil en voor andere geinteresseerden.
De manier van bouwen is gebaseerd op ervaring en kan voor sommigen raar zijn maar dit is volgens mij de meest efficiente manier, een beetje zoals ik mijn wedstrijdkisten ook bouwde.
De Ion Pro is een electrozwever, hotliner.
Spanwijdte 2 meter en vliegklaar gewicht zal rond de 1700 gram liggen.
Als motor komt er een Hacker B40 7L 4.4:1 in met een 13 x 6,5 prop.
Als lipo een 3S 4200 mAh Wellpower.
Deze is wel wat zwaarder maar de 4200 mAh is wel lekker omdat je dan de accu niet echt flink op hoeft te warmen.
De regelaar is een Sunrise 150A Dutch F5B Special, tot 6S en kan makkelijk 300A aan.
De aandrijving gaat zo'n 90A trekken, dus dan zit je aan ongeveer 1000 watt input.
Een fijne 0,8 PK per kilo, meer dan snelste sportauto dus het wordt een vlot kistje.
Dit is hem maagdelijk uit de doos.
GFK romp, bespannen vleugels en stabilo.
En de kwaliteit is erg goed:
Daar gooide mijn gezondheid wat roet in het eten maar inmiddels gaat het weer prima en heb ik de Ion nu thuis liggen en ga hem bouwen voor Wil.
Ik zal een bouwverslagje maken voor Wil en voor andere geinteresseerden.
De manier van bouwen is gebaseerd op ervaring en kan voor sommigen raar zijn maar dit is volgens mij de meest efficiente manier, een beetje zoals ik mijn wedstrijdkisten ook bouwde.
De Ion Pro is een electrozwever, hotliner.
Spanwijdte 2 meter en vliegklaar gewicht zal rond de 1700 gram liggen.
Als motor komt er een Hacker B40 7L 4.4:1 in met een 13 x 6,5 prop.
Als lipo een 3S 4200 mAh Wellpower.
Deze is wel wat zwaarder maar de 4200 mAh is wel lekker omdat je dan de accu niet echt flink op hoeft te warmen.
De regelaar is een Sunrise 150A Dutch F5B Special, tot 6S en kan makkelijk 300A aan.
De aandrijving gaat zo'n 90A trekken, dus dan zit je aan ongeveer 1000 watt input.
Een fijne 0,8 PK per kilo, meer dan snelste sportauto dus het wordt een vlot kistje.
Dit is hem maagdelijk uit de doos.
GFK romp, bespannen vleugels en stabilo.
En de kwaliteit is erg goed: