Hier ga ik proberen de bouw van de Otto viertakt naar model van Jan Ridders in bij te houden. Zodat ik bij eventuele vragen hier om jullie hulp kan vragen. Tips zijn altijd welkom
hier nog wat foto's van de wobbler en de beam engine die ik eerder gemaakt heb. gelijk maar een vraag hoe draai ik de foto's??
Nu verder met de Otto, ik had al wat onderdelen gereed voor dat ik dit zou gaan delen met jullie. Hier alvast een overzicht van wat ik al gereed heb er zitten nog wel wat onderdelen tussen die nog 1 of meer bewerkingen moeten krijgen op de freesbank .
ok foto's zijn ook wat groot even zoeken wat het formaat moet zijn zodat het niet zoveel ruimte inneemt. Is er ook een mogelijkheid om filmpjes te delen of moet je daar iets externs voor gebruiken?
Voor zulke dingen gebruik ik Irfanview. Gewoon de foto openen met dit programma en dan met de "L" toets linksom draaien of met de "R" toets rechtsom. Elke keer dat je een toets indrukt draait de foto 90°. Met CtrlU, dat is de control toets en de "U" toets, kan je de foto over elke gewenste hoek draaien. De stappen zijn dan 0,1°. Verder kan je met dit programma nog veel meer wat foto bewerking aan gaat. Het is een freeware programma en werkt echt fantastisch. Ik zou niet meer zonder kunnen.
Leuk, ik ga je volgen. Word het forum weer wat nieuw leven ingeblazen... Je wobbler en de beam engine zien er goed uit !!! Groet, Ruud.
hier ook nog een linkje naar de beam engine ook op luchtpomp van de vijver. met open gelaten huis zodat je de schuif over de spiegel kunt zien bewegen.
ok weer een kleine update staanders op een aantal plaatsen gaatjes geboord nu kijken of we ergens tijd hebben om deze kamers netjes uit te frezen. eerst even het nulpunt afstellen en daarna de gaten boren.
Hier een overzicht van alle gemaakte onderdelen. Nu aar eens kijken of we de motor aan de gang kunnen krijgen. Weet wel dat ik voor een volgend project voortaan mijn mobiel mee moet nemen, zodat ik wat vaker een foto kan maken. Zo dat ik een wat beter/netter bouwverslag kan maken. Maar dat zal voor het volgende jaar zijn. Alvast voor iedereen de beste wensen voor 2025. Grt Ed
Na wat slijpen van de kleppen en wat rommelen met de timing toch een werkend resultaat gekregen. Ben er best trots op.
Ja tankje moet nog van koper of messing en op nette voetjes. Maar bij gebrek aan koper en messing buis maar iets van alu gemaakt had ik genoeg van.