Bouwproject Arrma Felony

Vorige week kocht ik deze Arrma Felony tweedehands. Er ontbraken een zender, ontvanger en batterijen, maar ik heb de zender en ontvanger vanavond goedkoop kunnen kopen.Dit wordt een groot project, want ik ga uiteindelijk bijna alle aluminium onderdelen monteren. Eerst maak ik hem rijklaar, maar daarna ga ik verder met de opbouw.Het type aluminium dat ik ga gebruiken is 6065-T6 en 7075-T6, dus het is echt kwaliteit. Als je het project wilt volgen, ben je van harte welkom.Hier zijn twee foto's van mijn auto.

1746649895261.png

1746649921528.png

Een Spektrum DX3-zender met een 6-kanaals Spektrum-ontvanger met telemetrie. Ik heb hem vanavond gekocht voor slechts 65 euro.De ontvanger alleen al kost nieuw meer dan 100 euro.

Nu heb ik alleen nog de batterijen nodig om een proefrit te maken.

1746650279627.png

Hier is een foto van mijn auto. De achtergrond en de rook worden getekend met kunstmatige intelligentie.

( Deze foto's zijn genomen in de tuin achter mijn huis. )

1746726243975.png

1746726736902.png

Laatst bewerkt:
Ik heb de nieuwe ontvanger in mijn auto geïnstalleerd. Het is een 6-kanaals Spektrum-ontvanger met telemetrie. Ik heb vandaag ook mijn Spectrum Dx3-zender per post ontvangen. (Ook te zien op de foto) Ik heb hem tweedehands gekocht voor slechts € 65, inclusief 6-kanaals ontvanger.

Spectrum Smart-batterijen staan op het verlanglijstje.
IMG_0727.jpeg

Als de Arrma Felony een echte auto was en hij op een autoshow zou worden getoond, zou hij er zo uitzien.

Gemaakt met ChatGTP.

06A7B7A3-C4F0-4DCF-B953-1C05B30B4967.png

Waarom druk je de tape niet netjes aan in het reliëf van de body? Het ziet er gebrekkig uit. De eerste keer dat je ermee rijdt zal er stof onder de losse delen gaan, en komt alles los.

In de aluminium beugel op de vorige foto ontbreekt nog een schroef en een borgmoer, slordig zo.

Dit antwoord kan mogelijks geformuleerd zijn met gebruik van chatgpt.

Waarom druk je de tape niet netjes aan in het reliëf van de body? Het ziet er gebrekkig uit. De eerste keer dat je ermee rijdt zal er stof onder de losse delen gaan, en komt alles los.

In de aluminium beugel op de vorige foto ontbreekt nog een schroef en een borgmoer, slordig zo.

Ik weet dat er een schroef ontbrak in de beugel. De kop van de schroef die ik had was afgebroken, dus ik moest eerst nieuwe schroeven kopen.
Ik wilde de originele schroef van Arrma, niet die van Action, dus ik moest even wachten voordat ik die kreeg.

Dus, ik heb gisteren de nieuwe schroef per post ontvangen en nu is alles in orde.
Er werden geen borgmoeren meegeleverd en in de handleiding staat dit ook niet vermeld.

Laatst bewerkt:
De vorige eigenaar van de auto was begonnen met het voorbereiden van de carrosserie voor elektrische verlichting maar de
lampen die de vorige eigenaar had gekocht, waren van zeer slechte kwaliteit en konden gemakkelijk kapot gaan. Het bleef niet
echt hangen.
Nu heb ik goede achterlichten gekocht, van een heel andere kwaliteit dan die welke bij de auto zaten, en volgende maand ga ik de grill met koplampen kopen die je op de foto ziet.

1747366215164.jpeg

Laatst bewerkt:
Ik wilde de originele schroef van Arrma, niet die van Action, dus ik moest even wachten voordat ik die kreeg.

Meen je dat echt? Denk je nu echt dat de originele Arrma beter is? Voor de prijs van een paar in een RC merk in een zakje koop je een doos van 100 stuks of op Amazon een assortiment doosje die net zo goed zijn.

Ik ben nieuw bij Arrma en heb vertrouwen in hun kwaliteit. Ik wil iets kopen waarvan ik weet dat het werkt.
Om het simpel te zeggen: ik heb een gebrek aan kennis.
Volgens mij staat ie stil. ;)
Heb je er een filmpje bij?

Meen je dat echt? Denk je nu echt dat de originele Arrma beter is? Voor de prijs van een paar in een RC merk in een zakje koop je een doos van 100 stuks of op Amazon een assortiment doosje die net zo goed zijn.

Ik heb dit 3D-bestand gisteren gekocht en het zal vandaag in 3D worden geprint. Het staat in het rood gedrukt. Dan koop ik een echte grill in plaats van een sticker.
Natuurlijk moet ik wel twee gaten in de carrosserie maken, maar dat zal wel lukken.

1747721681976.png

Eigenlijk wilde ik het grill en de verlichting bij PoloCreations kopen, maar ChatGTP waarschuwde me daarvoor omdat er geen montage-instructies bij zaten en er veel soldeerwerk nodig was. ChatGTP gaf mij een alternatief voor lampen die een mooie prijs hebben en al bedraad zijn, zodat ik ze meteen aan kan zetten nadat ik een gat heb gemaakt.
Ik dacht erover om het licht op de onderstaande foto te gebruiken. Het is voorgemonteerd en er hoeft niet gesoldeerd te worden.

IMG_1121.jpeg

Bijlagen

• c11a9007-075e-4965-8b07-3164c9a37f09.jpeg
    c11a9007-075e-4965-8b07-3164c9a37f09.jpeg
    27,1 KB · Weergaven: 3
Laatst bewerkt:

De tape moet verwijderd worden. Ik vind het niet leuk. en als ik een rode grill krijg, zal er te veel rood zijn met deze strepen.

Ik ben nieuw bij Arrma en heb vertrouwen in hun kwaliteit. Ik wil iets kopen waarvan ik weet dat het werkt.
Om het simpel te zeggen: ik heb een gebrek aan kennis.
Een gebrek aan kennis mag dan wel zo zijn maar vandaag de dag met behulp van google, AI etc kan je heel ver komen om je kennis bij te spijkeren. Je bent immers met een technische hobby bezig en notabene met veel aanpassingen. Met een beetje onderzoek kan je bv de specs van die schroef vinden, als ik de tekening goed begrijp is het een ARA721422 wat een gewone M4x22 schroef is. M4x22 staat voor M4 schroefdraad met een lengte van 22mm, bij iedere bouwmarkt simpel te vinden.

Overigens hebben de meeste RC modellen geen speciale schroeven en is sowieso een assortimentdoosje een goede aanschaf. Voor bv iets van 12 euro op amazon NL heb je een groot assortiment M3 schroeven in verschillende lengtes in verzonken en bolkop versie.

Een gebrek aan kennis mag dan wel zo zijn maar vandaag de dag met behulp van google, AI etc kan je heel ver komen om je kennis bij te spijkeren. Je bent immers met een technische hobby bezig en notabene met veel aanpassingen. Met een beetje onderzoek kan je bv de specs van die schroef vinden, als ik de tekening goed begrijp is het een ARA721422 wat een gewone M4x22 schroef is. M4x22 staat voor M4 schroefdraad met een lengte van 22mm, bij iedere bouwmarkt simpel te vinden.

Overigens hebben de meeste RC modellen geen speciale schroeven en is sowieso een assortimentdoosje een goede aanschaf. Voor bv iets van 12 euro op amazon NL heb je een groot assortiment M3 schroeven in verschillende lengtes in verzonken en bolkop versie.
Ik gebruik Chat GTP vaak om antwoorden te vinden.
Wat betreft de schroeven is de auto nu compleet, maar bedankt voor de tip.
Ik heb al eerder stalen schroeven op Aliexpress gekocht,
voor mijn vorige auto, maar ik had maar één schroef nodig, dus kocht ik de originele. Ik las op Chat GTP dat de schroeven voor Arrma van gehard staal zijn.

Als het echt sterk moet zijn moet je letten op staal 12.9 maar op de plek waar het zit zal ook een RVS schroef werken. Of zoals bij de bouwmarkt verzinkt ijzer.

Back