Bouwtekeningen Piper cub Carl Goldberg kit nr 63

Even een vraagje betreffende de bouwtekeningen van de Carl Goldberg Anniversery Piper Cup. Ik heb een ruwbouw piper gekocht en via een andere bron een bouwtekening. Ik heb dus de doos, een half gebouwd vliegtuig en een aparte bouwtekening.
Nu merk ik als ik de romp op de tekening leg toch wel wat maat verschillen, maar ook zeker overeenkomsten...:confused:
Zo is de lengte van de romp fractioneel te groot. Dit is zo te zien een bouwfout (welke makkelijk te herstellen is gelukkig). Maar de stabilo en richtingsroer kloppen echt helemaal niet. Dus die wil ik over doen vanaf mijn tekening.
Tot zover heb ik er wel vertrouwen in, maar de vleugel die ook half klaar is baart me meer zorgen. Die is minimaal 3 cm korter dan de tekening en toch niet clipped. De ribben zitten ook totaal niet op de zelfde plekken als de tekening doet vermoedden. De tips kloppen, maar daarna is de afstand tussen de ribben en het patroon ervan afwijkend.

Vraag is dus: zijn er meerdere tekeningen van de Carl Goldberg Anniversery Piper cup in de loop der jaren geweest (dus met verschillende/afwijkende maatvoeringen)?? (dit zou dan het verschil kunnen verklaren)
En evt wie heeft het booklet wat erbij hoorde of een kopie of linkje daarvan?

Alvast bedankt voor jullie geduld met mij :-D

szg9ht.jpg

75p1.jpg

ea5cu8.jpg

Dat de onderdelen in vergelijking met de tekening fractioneel groter of kleiner zijn doet er niet zo toe. Als het vliegtuig maar symmetrisch is! Volgens mij zijn er trouwens inderdaad 2 verschillende sets in omloop: de bouwpakketversie en de ARF zijn qua opbouw niet helemaal hetzelfde.
Voor wat inspiratie zie:
Goldberg Clipped Wing Cub conversion - RC Groups
Ik vlieg al pakweg een jaar of 30 RC, en heb anderhalf jaar geleden mijn derde Goldberg Cub gebouwd (1x volle lengte vleugels; 2x clipped wing). Als je al enigzins kunt vliegen is de Clipped Wing versie een absolute aanrader :cool:
John
Texas

Laatst bewerkt:
Back