Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Beste Roel
Welk merk brengt de kit van de bismarck uit?
hallo stefan
de plankjes mogen niet boven de rand waar het dek opkomt uitsteken
als je naar die duitse site gaat kijken dan staat daar een tekening hoe ze moeten komen
na het beplanken en het opleggen van het onder dek moet de beplanking onder dit dek blijven
de andere laag komt naast het hoofd dek
dus je moet deze plank gaan afschaven zodat ze gelijk met de koppen van de spanten blijft
als je geen schaafje hebt kan je de plank vast lijmen en dan afschuren met een klosje
wat is een klosje
je neemt een plankje en daar kleef je schuurpapier op met pattex
dat moet een stevig plankje zijn wat je goed kan vast houden en een 20 cm lang is (zo langs als je schuurpapier)
uit 1 vel schuurpapier kan je drie klosjes beplakken
met deze klos kan je dan je rand in de lengte van de boot vlak tot op de spanten schuren
en zo blijf je mooi recht door de lengte van je schuur klos
ik zal eens zien of ik een foto vind
gevonden
![]()
hier zie je een schuur klos
![]()
en hier zie je hoe de beplanking moet komen te zitten
![]()
de blauwe is die je nu aan het zetten bent en de rode is laag twee
maar zoals ik reeds zei ga eens kijken want op een bepaalde plaats moeten de planken ergens naar binnen en er zit een fout in de spanten zodat de plank niet recht maar schuin komt te liggen en dan zie je hoe ze dat daar hebben opgelost door de plank op een bepaalde manier afteschuinen
groetjes raf
hallo wiel
moet dan niet alles met 2 lagen beplankt worden???
volgens de duitse site dus wel
en hun hebben toch dezelfde bouw doos(om het zo maar te zeggen)als jullie en net dezelfde zoals in belgie wordt geleverd
bismarck.oehm.net
hier de start pagine van de romp
groetjes raf