Bouwverslag 1:200 Bismarck

kleur nr.

Halllo LeoS & Bocdan,

Bedankt voor jullie snelle reactie.
Dit is mijn eerste modelbouw boot die ik maak en heb dus niet zoveel ervaring in de modelbouw.
Ik heb dus ook geen spuitinstallatie en doe alles met de kwast. Is misschien niet ideaal. Ik ben wel eens met een spuitbus in de weer geweest maar dat vindt mijn vrouw niet zo leuk.:rolleyes: Vanwege de stank en rommel die dat geeft. Hebben jullie mischien ook een kleurnummer van Humbrol of Tamilya of iets dergelijks. Ik hou het bij de kwast, niet ideaal maar voor mij wel de beste oplossing.

Met vriendelijke groet,

Carl

Mokey.

Kijk eens hier op.len: vallejoequivalenten2010.pdf

Halllo LeoS & Bocdan,

Bedankt voor jullie snelle reactie.
Dit is mijn eerste modelbouw boot die ik maak en heb dus niet zoveel ervaring in de modelbouw.
Ik heb dus ook geen spuitinstallatie en doe alles met de kwast. Is misschien niet ideaal. Ik ben wel eens met een spuitbus in de weer geweest maar dat vindt mijn vrouw niet zo leuk.:rolleyes: Vanwege de stank en rommel die dat geeft. Hebben jullie mischien ook een kleurnummer van Humbrol of Tamilya of iets dergelijks. Ik hou het bij de kwast, niet ideaal maar voor mij wel de beste oplossing.

Met vriendelijke groet,

Carl

Hoi Mokey,

Heb zelf ook geen airbrush instalatie ik gebruik Tamiya spuitbussen en dat gaat mij redelijk goed af.De bij bootjes heb ik gespoten met Tamiya Haze Grey TS-32 het onderdeeltje wat in bootje komt is Red Brown TS-1. Allebei in een matte kleur.

Hoop dat je er wat aan hebt. Ik doe het wel in een kleine werkplaats van mij.

Groet,

Skip.

Laatst bewerkt:
Hoi Skip67,

Helaas beschik ik niet over een werkplaats, zolder, kelder of iets dergelijks.
Moet alles binnen kamers doen. Krijg hier geen vergunning voor van mijn vrouw. :p
Vandaar de kwast.
Ik moet zo helaas uitloggen. Mijn lunch zit er bijna op en de werkgever blokeert dan het internet gebruik;)

Groetjes Carl

op mijn model heb ik zowel matte als glansverf gebruikt. ik spuit er naderhand nog Dullcoat van Testors overheen zodat alle kleuren even mat zijn, is mooi spul!

hier heb ik het over:
Testors1260DullcoatSpray.jpg

Bedankt allemaal voor de snelle reacties:pc:

Ik heb nog een andere vraag. Ik volg tot nu toe trouw de bouwinstructies en ben nu aangeland bij aflevering 107. Hier moet er een hele stellage aan de aan de hangar gebouwd worden. Nu zag ik op foto's hier op de site dat er nog een heel stuk geschuurd moet worden aan de hangars. Is het nu beter om eerst de schoorsteen in elkaar te lijmen en dan pas aan aflevering 107 te beginnen?

Met vriendelijke groet,:)

Carl

Hallo Mokey,
Zelf ben ik ook onervaren dus volg ik de instructies van het blad erg precies (soms te precies?) De schoorsteen laat ik dus liggen zoals aangegeven in nr. 107. De meer ervaren bouwers werken wat meer door elkaar 8-O. Is voor ons wel mooi om dan goed de foto's te kunnen bekijken. ;)

Groeten en succes,
Matador

schoorsteen

monkey
als ik jou was zal ik eerst de schoorsteen in mekaar zetten
dan kun ook zien hoeveel er van de hangars
af moet schuren maar dat moet je doen als er nog geen onder delen opgeplakt zitten
anders heb je kans dat het verbuig de hangars moeten ongeveer gelijk lopen met de opbouw waar de schoorsteen en hangars op komen te staan

@ Kissie,

Okee Kissie, ik ga van mijn geloof af en ga eerst de schoorsteen maken.
Helaas zitten er al wel wat onderdelen op de hangars uit de eerdere afleveringen.:(

@ Matador,

Hoe gaat jouw eerste project je af? Ik heb je foto's bekeken en het ziet er volgens mij goed uit. Ik zelf heb soms wat mooite met het lijmen van de kleine onderdelen. Zelfs met bril en vergrootglas lukt het moeizaam.

Groeten,
Carl

hangaars

Hallo Matador en Monkey.
kijk op link 3672 van Bocdan,die raad aan om tot bouw inst 120 te
wachten.ik zelf heb de schoorsteen gelijmt en de maat opgemeten
24,5mm .de opbouw is 76,1mm.blijft over 51,6mm voor twee
hangaars.mijn hangaars waren 27,2mm per stuk.deze afgeschuurd
tot 26,1mm.zie ook[ bismarck.oehm.net ]afbouw deel 2.
op bouw instr 120 foto 732-733.op foto 733 zie je dat de hangaars iets
buiten de opbouw steken ik zelf ga ze nu afbouwen.
icon14.gif

vrg RIES (visser).

:schrik:Zo, dat is schrikken. Van de schoorsteen zit nog niet eens een bouwbeschrijving bij. Maar jullie hebben gelijk, er moet zeker veel afgeschuurd worden. Ook ik heb al wat onderdelen erop zitten. Wat een idiote volgorde zeg. Ik ga even terugzoeken op het forum hoe de schoorsteen moet komen.

Dank je Ries, ik ga even kijken.

Mokey, mijn ogen8-) staan ondertussen erg naar elkaar toe gericht door dat kleine werk.

Kissie, ook dank voor je reactie, wat is dit toch een geweldig forum.

:thumbsup:

Hallo Ries,

Bedankt voor de link naar die duitse site, die is erg handig al is mijn duits niet erg goed. Maar de plaatjes zeggen veel.

Hallo Matador,

Mijn ogen worden ook steeds slechter, is de leeftijd he.:p

Groeten,

Carl

Op die site kijk ik regelmatig voor de plaatjes. Erg duidelijk.

Enne... Mokey, het is de leeftijd niet hoor, zijn we nog vééél te jong voor:banana:!

recht zetten

Hallo allemaal.

Iedere avond zijn jullie lekker bezig, en ik lees de verslagen de andere dag
met veel plezier.
De vragen die eventueel aan mij gesteld worden kan ik s´avonds niet
beantwoorden, dat moet ik s´morgens doen, mijn excuus daarvoor, maar
dat heeft met mijn gezondheid te maken.
Ik hoop dat jullie dat begrijpen, en een dagje langer op antwoord willen
wachten.

Hoi Skip67,

Helaas beschik ik niet over een werkplaats, zolder, kelder of iets dergelijks.
Moet alles binnen kamers doen. Krijg hier geen vergunning voor van mijn vrouw. :p
Vandaar de kwast.
Ik moet zo helaas uitloggen. Mijn lunch zit er bijna op en de werkgever blokeert dan het internet gebruik;)

Groetjes Carl

Mokey.

Je verteld dat je niet kan spuiten, geen probleem joh!, dan doe je nu de
romp met een rollertje verven, in de goede kleuren, wordt het ook mooi strak.
Als dan de schroef assen en de roerren komen, verf je die met de hand,
en maak ze precies pas op de romp,
De andere dingen kan je rustig met de hand schilderen, maar je moet wel
matte verf nemen, 1 op1 vermengen met water die bestaat uit 2 delen
water een deel glicool, (ruiten sproeier vloeistof ) en een druppeltje
afwas middel, en gebruik een hele zachte penseel, en niet te dik.
Beter twee keer dun.
succes.

Graupner

Naast verschillende Bismarcken 1:150 (kant en klaar geschilderd, vandaar meerdere) heeft Graupner nu ook HMS Hood in 1:150 uitgebracht. Dus geen bouwpaketten maar wel op de RC na klaar om te varen. Zeeslagje :D

Bismarck: Graupner WP BISMARCK SCHLACHTSCHIFF

HMS Hood: Graupner WP SCHLACHTKREUZER H.M.S HOOD

Overzichtje, want ook de Graf Spee, Scharnhorst enz. en allemaal in dezelfde schaal. :Graupner Premium-Line Schiffsmodelle

P.s. niets voor in onze Zeeuwse wateren dus want: • Fahren Sie niemals im Salzwasser.

Laatst bewerkt:
kosten

Naast verschillende Bismarcken 1:150 (kant en klaar geschilderd, vandaar meerdere) heeft Graupner nu ook HMS Hood in 1:150 uitgebracht. Dus geen bouwpaketten maar wel op de RC na klaar om te varen. Zeeslagje :D

Bismarck: Graupner WP BISMARCK SCHLACHTSCHIFF

HMS Hood: Graupner WP SCHLACHTKREUZER H.M.S HOOD

Overzichtje, want ook de Graf Spee, Scharnhorst enz. en allemaal in dezelfde schaal. :Graupner Premium-Line Schiffsmodelle

P.s. niets voor in onze Zeeuwse wateren dus want: • Fahren Sie niemals im Salzwasser.

LeoS.

Heb je gezien wat ze kosten?? dat is een rib uit je lijf.
Daar heb ik geen intresse in.

Back