Bouwverslag 1:200 Bismarck

reling

Op de foto is de reling ook veel te strak, in het echt bestond de reling uit
ketting, en die zakt een beetje door.
Ook de lopen van het geschut zijn niet goed, die moeten zwart zijn.
En dan vind ik persoonlijk het model op de foto te clean, maar dat is smaak.

Dat is inderdaad een andere reling dan degene die wij hebben. De bouwer van dat model heeft geen zin gehad om 400 paaltjes 3 keer aan te rijgen denk ik ;)

bijboten

hier is nog een foto van de bijboten.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik ga naar de beurs zaterdag.

wie weet welke snelbus ik van utrecht cs moet nemen naar Blokhoeve 1 te Nieuwegein.

waar de beurs is.

hulp gevraagd

Hallo aan alle ik had graag hulp gehad het zit namelijk zo ik weet niet of de zwaare geschuten de lopen er van hol zijn indien ja had ik graag de diameter ervan zodat ik plexiglazen staafjes er kon in zetten om dan met kleine lidlampjes en en kleine printplaatje met de daarvoor voorzien weerstandjes zodat ik kanonvuur kan naboodsen bij nacht de klein printplaatjes en heel kleine rode lampje heb ik al alleen moet ik nog de kanonen bekomen maar als ik de diameter van de binnen kan loop heb kan ik alweer iets verder om later zeer mooi en een leuk efect hebben dank aan alle die mij helpen willen

Het voorste gedeelte van de loop is inderdaad hol, maar alles vanaf de verdikking naar achteren toe is van massief plastic. De binnenmaat moet ik je helaas schuldig blijven aangezien ik die even niet op kan meten op het moment.

Roei-jollen

Met in de kleinste roeiriemen, die op de foto dikker lijken dan in werkelijkheid. Ik heb ze zo maar ff ergens op het model gezet. Moet nu de motorbootjes gaan afplakken en spuiten das gepiel, denk ik. En had ik nou begrepen dat we een bootje overhouden, dat te veel is?

Nee, we houden geen bootje over. Aan stuurboord blijft de buitenste boothouder leeg omdat daar in het echt ook de boot van boord gehaald was. Deze boot word gewoon niet geleverd bij het model.

vandaag naar de beurs in nieuwegein geweest ik was er van 12.30 tot 14.30
was een leuke beurs kleiner dan goes.

heel veel modelbouw te zien en te koop, er was ook gereedshap te koop maar veel minder.
ik heb ook een paar bismarcks gezien.
en een mooie groote titanic zoals hy nu is.
er waren veel mensen maar niet te veel.

ik heb een dik groot boek werk gekocht om de USS MISSOURI te bouwen van een soort papier/karton ik kan er nog kanonen , houtdelen en koper beslag by bestellen.
en een foto boek van het zelfde schip.
en een soort superlym wat alles plakt de hele dag open kan staan en veel langer meegaat dan secondelym is aanpasbaar en droogt snel op.

Het voorste gedeelte van de loop is inderdaad hol, maar alles vanaf de verdikking naar achteren toe is van massief plastic. De binnenmaat moet ik je helaas schuldig blijven aangezien ik die even niet op kan meten op het moment.

Wel beste danny als je mij de buiten maten kan geven van de lopen ook met de verdikkingen kan ik ze uit koper maken dan schuif ik de verdikking over de eene en zo heb ik dan volledige hole lopen dank bij voorbaat
ps:ook graag de lengte aub

binnen maat

Beste Christine.

De binnenmaat die je wil hebben,is toch niet zoo moeilijk uit te rekenen
de diameter van de granaten was 380 mm, 1:200 is dat 1,9 mm, dat zal
dan wel 2 mm worden.
Wat wil je daar dan me doen, het licht van de lancering van de granaten
is wit, inplaats van rood, en dan geeft een led niet voldoende licht.
Daar heb je eigenlijk een lampje voor nodig die ze onder vliegtuigjes
maken,( hoe ze heten weet ik niet), maar die geven na oplading een
hele sterke lichtflits, en laden dan opnieuw op.
Ik heb het even voor je opgezocht, ze heten; Strobe lights.
Maar dit is nog niet alles, de terug slag van de lanceer buis ( loop), hoe
doe je dat, slaan meestal snel naar achteren en komen langzaam weer
in de normalen positie.
En dan de rook die bij een lancering vrijkomt hoe ga je dat doen, de loop
zelf zit al dicht, met een of andere lamp, en verder is alles dicht.
Ik denk dat je te hoog grijpt, ook al is het idee goed, is toch de schaal
te klein voor alles wat je wilt.
Zul je een BISMARCK moeten maken in 1;50, dan kan je er van alles in
stoppen.
Ik persoonlijk zou het alleen bij het draaien, en het evalueren van het
geschut houden, dit als goede raad, voordat je in de problemen komt.
Maar misschien hebben andere een beter idee.
Succes.:pim:

Laatst bewerkt:
vandaag naar de beurs in nieuwegein geweest ik was er van 12.30 tot 14.30
was een leuke beurs kleiner dan goes.

heel veel modelbouw te zien en te koop, er was ook gereedshap te koop maar veel minder.
ik heb ook een paar bismarcks gezien.
en een mooie groote titanic zoals hy nu is.
er waren veel mensen maar niet te veel.

ik heb een dik groot boek werk gekocht om de USS MISSOURI te bouwen van een soort papier/karton ik kan er nog kanonen , houtdelen en koper beslag by bestellen.
en een foto boek van het zelfde schip.
en een soort superlym wat alles plakt de hele dag open kan staan en veel langer meegaat dan secondelym is aanpasbaar en droogt snel op.

Timberwolf,

Van welke firma is die superlym.

Skip.

Bijbootjes II

Na een weekendje van afplakken, spuiten, lijmen en een beetje vervuilen zijn de bijbootjes zo goed als af. Op een aantal heb ik zo maar ff tijdelijk een dekzeiltje gelegd. Het gaat om het idee dat je die van aluminiumfolie kan maken en dan gewoon spuiten. Bij gebruik op het grote model moet daar nog wel de nodige touwen enzo overheen. Maar op veel foto's zijn verschillende bootjes van allerlei zeilen voorzien en ik denk dat dat wel bij de meeste was, gewoon tegen volregenen of voor overslaande golven. Valt me wel op hoeveel slordigheidjes en foutjes je ziet als je zo'n bootje uitvergroot. Ben nog niet zeker over de messing hekjes. Het staat wel zo in de gebruiksaanwijzing en op het 1:50 model van Blohm en Voss zijn ze ook messing. Het ziet er speelgoedachtig uit. Het is wel zo dat welk model je ook bekijkt die bootjes elke keer anders zijn.

Eerste keer afpakken

Onderwaterscheepjes gespoten

Tweede keer afplakken en de dekken gespoten

Onder zeil

Heinz gaat meevaren

De hele collectie

Op het moederschip

Beste Christine.

De binnenmaat die je wil hebben,is toch niet zoo moeilijk uit te rekenen
de diameter van de granaten was 380 mm, 1:200 is dat 1,9 mm, dat zal
dan wel 2 mm worden.
Wat wil je daar dan me doen, het licht van de lancering van de granaten
is wit, inplaats van rood, en dan geeft een led niet voldoende licht.
Daar heb je eigenlijk een lampje voor nodig die ze onder vliegtuigjes
maken,( hoe ze heten weet ik niet), maar die geven na oplading een
hele sterke lichtflits, en laden dan opnieuw op.
Ik heb het even voor je opgezocht, ze heten; Strobe lights.
Maar dit is nog niet alles, de terug slag van de lanceer buis ( loop), hoe
doe je dat, slaan meestal snel naar achteren en komen langzaam weer
in de normalen positie.
En dan de rook die bij een lancering vrijkomt hoe ga je dat doen, de loop
zelf zit al dicht, met een of andere lamp, en verder is alles dicht.
Ik denk dat je te hoog grijpt, ook al is het idee goed, is toch de schaal
te klein voor alles wat je wilt.
Zul je een BISMARCK moeten maken in 1;50, dan kan je er van alles in
stoppen.
Ik persoonlijk zou het alleen bij het draaien, en het evalueren van het
geschut houden, dit als goede raad, voordat je in de problemen komt.
Maar misschien hebben andere een beter idee.
Succes.:pim:
Eerst bedankt voor de maten en ook bedankt voor de raad dat je mij heeft maar ik was vroeger bij het leger en dat voor 10jaar lang heb dikwijls nachtvuren gezien en het enigste dat ik van ver kon zien was een rode lichtflits dus ik stel mij voor omdat wij hier in de club meerdere malen per jaar aan nachtvaren doen om het beste en de mooiste verlichte boot wou ik dat zo doen dat mijn kanonen met rode lidjes verwerken heb zo al het eene en andere bekomen van colega's en heb al zo veel kunnen ombouwen moet wel zeggen voor het gene het maar moet doen werkt het perfect want het flikert echt als of de kanonen vuren bij nacht wat ik wel zal doen is waneer alles ingebouwd is en naar behoren werk een filmpje er van maken en op de site zetten als mij dat lukt.
k'Zal nu al proberen een filmpje te plaatsen van de flikkerende lidjes die op een plaatjes zijn gemonteerd en al passen in de toren die worden wel van op afstand bediend.

led jes

IM000034.mp4 video by christinedenis1 - Photobucket
En dat zijn de lidjes van 1 milimeter met passend plaatje en weerstandjes. Als op de link klikt zul je zie wat ik bedoel hopelijk begrijp mijn streven naar !!!

Christine.

Ik heb je filmpje zitten bekijken, en ik moet zeggen dat het heel goed
overkomt, het is beter als dat ik had verwacht.
Als je die inbouwt krijg je wel degelijk een realistisch effect, ben het
toch eens dat ik het in dit geval mis had.
Compliment en succes.

IM000034.mp4 video by christinedenis1 - Photobucket
En dat zijn de lidjes van 1 milimeter met passend plaatje en weerstandjes. Als op de link klikt zul je zie wat ik bedoel hopelijk begrijp mijn streven naar !!!

Christine,

Het is inderdaad een mooi effect met die ledjes. Monteer jij ook navigatielichten en schijnwerpers? Zag je fotoalbum en je moet nog aan je spinnen vragen om de twee hangaars aan de zijde die tegen de schoorsteen aan komt te verdunnen tot je ongeveer 1 mm overhoudt. Je moet dan ook het messing aanpassen (de schuifdeuren). Het is beter dat nu te doen dan wanneer de gebruiksaanwijzing dit aangeeft en alle messing frutsels er al op zitten.

Back