Bouwverslag Airbus A318 EDF FOAMY

Hierbij mijn scratchbuild A318,
Plannen zijn van rcgroups,
Attachment browser: A318_01.pdf by Rudi - RC Groups

span: 134,50 CM
romp: geen id,
2x 50mm (maybe55mm) EDF volgens plan,

Mods:
Full mechanical Shock Absorbing Retracts
Detacheble wing
Scale lighting system

a595137-43-DSC_0018.JPG

Laatst bewerkt:
Heb 3mm depron licht blauw gekocht bij de gamma, 7m² voor 18eu volgens mij.

goedkoper dan mijn LHS,

en 2mm flexibel schuim op rol, 50cm X 10meter, voor 3euro. dit kan mooi de buitenste laag worden,

poeh die plannen zien er ook verleidelijk uit, kan niet meer kiezen wat ik wil bouwen :P

Is dat "depron"van de gamma die plaat met aan één kant allemaal gaatjes ?

succes met de bouw, ga het volgen!

Andreas

het is hetzelfde als normaal depron, 1 gladde kant , en 1 kant iets minder glad, maar duidelijk geen gaatjes :P

plannen zijn ff kut, want ze zijn gemaakt voor een tijdschrift, dus zo min mogelijk papier, alles in elkaar getekend, sommige delen, zoals voor de romp vormers moet je bepaalde pagina's meerdere keren uitprinten, duurde ff voordat ik daar achter was,
maar als je ze op een rijtje hebt lukt het wel,
constructie is merendeel uit 3mm, maar ik ga ook 6mm gebruiken zoals in de romp.

span ligt ergens rond de 1,3m
de romp ga ik als goed is verlengen met 10cm voor de vleugel, anders lijkt die zo klein :P
maar moet ik nog ff kijken

tussen welke 2 twijfel je?
die 320 die bongose bouwt, zijn geen plannen voor depron, en ik kreeg ze niet op de gewenste schaal, daarom heb ik deze gekozen, Perfecte schaal, en bestemd voor depron, en retracts, geen volledig beweegbaar stabilizer(kan wel gemaakt worden natuurlijk) 2x 50mm EDF. die van bongose op originele schaal is bestemd voor twin 65mm EDF

Laatst bewerkt:
Het begin is er,
dit is het onderste deel van de cockpit, waar de nose landing gear inkomt, let op uitsparing voor retract

3468c91.jpg

ik ga dit verslag proberen zoveel mogelijk foto's te plaatsen en een mooi verslag ervan te maken

Verschalen in adobe is eigenlijk heel makkelijk. print scherm page scaling en dan tile large pages en dan krijg je de optie tot verschaling. Zit te twijfelen tussen A320, A318, A.B.C. Robin, of balsa sportkistje. Ik vind zelf leuker om met hout te bouwen dan van depron. Ben ook meer een bouwer dan een vlieger. Ik lees me nog even in en beslis dan, zit nu in examen jaar dus ook niet al te veel tijd.

Wordt interessante kleuren combo zo met dat blauw en zwart :P

Andreas

dat 6mm is mijn standaart depron. gehaalt voor 3eu de plaat bij de lokale parketboer, zie mijn andere bouw projecten van depron.

buitenkant word wit. heb 2mm piepschuim, heel mooi afgewerkt op rol 10meter, buitenkant word 2 lagen

span gemeten, 134,50cm.
lengte ga ik opmeten wanneer het volledig op depron heb

Deze cockpit word niet gemaakt uit 1 blok schuim maar gewoon van ribben.

dit is het onderste.
kdvkft.jpg

bovenste deel cockpit
24odeog.jpg

htvghw.jpg

bovenste deel, 2 blauwe delen worden dus op elkaar gelijmd.

Bestelt:

mechanical retracts, 2 main, 1 nose stuurbaar. Shock absorbing struts. wel in NL gekocht omdat HK bijna alles uitverkocht was,

Verlichtingsmodule, met 2 landingslichten, 2 anti collision lights, 2 witte strobes, en 1 rood en 1 groene led,

update 3

1 vleugel,
2r7sgm8.jpg

cockpit vloertje, dient als ophoging, is 2mm piepschuim
xo1dvn.jpg

2qbgl5f.jpg

houtje erbij,
206y2p5.jpg

307ol00.jpg

geraamte cockpit,
hwmng5.jpg

hoooooi

spanten en constructie word merendeel met Bruislijm gelijmd en sterkte delen zoals vleugel hier en daar wat epoxy, niet dragende delen met uhu por

Bestelt:

mechanical retracts, 2 main, 1 nose stuurbaar. Shock absorbing struts. wel in NL gekocht omdat HK bijna alles uitverkocht was,

Verlichtingsmodule, met 2 landingslichten, 2 anti collision lights, 2 witte strobes, en 1 rood en 1 groene led,

Laatst bewerkt:
Update 4

gaat niet heel erg snel,
beter langzaam bouwen en alles heel precies ,

ik bouw eerst de moeilijke delen, Cockpit en vleugel, de rest is piece of cake (=

een deel van de cockpit,
2465fdw.jpg

onderstel verstevigingen,
k9jmg8.jpg

16acf3o.jpg

Retract op tekening, dit word bij mij iets anders, maar voor het idee,

6iyxjo.jpg

Back