Ik heb nu de motor erin gehangen, op de plaats zoals die me goed lijkt ?!
Pé, dit is bijna hetzelfde idee als we hebben overlegd?, behalve dat hier de uitgaande koellucht niet via de zijkanten (vishieuw) wordt afgevoerd, maar via onderzijde motorschot en dan naar beneden door onderzijde romp. Waar het om gaat: heb ik de koeling op deze manier goed geregeld???
De onderzijde van de cilinder steekt dus een stukje door de bodem van de romp heen. Bovenkant latje is dus onderkant normale bodem van de romp:
Van onder vandaan gezien: ik heb dus een sleuf in de onderzijde van het motorschot gemaakt. Hier gaat de uitlaat doorheen, maar dient straks ook als afvoer van de koellucht:
Bovenaanzicht:
Met papier heb ik de wanden laten zien zoals ik van plan ben dit te maken. De koellucht komt dus langs de cilinder heen. De onderzijde (ongeveer twee centimeter blijft dus rondom uitsteken, ténzij ik de romp tpv de motor verlaag, maar das niet echt mooi. Als het beter is voor de koeling, ga ik dat uiteraard wel doen:
De cilinder steekt dus uit. Hier zit het papier nog strak om de cilinder, maar daar hou ik straks wel een kleine cm ruimte omheen. De zijkanten van de romp worden ingekort tot aan het papier:
Zonder prop:
Beetje moeilijk te zien, maar deze foto is van onderen genomen, van achterkant naar voorkant. Hier zie je de sparing uit onderzijde van motorschot, waardoor de ''warme'' lucht wordt afgevoerd. Deze lucht wordt door het dat in de rompbodem (volgende foto) afgezogen:
Het papier wordt dus weer dichtgezet (ook de nog zichtbare driehoek). Ik zou links en rechts van de ontluchtingssleuf nog een paar cm hout kunnen laten staan om iets meer sterkte in de bodem te houden/krijgen. De twee uitlaatpoorten kunnen hun afvoer kwijt via de gaten die er nu al zitten. Moet ik alleen aan de binnenzijde van de romp nog een soort bakje maken, zodat de uitlaatgassen niet langs de gaten in de romp komen: