(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Hey Hendrik

Ik zou het alu plaatje voor de hoofdligger plaatsen.
Hou hij nu zit kan je niet folien of je moet er weer een houten plaatje omheen maken.
Voor de ligger komt al beplanking dus zit hij al rondom het hout.
Het zijn handige dingen om de struts vast te zetten, ik had ze ook in gebruik.

idd opgelost met strookje balsa ;) (zie foto hierboven)

Even om te zien of het stabilo enigzins spoort met de vleugels (en voor een leuk plaatje natuurlijk). Het meetwerk komt nog (Arjan, een keertje samen doen?)

Dat ziet er goed uit Hendrik, Straks nog een paar leuke sergeantsstrepen (<<<) in drie kleuren blauw op de romprug doorlopend naar de zijkanten, en je hebt alles in thema bauw.

Dank u. Ja, de basis voor de romp wordt wit, de neus blauw, en dan idd wat strepen, maar hoe die precies gaan lopen......moet ik nog eens een nachtje over slapen. Vaak komt het ineens op en snel maken voordat je je bedenkt.

Dit was mijn Biglift. De neus was zonnegeel, net als de twee wing-strepen.
biglift.jpg

Zo, de koeling is wat mij betreft goed zo. Ziet er misschien wat vreemd uit, maar ja, je moet wat. En de motor/uitlaat zijn er nog gemakkelijk uit te halen.

Ik ben bang dat de koeling zoals op de foto niet gaat werken. Wil er koellucht door de motor stromen, dan moet er een drukverschil over de "baffle" staan, dus achter de motor een afzuiging, en de opening naar de rest van de romp sluiten.

Jammer...... maar ik begrijp het niet.... uitlaat moest meer koeling hebben, dus ik dacht: twee vliegen in 1 klap: grotere opening onderin de romp ter hoogte van de uitlaat, zodat dit als achterste/grootste gat de lucht zal ''zuigen'' vanaf de cilinder waar het via de opening naar binnen kan.

Back