(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Bakje voor de sleepkoppeling gemaakt. Die gaat als het kapje erop geschroefd zit geen kant meer op. Als de servo er ooit uit moet, moet het voorraampje er wel uit, maar ja...

Vandaag tussen de bedrijven door de motor zijn definitieve plek gegeven. Het houtwerk heb ik aan de binnenkant met 30 minuten epoxy ingesmeerd (met kwastje) om het infreten van de olie/brandstof tegen te gaan.
De ontsteking heeft ook zijn plek gekregen. Nu de gasservo nog. Ik zal van de week even foto's maken

Zit er verschil tussen het verzadigen van hout met benzine/olie en methanol/olie? Ik zou denken dat het sowieso wel fijn is als houtwerk geen benzine opneemt, al was het alleen maar voor als je hem weer op zolder zet. Maar niet dus. Leg eens uit?

Alleen de verhouding van het olie aandeel tussen methanoler 1:5 en benziner 1:50 zegt al veel.:eek:

Daarnaast heb ik de aansluitingen om te tanken altijd onder het model en altijd in een GFK deel (motorkap) als het mogelijk is .

Goeie benzinslang (tygoon) gaat niet kapot en ook de grotere nippels lekken niet .

En als er toch iets zou gebeuren en er iets gemorst word in het model blijft er na het drogen met keuken papier en een foliebout niet veel olie terug .
Ik zie het aan de kleur van het balsa dan , word donkerder.
Echt olie voelen doe je niet.;)

Mvg Johan

De ontsteking ingebouwd. Nu de gas servo nog, benzine slang doorvoeren en dan de gaatjes dichten.

Laatst bewerkt:
Zie de foto's hierboven van de plaats van de ontsteking en de sleepkoppelings servo. Waar kan ik nu het beste de gas servo plaatsen(om geen storing te krijgen?), en hoe moet die aangesloten worden op de motor (met kunststof kwiklink omdat deze aansluiting geen metaal-metaal mag zijn?). En wat is de beste plek voor de 2S Lipo ontstekings accu (maakt het niet uit? dan kan ik er mee schuiven ivm zwaartepunt, of maakt het wel uit ivm de ontsteking?)

Alles voor de motor naar voren en van de aansturing naar achteren .

Gasservo ook achterin , verbinding met bowdenkabel en nylon kwiklink .

Mvg Johan

okey. gewoon met stuurkabel aansluiten dus. De ontstekingsaccu dus ook zo ver mogelijk naar achteren? in dat geval moet ik de bedrading van de accu wel verlengen

Vanochtend samen met Arjan het stabilo en kielvlak uitgemeten verlijmd. Nu het richting en hoogteroer monteren (scharniertjes inlijmen) en de servo's inbouwen en aansluiten:

Voor het geval dat je plaatjes wilde tellen: er staan er nu 108 in dit verslag. Niet dat ik ze allemaal heb nageteld, maar ik nummer zo op volgorde, haha.

Hier moet je het voor dit moment even mee doen :(

Laatst bewerkt:
Back