(Bouwverslag) Biglift met 26 cc MVVS (filmpjes vanaf pag.33)

Ja, dat viel mij ook op. Op sommige plekken zitten mooie breekpunten. Na de ''crasch'' lag de linker vleugel er helemaal af. Is ook niet gek met 6,3 kg schoon aan de haak, maar er zat ook bijna 1 kg brandstof in.

Hierboven is dus te zien dat de schade aan de vleugel zeer beperkt is. Dit komt doordat er niet al te zware haken in de vleugel wortelribben gedraaid zijn (die met een elastiek of in mijn geval met een tirep (ik weet dat het niet goed geschreven is!) de vleugels bij elkaar houdt). De haak is door de klap verbogen zodat de tirep losgeschoten is. Handig, want als de haak dikker was, was er waarschijnlijk meer kapot geweest. Nu is de romp nog helemaal in orde.

Hieronder is de kromgebogen haak te zien.

Hoi Hendrik,

Heb je zaterdag in Ede zien vliegen!
Ik gaf al aan dat het een zeer mooi toestel is.
Sucses met het herstellen!

groet Nick

Sorry voor je gemiste sleepdag. De biglift is vrij licht, hetgeen jump starts in de hand werkt. Voor de zweverpiloot is dit niet zo leuk, dus toch maar zo lang mogelijk aan de grond blijven en rustig naar de gewenste sleephoek gaan.

Heeeee ik zou bij jou komen maar ik kan je niet bereiken. Dacht dat je al zou slapen, uitgeput door de emoties van gister :-) Maar je hebt dus zelfs je telefoon uitgezet om door te kunnen werken. Mooi.
En mooi dat het allemaal lukt. Zondag is best hoor

Telefoon had problemen ja. Je bent welkom!

Ga nu de andere kant van de achterlijst inlijmen. Morgenavond folie bijhalen en een nieuwe prop.

Biglift is weer helemaal klaar. Ik heb de folie van wortelrib tot begin rolroer eraf gehad, dus je ziet geen verschil meer.

Strud weer vervangen, carborateur los gehaald en schoongemaakt, servo's gecontroleerd. Alles weer okey.

En daar past een MVVS ook prima bij, die heeft zich al bewezen. Starten ook geen enkel probleem hoor, laat je niet gek maken door johan :D:D:D

Héééél veel sleepjes gedaan vandaag. Hendrik werd er bijna moe van :-) En ze waren stuk voor stuk van uitstekende kwaliteit, afgerond met boterzachte landingen.

12026_vliegen009.jpg

Back