Bouwverslag H.M.S. Bounty (Amati)

Bounty klaar..jpg

Een hele tijd kon ik geen vervolg geven aan het posten van de vorderingen. Ik heb echter niet stilgezeten en de tijd die ik kon besteden heb ik gebruikt om het schip volgens voorschriften en tekeningen af te bouwen. Ik ben heel tevreden met het uiteindelijke resultaat. Op naar het volgende projectje de Marie Jeanne waarvan ik inmiddels een topic heb geopend.

Dank voor jullie reacties. Ik ben er ook erg blij mee. Nu op naar volgende project. Jullie natuurlijk succes gewenst met jullie vorderingen.

dag artiest-modelbouwers, ik ben een man van 67 en mij hobby was ruim 50 jaar modeltreinen. maar ik keek ook altijd graag naar houten modellen van zeilschepen. gewoon juweeltjes wat jullie maken ! Een jaar of 2 geleden heb ik op de beurs in Dortmund een hms Bounty van Amati gekocht. de doos toen even geopend en een keer naar de instructies gekeken. nu ben ik geopereerd in mijn rug en heb de modeltreintjes vaarwel moeten zeggen. ik wou deze morgen mij verdiepen in de KMS Bounty, maar vreselijk : ik ben blijkbaar het boekje met de tekeningen kwijtgespeeld (of het heeft niet in de doos gezeten ?). de beschrijving en de grote plannen heb ik wel. weet iemand waar ik dit boekje kan vinden ? Bij Amati is het niet in stock.

dag artiest-modelbouwers, ik ben een man van 67 en mij hobby was ruim 50 jaar modeltreinen. maar ik keek ook altijd graag naar houten modellen van zeilschepen. gewoon juweeltjes wat jullie maken ! Een jaar of 2 geleden heb ik op de beurs in Dortmund een hms Bounty van Amati gekocht. de doos toen even geopend en een keer naar de instructies gekeken. nu ben ik geopereerd in mijn rug en heb de modeltreintjes vaarwel moeten zeggen. ik wou deze morgen mij verdiepen in de KMS Bounty, maar vreselijk : ik ben blijkbaar het boekje met de tekeningen kwijtgespeeld (of het heeft niet in de doos gezeten ?). de beschrijving en de grote plannen heb ik wel. weet iemand waar ik dit boekje kan vinden ? Bij Amati is het niet in stock.
Welkom.
De geschreven tekst zonder afbeeldingen kan je hier vinden:
en deze tutorial op YouTube is misschien handig: https://youtube.com/playlist?list=PLGw4MIeXpWeQ3dRzybvRlXD76ibMRQ5kH&si=IktHJWUIjxu6OUWd
en dan vond ik deze nog voor jouw op Ships of Scale:

A8964F99-7627-4E9A-8B88-6C101111CBBE.jpegD400B503-0EE7-4BFA-A740-AD11303DE3E8.jpegF3292BB5-B228-46AF-8266-65E039D6CF74.jpeg

Wellicht dat iemand nog een bouwhandleiding heeft liggen waar hij niks mee doet.

Back