bouwverslag smit neptun

beste modelbouwers

Ik had eigenlijk beloofd om dit bouwverslag op mijn website te plaatsen, maar omdat de server gecrashed is lukt dat voorlopig niet dus plaats ik het hier.

ik heb ongeveer 3 maanden terug de sleper neptun gekocht van robbe en ze is nu al bijna klaar alleen de verlichting en de details moeten nog wat beter.
hieronder dus het verslag van begin tot eind:

normal_naamloos1.JPG

de binnendelen,schroefas,motor en straalbuis op zijn plek

normal_naamloos2.JPG

het vastzetten van de straalbuis

normal_naamloos5.JPG

klaar voor de eerste proefvaart

normal_naamloos19.JPG

het onderste deel van de romp gespoten

normal_naamloos28.JPG

dek is vastgelijmd het teveel aan plastic is weggesneden

normal_naamloos29.JPG

verschansing klaar om te lijmen

normal_naamloos30.JPG

romp en opbouw in de juiste kleur gespoten

normal_naamloos31.JPG

geel/blauwe rand van smit op de boeg

normal_naamloos16.JPG

de opbouw voor het grootste deel af hekjes interieur enz.

dit is het verslag tot nu toe er komt nog meer maar dan moet ik even de fotos van de andere pc halen en dan zal het voorlopige eindresultaat te zien zijn.

opmerkingen ed over dit model zijn natuurlijk altijd welkom

mvg robin[/img]

@robin rozendaal
Ja Robin die sleephaak he: dat is een vlag op een strontschuit :oops:
Dat kan je zo niet maken hoor, komt vast commentaar op :wink:
Ik heb in mijn hele leven: en dat zijn 73 Jaren nog nooit een sleephaak op een[ koekoek] machinekamerkap of wat dies meer zei :roll:
Zien staan want dat houd zo.n kap niet uit hoor :P
bij de eerste trekkracht hoe klein dan ook WEG KAP
mvg
Frederik :D :D :D

Frederik het is geen Koekoek waar die sleephaak op bevestigd is maar een bakje er zitten ook geen Ramen in.

@ f van gent

het is wel een machinekamerkap alleen heb ik de sleephaak met een bout aan het dek bevestigd,
Dat is redelijk stevig want er zijn nog geen problemen geweest met slepen van grote klussen.
(onder andere een surfplank met een volsassen persoon erop)

mvg robin

het gaat niet om de bevestiging maar om het gezicht :het staat zo niet.
En volgens mij staat de sleephaak ook wel erg ver naar voren he.
Maar ja een ieder bouwd zo als hij dat wil he
mvg
Frederik :D :D
ps
Heb zelf diverzen sleepboten gehad hoor [Binnevaart]

@ f van gent
ohw op die manier maar ik heb dit deel gewoon volgens de bouwtekening gebouwd en ik heb er eigenlijk niet zo op gelet.
ik ben nieuw in de wereld van de werkschepen.
:P

mvg robin

@ the hawk

ik ben ook inderdaad bezig om dat onder de sleephaak te veranderen want ik vind het niet zo mooi staan bij de rest van de boot.

net als de lichtbak op het voorschip dat ik ook aangepast heb naar mijn wens :wink:
normal_naamloos33.JPG

dit is het uiteindelijk geworden:
naamloos32.JPG

mvg robin

ps dit hoe de neptun er nu uitziet :D

zodra ik goede letters heb gevonden voor de naam wil ik de naam wel gaan veranderden maar voorlopig is het gewoon neptun :p

de kleuren wit,rood,en zwart zijn met spuitbussen gedaan de geel/blauwe rand met een kwastje. ik had ook mijn versfspuit kunnen gebruiken maar die heb ik eigenlijk voor kleinere oppervlakken (modelvliegtuigen van revell ed )want die spuit niet zo breed.

mvg robin

ze heeft al gevaren alleen nog niet met de mast die ik er vorige week op gezet heb. dus dat zal binnenkort snel gebeuren zodra de wind gunstig is bij ons in de sloot (anders ligt de sloot vol rotzooi).

ik hoop dat ik dan ook fotos heb van de vaart.

mvg robin

zoals beloofd de fotos van de eerste vaart met bijna alles erop en eraan.

Ik was eigenlijk van plan om in de sloot achter mijn huis te gaan varen, maar toen keek ik uit mijn raam en toen zag ik dat het leuk weer was om op het meertje achter het huis te varen.

naamloos34.JPG

naamloos35.JPG

naamloos36.JPG

een foto van de verlichting :
naamloos37.JPG

er komen nog wel meer fotos van de details ed dit is het voorlopig

mvg robin

ik heb een paar dagen terug plakletters gekocht bij de boekhandel,
en heb daarmee de neptun omgedoopt in de smit neptun.

verder heb ik de roestrode deel van de romp onder de waterlijn wat omhoog gehaald want ik was niet tevreden met de waterlijn op de boot. De werkelijke waterlijn lag er namelijk op sommige plekken zelfs 2 cm boven.

verder is het kistje voor de schakelaars van de verlichting gemaakt en aangebracht.

de foto's komen zo snel mogenlijk
mvg robin

bij deze de fotos van wat details van de smit neptun:

naamloos44.JPG

de nieuwe naam smit neptun

naamloos45.JPG

dekhuis met trap

naamloos43.JPG

voordek met ankerlier van een versleten autotandwiel

Deze vakantie ben ik ook gaan varen op de vinkeveense plassen in harde wind en dan staan er soms golven van rond de 40 tot 50 cm.
Dan moet je heel goed oppassen dat je je boot niet verkeerd de golven opstuurt want dat kan verkeerd aflopen met een bootje van amper 60 cm.
naamloos38.JPG

de witte koppen stonden soms op de golven
naamloos39.JPG

op een golf

naamloos40.JPG

naamloos41.JPG

naamloos42.JPG

Voor zover dit foto verslag het was niet heel gedataillerd want de bouw ging soms sneller dan ik wilde fotograferen. Maar ik hoop dat het de moeite waard was en reacties zijn altijd welkom natuurlijk :D .

mvg robin

@robin rozendaal
Nou zo te zien :heb hij of zij ze.n vuuuuuuuuuuuuurdoop wel gehad daar opp die plas he :roll:
mvg
Frederik :D

Back