bouwverslag wiesel.

Ik heb het zelfde probleem als jou Samz11. Als ik mijn batterij wil laden 3S 4000mah dan gaat die direct terug naar het hoofdmenu. Dus zoals ik in jouw topic zag, moet ik een voeding hebben met meer ampères. Nu heb ik er een met 300Ma dat is dan 0,3A en dat is dus veel te weinig om een lipo te laden met 4,0A. Maar goed, ik zal is kijken in het huis en anders een kopen.

Probeer desnoods een oude computer voeding (mits beschikbaar) of op een autoaccu of een autoaccu snellader

Laatst bewerkt door een moderator:
Op 0.3 gaat het, maar na 2sec "komt er input vol err" ik weet niet wat ik er tegen kan doen.

Dat antwoord is al gegeven : nml een voeding kopen die minimaal 60W kan leveren bij 12 Volt als je wilt laden met 4A.(min of meer je eigen antwoord )

Een voeding van 0,3 A bij 12 Volt is veeeeeeeeel(3,6 W) te laag en geeft allerlei problemen bij de lader omdat je te veel laadstroom vraagt dat de powersupply kan leveren,gevolg spanning van je adapter zakt drastisch in en dus fout melding van de input voltage , dus kan wel gaan klooien , maar zorg eerst eens voor een goede power supply die wel het gevraagde vermogen of stroom kan leveren .....

Of beter : had de 220 Volt uitvoering gekocht .....

Had inderdaad misschien beter de 220V versie gekocht. Maar goed heb nu deze.

Als voeding kan ik deze nemen, hij kan 60W leveren en 12V dus die zou moeten werken. Er staat voor led lampen, en een led lamp doe je niet een paar minuten aan en dan weer uit, dus kan ik hem ook langer gebruiken zonder dat die oververhit ofzo.
Handige adapter om 12V led lampen aan te sluiten.

Had inderdaad misschien beter de 220V versie gekocht. Maar goed heb nu deze.

Als voeding kan ik deze nemen, hij kan 60W leveren en 12V dus die zou moeten werken. Er staat voor led lampen, en een led lamp doe je niet een paar minuten aan en dan weer uit, dus kan ik hem ook langer gebruiken zonder dat die oververhit ofzo.
Handige adapter om 12V led lampen aan te sluiten.

hmmm, ja hij kan een piek leveren van 60W , nominaal wat lager . Je vergeet dat er ook " laadverliezen " zijn zoals warmteontwikkeling lader, en/of adapter , eigen verbruik werking lader , ect . Dus de effectieve afgegeven vermogen (W) zal lager liggen , daarbij moet de adapter wel redelijk gestabiliseerd zijn , anders zakt de spanning weer in wat weer een fout melding geeft, grens ligt op 11 Volt voor je lader . Voor een led of halogeen verlichting maakt dit niet zo uit , hooguit in iets minder fel branden , maar voor een lader wel ..

Geen 15volt op de imax zetten!!...
Gewoon een 12volt voeding aanschaffen,
En 12volt voeding kan bijvoorbeeld toch 13volt afgeven dit afwijkingen in de netspanning (uit jou stopcontact)
En 15 volt zou dus misschien wel 16volt geven, Daarnaast is de voeding die je aangaf en laptop lader, Opzich hem probleem alleen er zit een schuifknop op om de spanning aan te passen aan de laptop, stel je voor dat je de lader per ongeluk aansluit terwijl de voeding fout ingesteld staat op 19 of 20v...

ik zou niet weten waarom je er geen 15 volt op kan zetten.. ook al geeft hij dan 16 volt, is ook prima toch? ook kan je over het schakelaartje een stukje plakband plakken zodat de schakelaar altijd op 15 volt blijft staan.

Dat stukje plakband is een goed idee, maar heb jij al eens iets besteld bij Amazon? Zo ja hoe lang moest je wachten voor je het had? Of is het echt 2 dagen?

nee niet bij amazon, wel bij ebay. ebay is eigenlijk een soort marktplaats over de hele wereld. ook(vooral) bedrijven hebben er een eebay shop op, dus ligt het bij elke ebayshop anders natuurlijk. hoe dat bij amazon zit, weet ik niet.

Gr. Sam

Ze staan ook in Europa
Amazon in Europe

Luxembourg
European Headquarters:
Luxembourg City

Komt van de site. Maar hoe kan ik weten dat het uit dat warehous komt?

Geen 15volt op de imax zetten!!...
Gewoon een 12volt voeding aanschaffen,
En 12volt voeding kan bijvoorbeeld toch 13volt afgeven dit afwijkingen in de netspanning (uit jou stopcontact)
En 15 volt zou dus misschien wel 16volt geven, Daarnaast is de voeding die je aangaf en laptop lader, Opzich hem probleem alleen er zit een schuifknop op om de spanning aan te passen aan de laptop, stel je voor dat je de lader per ongeluk aansluit terwijl de voeding fout ingesteld staat op 19 of 20v...

Waarom niet ? , lees eens de specificaties van de lader , input voltage tussen de 11 volt en 18 Volt , 12 volt kan bv 13 volt afgeven ?:?: :???: .

Een gestabiliseerde voeding is het beste , nogmaals controleer ook of de 70W afgifte wel bij 15 Volt is , en vergeet ook niet de laadverliezen ....
bv 12-14,5 Volt 7 A (dus 80W >).

suc6

Back