bouwverslag wiesel.

Oke dan heb ik ook nog wat reserve kracht zal ik het maar noemen.

Het roer ga ik waarschijnlijk zelf maken, dat is dus een roer zonder schoep voor de waterkoeling, dus moet ik ook een schoepje op de spiegel maken zodat die daar het water kan opnemen.

Dat is een klein schoepje, hoe heb je dat daar zo mooi gekregen? Verticaal tegen de binnenkant van de voor laatste spant? Zo een soort van schoepje had ik in gedachten.

Laatst bewerkt:
als inlaat heb ik een messing buisje met een buitendiameter van 4 mm en binnen diameter 3,1mm schuin afgezaagd/gevijld en zo in schuin in de bodem gelijmd dat de schuin afgevijlde kant recht in de richtingvan het vaarwater in richt. de andere kant komt uit in binnenkant van de boot en gaat zo via buisjes en slangetjes eerst naar de regelaar, dan naar de motor en zo weer naar de wateruitlaat.
ik gebruik deze buisjes:messing buis 4,0 x 3,10 mm
ik gebruik de 29mm spoed 1.4 prop van graupner, maar volgensmij zijn die heel moeilijk te vinden, maar er zullen vast vervangingen te vinden zijn op het internet.

Oke bedankt, ik zou liefst van zo min mogelijk verschillende winkels willen bestellen anders moet ik veel uitgeven aan verzendkosten, die messing buisjes ga ik is kijken bij de gamma of ze die hebben anders moet ik ze bestellen.

Ben ik aan het doen :yes:

Weet jij toevallig de grootte van de ingang en uitgang van de waterkoeling van de motor? Kan het niet vinden, heb ook al gezocht op ADS400L maar daar vind ik steeds de zelfde als de specificaties op HK

binnendiameter volgensmij iets van 2,3mm maar opzich niet zo belangrijk, als je slangetjes van iets van 3 mm binnendiameter doet, zit je goed. die gebruik ik ook ;)

EDIT: zie nu dat je al eerder slangetjes hebt gelinkt van hobbyking, die kan je ook wel gebruiken denk ik. maar kleinere diameter moet je niet hebben denk ik.

Ik bestel die van HK en dan kijk ik morgen voor een messing buis in de gamma of brico. Als ze het daar niet hebben dan online. Dan ga ik kijken voor een 2,6mm( denk niet dat ze die hebben, dan zoek ik er een van 3mm, dan kan ik met wat draaien het silicone buisje er rond krijgen.

die siliconen buisjes zijn wel flexibel hoor, ik krijg met gemak een 3mm binnenmaat siliconen slang om een 4mm buitenmaat messing buisje.

Gr. Sam

Ik ga vandaag nog naar de gamma, misschien straks anders vanavond (open tot 19:00) voor de 3mm binnenmaat messing buis. En ook is kijken of ze daar silicone buisjes hebben van een binnen maat 3mm? En dan heeft de messing buis een buitenmaat van 4mm?

Back