Bouwvraagje Happy Hunter

Goedendag,
Al enige jaren ben ik bezig met de bouw vd Happy Hunter van Krick, inmiddels een heel stuk opgeschoten en nadert de romp zijn voltooiing, echter loop ik bij een vd laatste details tegen het volgende aan:
Het gaat om de vlaggenstok op de boeg, volgens tekening zit hier mastvoet onderdeel 447 onder, echter vindt ik deze nergens terug, nou vermoed ik dat dit het zelfde onderdeel is als 432 (zie foto), nou missen daar bij mij helaas 2 van de 4.. die zou ik misschien nog zelf kunnen maken, maar is dat ook zo of is het echt iets anders?

Screenshot_20250524_212631_Adobe Acrobat.jpg
20250515_205718.jpg

Goedendag,
Al enige jaren ben ik bezig met de bouw vd Happy Hunter van Krick, inmiddels een heel stuk opgeschoten en nadert de romp zijn voltooiing, echter loop ik bij een vd laatste details tegen het volgende aan:
Het gaat om de vlaggenstok op de boeg, volgens tekening zit hier mastvoet onderdeel 447 onder, echter vindt ik deze nergens terug, nou vermoed ik dat dit het zelfde onderdeel is als 432 (zie foto), nou missen daar bij mij helaas 2 van de 4.. die zou ik misschien nog zelf kunnen maken, maar is dat ook zo of is het echt iets anders?

Bekijk bijlage 618989Bekijk bijlage 618990
It's great to see your progress on the Happy Hunter!

Hallo Hans,

Ben je er inmiddels al uit met je voet voor de vlaggenmast op het voorschip. Zie in de onderdelen lijst dat die van koper of messing is. 432 is een antennedeel en van ABS. Maar zo'n antennevoet is toch gemakkelijk zelf te maken van een stukje plaat en een pijpje. Desnoods schuif je een stukje isolatie om de stok, lijm die in een gaatje en schuif de isolatie naar beneden. Na het verven zie je er niets meer van. Gr. Klaas.

Back