Bubbelen in verfreservoir verfspuit.

Hallo allemaal,

Ik heb een verfspuitsetje met compressor aangeschaft van Revell.
Het betreft die met een bijgeleverd compressortje van 1 bar.
(Ter volledigheid:Revell productnummer 39199)
Ik heb hem even getest met water en alles lijkt te werken zoals het hoort, Alleen als ik ik niet spuit, dan begint de lucht te bubbelen in het reservoirtje waar de verf in zit.

Met water valt het wel mee, natuurlijk, maar met verf kan ik me voorstellen dat dat een zootje wordt omdat het eroverheen bubbelt.

Weet iemand of dit normaal is, of dat er in de spuitmond wellicht iets verstopt zit?

De spuitmond bestaat uit twee delen, en als ik het voorste nozzletje eraf draai houdt het bubbelen op.(Maar dan kan ik niet meer spuiten)

Ben benieuwd en alvast bedankt.

No problemo.
En, ja het voorste nozzltje zit gewoon goed vast, hoor.
En ter verduideling, het gaat om onderstaand verfspuitje:
P9270573.jpg

Alleen als ik ik niet spuit, dan begint de lucht te bubbelen in het reservoirtje waar de verf in zit.

Dat zou dus betekenen dat het regelventiel waarmee je de hoeveelheid lucht tijdens het spuiten regelt, lekt als deze dicht staat. Ik weet niet of daar bij deze spuit bij te komen is om dat eens goed schoon te maken.

Overigens vind ik 1 bar wel aan de lage kant. Toen ik mijn spuit kocht werd er 1,8 bar aangeraden om mee te beginnen. Ik heb nog niet erg veel gespoten, maar tot nu toe ben ik daar nog niet van afgeweken.

Groet,

Ad Bakker

In princiepe lekt je lucht-toevoer ventiel.
Omdat de naald in de spuitmond alles naar voren afsluit, komt de onsnapte lucht naar de verfbeker !

Oplassing: luchttoevoerventiel schoonmaken, of opnieuw afstellen

Mvg. Richard

Het moeten schoonmaken zal wel meevallen.
Ik heb hem nog niet gebruikt.

Het afstellen zou het wellicht kunnen zijn.
Al heb ik geen idee hoe dat dan moet, maar daar is wel uit te komen.
Het is een simpel dingetje.

Wat die 1 bar betreft. Dat is wat het compressortje (volgens de gebruiksaanwijzing) nu eenmaal geeft.
Ik kan er verder niets aan veranderen.

Zal eerst eens proberen of er wat af te stellen valt.

Aan de voorkant van je spuit/airbrush het aller voorste stuk is je nozzle beschermer, achter dat zit je nozzle kapje, die mengde lucht met je verf, ik denk zeker dat dit stuk is vies met gewoon fabrieks rest en die moet je schoon maken, het is ook mogelijk dat de nozzle zit niet goed en hi zit tegen aan de nozzle kap, als je van voor kijkt er moet gelijk ruimte tussen de nozzle en nozzle kapje.

Ik weet niet als je Engels goed kan, maar meld je hier aan Airbrush Forum hier wordt al je vragen beantwoord door andere airbrusher met veel ervaring, er zijn zat nederlanders op deze site en je vragen wordt zo beantwoord en/of vertaald.

Iedereen die interesse heeft in airbrushen is daar welkom.

I speak English very very well,
But not so snel,
Maar dat komt nog wel,.

Dus dat forum, dat gaat wel lukken.
Heb even snel gekeken en ziet er inderdaad erg informatief uit.

Zal het "verfmengnozzletje"in elk geval eens een nachtje in de wasbenzine leggen.
Kijken wat dat doet.

Ik heb net ook de naald zitten afstellen, maar je haalt hem maar een r**thaartje te ver terug, of hij gaat sprayen en maar en scheet te ver naar voren en het bubbelen begint weer.

Voorwaar een geduldklusje!

Maar geduld is iets waar wij modelbouwers wel een portie van bezitten, nietwaar?

Bedankt, allen tot zover!

Dat zou dus betekenen dat het regelventiel waarmee je de hoeveelheid lucht tijdens het spuiten regelt, lekt als deze dicht staat.

In princiepe lekt je lucht-toevoer ventiel.
Omdat de naald in de spuitmond alles naar voren afsluit, komt de onsnapte lucht naar de verfbeker
Ik denk niet dat dit het geval is. De naald sluit alleen de verf toevoer af en doet niets met je lucht. Als je alleen lucht geeft gaat je verf in je potje ook niet bubbelen.
Dat je verf gaat bubbelen in je potje komt omdat er lucht terug geblazen wordt in je verf potje.
Of je nozzle kapje is vies, of de afdichting van je nozzle kapje op je pistool is niet goed.
Daardoor zou er lucht via het niet goed afdichtend nozzelkapje bij je verf kunnen komen.

Dat van die afdichting is ook een goeie.
Ik heb de set besteld bij Conrad, waar het kennelijk nogal lang op de plank heeft gelegen.
Het rubber O-ringetje tussen het pistool en de nozzle verkruimelde toen ik de nozzle losschroefde om hem eens te bekijken.

Die zullen we dus ook maar eens vervangen.

(Alleen, waar haal ik nou weer zo'n klein o-ringetje vandaan? Nou ja, we zien wel.)

(Alleen, waar haal ik nou weer zo'n klein o-ringetje vandaan? Nou ja, we zien wel.)

Als je de ring and de nozzle zelf bedoelt, kan dat zelf maken met behulp van een dunne strookje teflon tape (PTFE tape) dat heb ik gedaan en op deze manier kan je ook synthetische verf gebruiken, zonder dit te doen word het rubber zo kapot.

Deze airbrushes zijn meestahl geschikt alleen voor water dragende verf.

Op de website ik had het over kan je video's zien om hoe je kan better en voordelig voor je gereedschap zorgen.

Het is wel zo met elke nieuwe airbrush, dat wij hal ze allemaal uit meker en gelijk een buurt geven, zelfs ook met duurder airbrushes, ze word heel gouw vies en stijf omdat ze zit allemmaal lang op het plank.

De compresser die meegelevered was is helas niks. heb hem zelf gehad en gelijk vervangen door eentje van max 6 bar met een tank, die zijn redelijk goedkoop te vinden.

Beetje aparte opmerking, je kan toch naar de leverancier?
Zoals je het nu vertelt heeft hij een niet werkend product geleverd.

De leverancier is Conrad en die heeft helemaal geen onderdelen voor al de zooi wat ze daar allemaal verkoopt, dus ik koop zelf daar niks en de opmerking is niet zo apart.

Tegenwordig op deze forum zit ontzettend veel mensen klaar om iedereen lastig te vallen die wat netjes vraagd, en jij zit bovenop de lijst, waarom heb je zo veel last van mensen die graag iets zou weten? is het niet makelijker om gewoon af te blijven als je geen zin heeft.

Misschien heb ik het fout, maar ik dacht dat de bedoeling van deze forum was dat iedereen kan elkaar een beetje onderweg helpen, als dat niet waar is, dan bied ik mijn excuses aan, maar ook zou ik graag van de zooi af als het zo moet.

En Beste Baggeraar, je hoeft geen PB naar mij te sturen, het word zelfde als vorige keer verwijderd zonder te lezen, en ik denk dat meerdere mensen zou ook graag weet waarom je konstant vervelende doet, dus hier paltzen (als je zin heeft natuurlijk).

De leverancier is Conrad en die heeft helemaal geen onderdelen voor al de zooi wat ze daar allemaal verkoopt

Een behoorlijk generaliserend antwoord. Je passeert hier de grens van "winkelbespreking" denk ik. Volgens de voorwaarden geeft de betreffende webwinkel wel degelijk garantie, dus is Harm's opmerking in het geheel niet misplaatst.

Tegenwordig op deze forum zit ontzettend veel mensen klaar om iedereen lastig te vallen die wat netjes vraagd, en jij zit bovenop de lijst,

Ik geloof dat je je conclusie al getrokken had voordat je het bericht gelezen had. Een soort Pavlov reactie?
Ik zie geen enkele vorm van "lastig vallen" in die reactie. De door u gegeven reactie valt veel eerder in die categorie.

Groet,

Ad Bakker

Een behoorlijk generaliserend antwoord. Je passeert hier de grens van "winkelbespreking" denk ik. Volgens de voorwaarden geeft de betreffende webwinkel wel degelijk garantie, dus is Harm's opmerking in het geheel niet misplaatst.

Ik geloof dat je je conclusie al getrokken had voordat je het bericht gelezen had. Een soort Pavlov reactie?
Ik zie geen enkele vorm van "lastig vallen" in die reactie. De door u gegeven reactie valt veel eerder in die categorie.

Groet,

Ad Bakker

Beste Ad

Bedankt voor je mening, daar heeft natuurlijk iedereen recht op, zelfs mij ook.

Mijn commentaris heeft niks mee te maken met "Winkelbespreking" het gaat alleen om mijn eigen ervaring en dat is toevalig geen leuke ervaring, verder geeft ik alleen antwoord op de vraag/commentaris van Baggeraar en legd uit waarrom de zin van de vrager niet zo apart was.

Mijn commentaris over het gedrag van Baggeraar gaat niet alleen om deze draad, maar ik heb het zo vak gezien in andere draden en niet alleen van hem, ik heb een commentaris op een andere draad geplaatst en heb gelijk na een vervelende PB gekregen.

Ik help iedereen heel graag als ik zelf de antwoord heeft, als ik het niet weet zeg ik nooit "Ga eens googlen" en als ik niet lekker in mijn vel zit, dan begin ik geen eens aan het forum.

Maar je heb grote gelijk, ik had het inderdaad fout en het is niet de bedoeling om elkar te helpen, mijn excuses daar voor, ik was even in de waar met ander forum's waar mensen kan een beetje netjes blijven.

Als de Moderators dit leezd, hal mij dan van de zooi af, dit heeft voor niemand zin.

hier paltzen (als je zin heeft natuurlijk).
En nu in het Nederlands. :p

Ik snap niet waar je je tegenaan bemoeit.
PB aan jou? dat is dan (als het al waar is) voor 21 februari 2011 geweest.
Knap dat je dat onthoudt.

Ik heb meneer bootjesbouwer het advies gegeven terug te gaan naar de leverancier.
Als je een bon hebt en binnen de in de voorwaarden gestelde termijn reclame maakt wordt je daar keurig geholpen.
Ik koop er graag, ben zeer netjes geholpen toen zij een verkeerd onderdeel hadden ingepakt.
Geen enkel probleem.
Einde disccussie.

Mijn hemel!
Wat gebeurt hier?8O
Je kijkt even een dagje niet op het forum, en dan opeens dit?
Ik vraag een vraagje en wat ik krijg is een oorlogstopic.

Kom op mannen!
Iedereen geeft naar beste weten en bedoeling tips.
Sommige kan ik wat mee, sommige niet.
Maar ik ben een grote jongen en kan zelf echt wel bepalen of Conrad wel of niet een goeie webshop is, of iemand wel of niet een goeie tip geeft en of het compressortje nu wel of niet van goeie kwaliteit is (dat is het overigens niet, maar wel het enige dat ik me op dit moment kan veroorloven, en "it does the job".)

Blijf vooral komen met alle tips.
Ik ga er blind van uit dat ze uit een goed hart komen, en naar beste eer en geweten geplaatst worden.
En als het kan in vrede, graag!:proost:

Hoi Bootjebouwer

Jij heeft natturlijk gelijk, Ik help zelf iedereen graag maar af en toe zie dingen die niet bij hoort.

Ik ben zelf 6 maand geleden begonen met airbrushen, zelfde als jij, om mijn models te kunnen schilderen, maar ik heb gelijk gemerkt dat met airbrushen kan je veel meer doen.

Als je hier eens kijkt Mad Brush | Facebook zie wat kan, alles wat je hier ziet is allemaal gedaan met hetzelfde airbrush als wat je zelf hebd.

Je compressortje is niet zo erg en wat belanglrijk is dat je hebd een start gemaakt, voor licht model verven is je gereedschap voldoende, maar voor wat ik zelf nu doet is een regelmatig gelijk drukte van belang.

De meeste belangrijk wat ik zelf heb geleerd is afstellen en zorg voor je gereedshap, als je wat vragen heeft mag dat altijd hier of per PB, maar er zijn hier zat jongens in de spuitkabine die nog meer als ik weet en er is help zat.

Ik hoop dat je veel plezier van airbrushen krijgt en mijn excuse dat ik je draadje heeft een beetje knoeiert, maar gelukig zijn wij "bac on track" lol

Groeten Malk

Back