Ik heb een Carson 1:10 (Peugeot 206, 2,5cc, 2 speed, 4wd) chassis CR-4, daarvan is de plastic wishbone rechtsachter afgebroken. :cry: Dit lijkt mij een vrij zwak punt van dit model omdat de klap niet eens zo hard ging. Nou kan ik wel steeds die onderdelen vervangen, maar doe dat liever in één keer goed. Weet iemand of er een aluminium vervanger voor is? Misschien wel van een hele andere merk ofzo... Ik zou het liefst al die onderdelen vervangen voor aluminium.
Ten eerste ... dat krijg je met carson. Ten tweede Aluminium mag je nooit toepassen op plaatsen met stres/flex. Dus als je de dogbones wil vervangen ... koop dan stalen cvd's (constant velocity driveshaft). Nou kan dat voor carson een probleempje worden ... er zijn namelijk bijna geen fabrikanten die daar upgrades voor maken. Ik denk dat je de beste kans maakt bij DMS-racing (http://www.dms-racing.com/) maar mischien dat iemand anders een betere plek weet te vinden. als je nou een truck wil rijden die wat steviger is en waar wel stalen/7075A onderdelen voor zijn verkoop dan dat ding en koop een hpi savage of een traxxas tmaxx of zelfs een kyosho mad force als je het geld hebt.
Je hebt mij niet helemaal goed begrepen denk ik. Ik bedoel niet de cvd's, maar de onderste draagarm van de achterwielophanging die bevestigd is aan de fuseehouder en de demper. Deze zit met een as aan het differentieel bevestigd, daar is ie nu afgebroken. Als dat dus aluminium zou zijn kan het meer hebben bij een crash. Ik hoor het wel.
omdat de klap niet zo hard ging Het voordeel nu is dat het maar een draagarm is.... Neem je een aluminium draagarm zou je niet willen weten wat dan de schade zou kunnen zijn bij een volgend tikje..... Misschien iets anders gaan rijden ?
Heeft er misschien nog iemand een echt antwoord? ipv. allerlei verwijten dat ik niet kan rijden enzo... :roll: Ik stel gewoon een eenvoudige vraag, dan wil ik graag een antwoord hebben van iemand die iets nuttigs te melden heeft. Bijvoorbeeld een vervangend onderdeel of een bestelnummer ofzo. Zo niet dan kun je beter niet reageren. Dank je.
Je zal waarschijnlijk wel dit kunnen veranderen door alu of metalen onderdelen, maar de vraag is of dit goed is. Zoals Roelof al zei is het nu maar een draagarm die afbreekt, en meer niet. Als deze in alu was geweest was de tik niet opgevangen door de draagarm, maar door iets anders. Wie weet wat er dan stuk is gegaan. Dit heeft niets met je rijstijl te maken hoor. Niemand beweerd dat "je niet kan rijden"! Maar het kan inderdaad eens gebeuren dat je een bocht fout inschat.
die draagarmen zijn niet in aluminium verkrijgbaar maar ik vraag me af hoe heb je dioe kapot kunnen krijgen dat i mij nog nooit gebeurt en probeer eens de veren te stellen zodat de ka[p niet meer zo hard aan komt probeer eens en als het niet lukt mail me ik za je probleem voorleggen bij de chef werkplaats veel succes
Nou, het is gebeurt bij het slippen met de auto. Dat ging maar heel zachtjes, hij stond al bijna stil. Toevallig is het vandaag weer gebeurt, maar dan aan de voorkant... :? Wel een tegenvaller, ik heb nog nooit schade gereden met mijn beide 1 op 8 wagens. Ik rijdt altijd heel voorzichtig en oplettend. Misschien heeft het iets te maken met de history van de auto. Ik heb hem namelijk enkele weken geleden tweedehands gekocht, hij was nog helemaal nieuw in doos en had nog nooit gelopen. Maar hij was al wel twee jaar oud. Ik zit misschien te denken dat die leeftijd zijn invloed heeft op het plastic, misschien wordt het na enkele jaren wel zwakker en breekt dan bij de minste of gerinste klap. Heeft iemand hier een gedachte over?
mss moet je je plastiek eens koken in warm water... dat helpt heb ik hier al gehoord voor het versoepelen vh plastiek
@nitro, niet bij "carson plastic" dat is niet vezel versterkt, dan doe je juist meer schade dan goed.
Hi Whizzy, Al je aluminium onderdelen zoekt moet je bij http://members.chello.nl/~g.bloemendaal zijn. Als de onderdelen te maken zijn kun je ze daar halen. Groeten, Hugo