Carson onroad 1:10 naar offroad

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Gecko265, 13 okt 2003.

1. Gecko265

Gecko265 Guest

He gasten.

De winter komt er weer aan, dus ik dacht ik ga weer eens klussen aan mijn karretje. Ik heb een Carson schaal 1 op 10 auto (onroad) en wil eigenlijk offroad gaan rijden. Omdat ik geen geld heb om een andere auto te kopen had ik het idee om mijn huidige auto om te bouwen naar offroad. Heeft iemand daar ervaring mee? is het uberhaupt mogelijk. en zijn er onderdelen voor te krijgen.

Thx alvast

2. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Helemaal ombouwen zal lastig worden.

Andere shocktowers of op een lager punt in de shocktower een vers gaatje kan je de auto iets ophogen en een setje HPI rally banden erbij, dan ben je aardig op weg.

3. BlackFox

BlackFox Guest

Je mag ook je draagarmen niet te ver laten uitstrekken, want dat is niet erg gezond voor de asjes.Bij mijne tech gaan mijn voorste draagarmen ook nie veel verder dan 2 cm :( , spijtig, want ik had em ook graag hoger gehad, maar met rallybanden en mss zelfs achterste schokbrekers vanvoor kom je al een stuk verder.Vanachter is het niet zo'n groot probleem om hem te verhogen denk ik.

4. Gecko265

Gecko265 Guest

ik weet niet zeker of de plaatjes doorkomen, maar ik heb even op de site van carson 2 plaatjes van chassis gezocht, en zie deze twee. ... Ik heb de CR-4 (onder) en wil hem eigenlijk meer hebben zoals de CR-4B (bovenste)... ik neem toch aan dat dat wel kan..... Die onderdelen zijn toch gewoon te krijgen?

THNX

5. marvin

marvin Guest

dat chassis heb ik ook maar dan ik 2wd (binnekort 4wd 8) ), hou me please op de hoogte waar als je deze set ergens ziet oid :p

6. Gecko265

Gecko265 Guest

ik neem aan dat jij dan het cr-2 chassis hebt. ik heb dus de cr-4
    ik denk dat ik binnenkort maar even bij PK-racing in dordrecht ga kijken. Daar heb ik de auto ook gekocht! en hoop dat ze iets van ombouw setjes hebben ofzo naar de CR-4B versie. Dan kan ik ook eens gewoon door gras en zand rijden ipv altijd maar een mooi stukkie asfalt te zoeken!

7. marvin

marvin Guest

ik hep indd de cr-2, maar de 4wd set licht in bestelling bij pkracing :twisted: , je zou carson ook kunnen mailen voor bestel nummers van die draagarmen assen en banden, dan kun je mischien gewoon je ijgen setje samenstellen :?:

8. Gecko265

Gecko265 Guest

ik heb je advies opgevolgd en ff dit mailtje naar carson gestuurd.... Hoop dat onze oosterburen een beetje engels kunnen :roll: .....

Hi,

I'm sorry my german is not to good so i'll try it in english. I can read German (so you do not have to awnser in english if you can't) but writing is not my strongest point. (I'm from Holland)
    So here is my question: Last year I bought a Carson scale 1:10 onroad model it has a CR-4 chassis. What parts do I need to change it to a CR4-B like Chassis. I ask this because I want to try to race offroad. But I don't want to have to buy a whole new car.
    So what parts should I replace? (springs, supension, transmision, tires........?) Do you perhaps have special Kits for this?
    Thanx in advance.

9. Gecko265

Gecko265 Guest

hmmm,
    nog steeds geen antwoord van carson...
    maybe our german friends really can't read english :roll: or they are just lazy :evil: ......

Iemand anders ervaring met ombouwen van een onroad naar een offroad :?:

10. marvin

marvin Guest

mischien kun je een site vinden van iemand met zon ding, en dan vragen of hij de bestel nummers van de draagarmen en wielen en asjes ed even voor je wil opschijfen :roll: ?!

11. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Je kan het proberen maar ik denk dat je net zo duur uit bent als een nieuwe auto kopen. Volgens mij kan je beter gaan werken en sparen voor een offroad auto kost je ook minder tijd om het elke keer om tebouwen en denk dat je nog goedkoper uit bent.

12. Gecko265

Gecko265 Guest

lijkt me sterk dat het kopen van een paar onderdelen net zo duur is als een hele nieuwe auto met chassis, motor en transmissie. Daarbij werk ik al, maar is het niet zo dat modelbouw mijn enige hobby is :roll: . dus dacht ik dat dit wel een mooie oplossing was. Ook vind ik het niet zo erg om mijn auto om te bouwen... Racen is namelijk voor mij niet het enige leuke aan zo'n autootje..... er aan sleutelen geeft ook een hoop lol.. zeker in de winter maanden. Het heet toch niet voor niets modelBOUW! :D

13. Gecko265

Gecko265 Guest

dat hoopte ik via dit forum te horen... maar denk dat ik nog ff verder moet zoeken! :pc:

14. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    maar moet je maar is een lijst maken met wat je allemaal nodig heb om dat ding om te bouwen.

hier een begin:
    * 4x Schokbrekers (langer dan de standaard)
    * 4x Dogbones (langer dan de standaard)
    * 4x Onderarm auto (langer dan de standaard)
    * 4x Bovenarm auto (langer dan de standaard)
    * 4x Ander velgen met banden (groter dan de standaard)

denk dat het je zeker wel iets van 150 euro of meer gaat kosten want banden en schokbrekers zijn niet goedkoop. en je moet rekening houden lossen onderdelen zijn altijd duur erg duur. Misschien heb je 1 geluk en dat is dat het een carson is die onderdelen zijn niet zo duur(zie www.PKracing.nl ) Maar je moet maar is de handleiding zoeken en dan vergelijk met de joue en de onderdelen die verschillen is opzoeken en dan een totaal kosten plaatje maken.

Bij HPI op de site staat ook dat je de Hpi RS4 3 om kan bouwen naar een Nitro Mt door middel van de handleiding te vergelijken maar dat kost iets van 200 euro ofzo.

15. Gecko265

Gecko265 Guest

Als je denkt dat het inderdaad niet de moeite loont. wat is dan een goed alternatief? Wat is dus een leuke offroad. die niet al te duur is.. maar wel redelijk goede kwaliteit! :rolling:

16. Gecko265

Gecko265 Guest

is er dan helemaal niemand die ooit zijn auto omgebouwd heeft van onroad naar offroad....
    lijkt me stug... :roll:

17. marvin

marvin Guest

k ga binnenkort noppenbandjes kopen, en lichtere vertanding, maar dat chassiswat je liet zien, volgens mij is dat gewoon ee standaard model van carsom, hij staat ook in het conrad modelbouw boek 2003

18. Rick St.

Rick St. Guest

heeey weetje... kijk eens op de site van conrad bij offroad toebehoren daar hebbie een setje 44wd en 2 bak voor 60 euro.. alleen asjes kloppen niet dus moetje even anderen voor halen...:-D kijk maar s

Rick

19. marvin

marvin Guest

4wd heb ik ook, maar het zijn niet alleen de asjes, je moet de draagaremen 8stuks veranderen, de andrijfasjes4 stuks, en miss ook nog de dempers :wink:

Deel Deze Pagina