Collectief bouw- en Vliegavontuur verslag VV en VRA

Discussie in 'Bouwen en Vliegen' gestart door Ton van Munsteren, 4 mrt 2018.

1. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Collectief bouw- en Vliegavontuur verslag VV en VRA

Wil je geen individueel uitgebreid bouwverslag of vliegverslag maken maar incidenteel een plaatje posten van de voortgang...heb je een leuk vliegplaatje of filmpje...of...enz.. plaats dit dan hier.

We vullen dan dit collectieve topic...kan haast niet anders of het wordt de moeite waard om een abo op te nemen.. maar neem niet alleen een abo doe ook gelijk wat plaatjes posten of een filmpje.

Criterium voor VV en VRA model moet zijn Vrije Vlucht of het origine Vrije Vlucht kist/ontwerp waar nu in mindere of meerdere mate RC in zit.

De Tomboy is daarvan een leuk voorbeeld ;
    Tomboy.JPG
    Tomboy

Sonny.JPG
    Graupner Sonny x2 nu 1500mm spanw

Sinbad.JPG
    Sinbad

En twee nieuwe projectjes voor de VV
    arbeid-libel.jpg
    Spin glider.jpg
    eeeeemmmm eerlijk gezegd ben ik er met iets van 6 bezig vind ze allemaal leuk.
    Ton

beemstra, hastf1b en Énke Blériot vinden dit leuk.
  2. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Denk dat een 1cc DC spitfire of PAW ruim voldoende is,vlieg mn eigen opgeschaalde Soubrette met een wingspan van 1,30 met eem Irvine Mills 0,75 ,en dat voldoet prima

3. jef

jef PH-SAM

Lid geworden:
    14 jan 2011
    Een originele Tomboy is 36" = 914,4 mm en volgens plan een 0,5 tot 1 cc in vrij vlucht uitvoering

Groeten Jef

4. Rick NL

Rick NL PH-SAM

Lid geworden:
    18 apr 2008
    Ik had ooit een VV model van de Piper Super Cruiser, een Hobby Bulletin tekening en Scheide had een shortkit voordat we die benaming kenden.
    Spanwijdte 135 cm, motor 0.8 cc Webra Piccolo met 8x4" prop en om netjes te klimmen moest het toerental flink lager dan volgas!

5. max z

max z Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Naar aanleiding van Henk's mooie Classy Gassy ben ik gaan zoeken en kwam ik de tekening van het kleine broertje, de PeeWeePal, tegen. Gelijk maar begonnen met de tekening in cad te zetten. Beide modellen zijn een ontwerp van Walt Musciano. Al tekenende kwam ik er achter dat er héél wat mankeert aan de tekening, ribben kloppen niet met het bovenaanzicht van de vleugel, en de hoofdligger ditto. Maar goed, even stevig doorgewerkt en alles passend gemaakt, en bovendien de constructie naar eigen idee gewijzigd. Op enig moment vond ik 'm toch wel een beetje klein worden (span 81 cm) en het hele zaakje dus maar 1/3 vergroot. Zo komt hij op 108 cm span, een heel eind in de richting van de Classy Gassy. En uiteraard als electro-uitvoering.... :)

Max.

6. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Niet zo bar veel,het was er allemaal al.maar nu word dr wat georganiseerd dat is het.

Ton van Munsteren vindt dit leuk.
  7. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    1521757057578-1067694408.jpg

JHvdK vindt dit leuk.
  8. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Ben ook maar begonnen met de bouw van de Wasp Wings

9. max z

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Énke Blériot vindt dit leuk.
  10. max z

Lid geworden:
    4 dec 2009
    You have mail

11. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
  12. gerjanmonohull74

gerjanmonohull74

Lid geworden:
    9 apr 2014
    In ieder geval voor de VV en vintage assist meeting in Garderen mijn nieuwe aanwinst, 2 kanalen leuke prijs dus waarom niet.
    Dit is voor mij het hoogst haalbare aangezien ik geen ervaring heb met een stickzender, dit is dan ook een test om te kijken of ik de vliegsport meer aandacht wil geven en wil beginnen met het oefenen op de Simulator op mijn club.

Zwever Halgal, gemaakt door mnr Leeuwang. 20180311_133324.jpg

Bruno van Hoek en Ton van Munsteren vinden dit leuk.
  13. Bruno van Hoek

Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    23 aug 2002
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Nou, ik schat dat we in Garderen met een gezamenlijke 150 jaar aan instructeurservaring in het veld staan, dus als je even vraagt, kun je alle hulp krijgen die je nodig hebt.
    Leeuwangh, met een h.
    Hij is een icoon van de nederlandse modelvliegerij.
    Ontwierp al prima vliegende kisten toen ik alleen nog maar bij de bibliotheek de Avia las.....:D
    Vraag hem even naar de zwaartepuntsligging en roeruitslagen, dan kun je dat thuis alvast in orde maken.
    Je hebt door je achtergrond wel een groot voordeel boven andere nieuwbakken piloten, namelijk dat je automatisch de goede kant op stuurt als het model naar je toe komt. Dat scheelt al 80% in de brokken...:beer:
    Het enige inzicht wat je (nog) even moet ontwikkelen is het in kunnen schatten hoe snelheid en hoogte voor elkaar uitwisselbaar zijn.
    En hoe, als je dat niet meeneemt in je stuurbeslissingen, zich dat tegen jou en meer nog, tegen het model keert.:eek:;)

14. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Ik heb me net deze gekocht

Jammer genoeg heb ik dan ook weer net eentje uit een serie met een klein foutje gekocht. Dit foutje wordt wel direct gecorrigeerd door Aero-naut, maar betekend nu wel dat de bouw even stil ligt in afwachting van die 2 kleine onderdelen die net verkeerd om gelaserd waren. Ik kan nu wel op zoek naar 2 passende servo's voor erin, liefst servo's voor direct aan 2s lipo.

15. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    Ondertussen zover met de Wasp Wings.alleen het kielvlak bouwen en dan bekleden

Bijgevoegde bestanden:

Ton van Munsteren en Frans Bal vinden dit leuk.
  16. Ton van Munsteren

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Meer bouw foto's graag altijd leuk te zien waar iedereen mee bezig is.

Ton

17. HBZWEEF

HBZWEEF PH-SAM

Lid geworden:
    8 okt 2008
    Keilkraft Piper Supercruiser sinds enige dagen op de bouwplank gezet. Niet bepaald een ARTF model. Geen gestanste of gelaserde onderdelen. Alleen omtrekken getekend op balsa plankjes en een stel latjes. Lekker in de weer met een balsamesje,schuurblokjes en hout. Een louterende ervaring. De tekening is niet erg duidelijk op sommige punten. B.v. of de vleugel in drie delen ( links, rechts en middendeel aan elkaar wordt gelijmd of dat het middendeel een vast onderdeel wordt van de romp en de vleugelstruts de krachten van de vleugel opnemen. Iemand die dit model eerder heeft gebouwd?

Henk B

Bruno van Hoek, Herbie en Ton van Munsteren vinden dit leuk.
  18. max z

Lid geworden:
    4 dec 2009
    Bruno van Hoek, Herbie, jef en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Mijn lilienthal 40 is bijna klaar. Het was eigenlijk de bedoeling om hem dit weekend in te vliegen. Maar helaas dat lukte niet. Komende week zal het wel lukken om hem vliegwaardig te krijgen en hem dan in het weekend in te vliegen als handlaunch en misschien ook nog wel met een elastiekstart.

20. Herbie

Herbie

Lid geworden:
    26 sep 2012
    IMG_20180423_221216.jpg Vanavond het kielvlak van de Wasp Wings gemaakt,eind van de week proberen te beginnen met bespannen.

Bruno van Hoek en Ton van Munsteren vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina