Wat is handig om op voorraad te hebben als crashkit. Want er is geen echte crashkit. Er zijn er zo veel maar ze hebben allemaal meer of minder. Het uitgebreidste is bij http://www.acehobby.com/acehobby/products/helicopter/30v2crashkit/index.html voor 89 US$ De minste bij www.rcmarket.org voor € 49 Ik weet dat je nooit weet wat je echt nodig hebt bij een crash maar spares vind ik normaal wel handig, het niet moeten wachten op onderdelen maar gewoon repareren en weer vliegen. Dus advies graag want dit is wat ik kon vinden maar er is vast meer gr Remco
De standaard dingen die bij een crash meestal kapot gaan zijn: -Rotorbladen -Staartboom -Paddle-as -Blad-as -Hoofd-as(soms)(ik vervang die bij elke crash) -Staartboom support Afhankelijk van de crash natuurlijk Groeten, Marcel
remco, de originele raptor 30v2 crash kit de http://www.acehobby.com/acehobby/products/helicopter/30v2crashkit/ heb ik zelf ook een, zit alles in voor een flinke butser, behalve de staart steunen. absoluut zijn geld waard en samen met een setje staartsteunen bij een softe klap all you need.
Hi, Vervang zeker elke keer de "jesus" bouten. Je zou niet de eerste zijn die "Oh jesus" zegt(of een andere religieuse, politieke, culturele, wetenschappelijke, artistieke, sportieve, ... uitspraak) omdat hij enkele eurocentjes bespaarde door deze boutjes niet te vervangen na een crash(je). Joggerke
En welke bouten vallen onder de Jezus bouten dan. Ik weet wel dat de hele heli aan een boutje hangt. Dus die zekker maar welke nog meer? Gr Remco
de 2 jesus bolts zijn bij de raptor v2 types standaard de goeie, bij de v1 was dat niet het geval. het zijn de 2 bouten, een zit door de hoofdas onder je tandwiel, de ander houd je kop op de hoofdas, als een van beide breekt gaat je kop er zonder heli vandoor. joggerke heeft gelijk, na elke crash SOWISO vervangen ik vervang ze na 100 vluchten ook preventief. vervangen door bouten met een blank stuk erop net als de originele 12.9 staal, niks anders dan dat.
Hoi ik ben nog ff aan het zoeken geweest en heb een adres gevonden waar je die ace crash kit kan kopen voor US$ 57,00 dus kijk wat je met deze info doet. Ik heb er in iedergeval een gekocht. www.quantummodels.com Koop daar niet kijk op http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=61001#61001 Een nadeel ze hebben geen paypal maar wel een secure server. Oja ze hebben ze ook voor die prijs voor de 50. gr Remco
Was me nog niet opgevallen maar hoevaak ben je al gecrashed :wink: als je zegt na elke crash??????? gr Remco
als je marcel ooit hebt zien vliegen zal het wel duidelijk worden hoevaak die wel eens wat kapot heeft :lol: een vd hardere 3d vliegers van NL en dan gaat er wel eens wat mis he marcel ? no risk no fun.
Ik houd niet bij hoe vaak ik crash Remco Maar afgelopen seizoen heb ik enkele crashes gehad,sommige waren het gevolg van mechanische problemen(Kristal defect,ontvanger defect etc...),en andere waren door "dumpthumbs"(zenuwen). En heel af en toe gaat er wat mis bij het proberen van nieuwe figuren :roll: Verder valt het wel mee hoor hehehe..........