CY Muscle Pipe II 30

Discussie in 'Brandstof specifiek' gestart door wouter1, 26 sep 2003.

  1. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    België, Geraardsbergen/Gent
    halloha,

    Heb me onlangs een MP2 besteld en heb die vanavond voor het eerst kunnen uittesten op m'n C30. De brandstof was CP15

    Voor de installatie moet je wel de tank indrukken of een stukje tussen de motor en de uitlaat steken. Zal binnekort enkele foto's plaatsen.

    Het eerste wat ik kan zeggen is dat dit ding een hoop lawaai maakt.
    De stock uitlaat maakt een stil en zacht zoemend geluid, (wie al een gehoord heeft begrijpt me wel), de MP2 daarentegen maakt een scherp knetterend lawaai 8O

    De motor loopt wel een stuk koeler met dat ding erop, maar ik had de main needle er wel 4 draaien uit!. en de heli hoverde nog steeds feilloos.
    De eerste minuut hover had ik niks veranderd aan de needles en de motor overhitte. Stilgevallen en een nogal harde autorotatie. Daarna dus maar besloten om enkel laag te hoveren en rijker te zetten; zo kom ik dus aan die 4 draaien uit. :)

    Over de prestaties kan ik nog niet veel zeggen, maar die ene minuut dat ie niet superrijk heeft gelopen, was wel veelbelovend. Waar je anders de motor hoort boggen in een climb out bleef ie nu lekker doorspinnen. (totdat ie dus stilgevallen is :roll: .

    Ik ga zo vlug mogelijk het ding verder uit-tunen maar het weer lijkt niet zo super voor dit weekend.
    de groeten.
     
  2. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    hoi wouter, het is nu zaterdag en hier in brabant in ieder geval schijnt de zon stralend :wink:
    ikzelf heb ook de MPII voor de 30er versie op mijn raptor 30v2 zitten.
    ik heb hem ook een eindje rijker moeten zetten, mijn vermoeden is dat de mp niet zon grote druk op je tank zet en er dus een armer mengsel aan je motor aangeleverd word.
    ik moest ook even slikken toen ik het geluid voor het eerst hoorde, was beduidend luider dan dce originele pijp ja.
    maar naar even ben je eraan gewend en de power die het extra levert is absoluut welkom.
    totale power over de gehele band is toegenomen, zowel bij vermogenvragende flips alswel bij climbouts vanaf de grond.
    de prijp wekt ook als een soort govener om het toerental op peil te houden.
    spool maar eens langzaam op en dan ineens gaat ie stabiel een paar 100 toeren hoger lopen, dan zit de uitlaat in het gebiedje waar ie voor gemaakt is.
    op de raptor heb ik niks hoeven aanpassen voor de plaatsing van de uitlaat.
    ik zie dat dat bij de caliber anders is, let wel op bij je tank, de pijp zelf word best heet.
    kijk maar op de foto, de looks is great maar de kopse kant van de pijp heeft wat stralingswarmte van de pijp gehad en is wat weggesmolten.
    opletten dus

    [​IMG]

    grtz
    gerard.
     
  3. wouter1

    wouter1

    Lid geworden:
    14 sep 2002
    Berichten:
    839
    Locatie:
    België, Geraardsbergen/Gent
    hier een foto van de MP2 op m'n caliber
    [​IMG]
    Ik heb de tank met een heatgun verwarmd tot ie indrukbaar was en dan met een glas ingedrukt. Vrij simpel. Enkel oppassen dat je de tank niet te veel verwarmt anders gaat ie vlug smelten :wink:

    Ondertussen heb ik nog een vluchtje kunnen maken en het ding juist afstellen. Ben geëindigd op 2,5 draai uit op de main needle waar dat vroeger 1,25 was.
    Prestaties zijn echt wel goed. Headspeed blijft goed behouden waar ie vroeger direct ging boggen.
    Een voorbeeld: Voor de MP2 kon ik maximum 1 flip met volle cyclic input trekken. Nu doet ie er 2 na mekaar zonder tegenspartelen; enkele bij de 3e ging ie echt boggen.
    M.a.w de bijgekomen kracht is meer dan welkom.

    ook dat het ik gemerkt, na ff hoveren verandert het toerental een beetje en lijkt ie in de "happy-zone" te draaien.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.916
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik kan niet wachten tot ie er voor de raptor 50v2 is, die kakt nou al niks met vermogen in, laat staan hoe hard ie dan voorruit wil :lol:
     

Deel Deze Pagina