dagboek van een heli wedstrijdvlieger.

daar ging idd iets fout.... de site bleef hangen na het plaatsen van mn post met screenshot van de Heli body en was daarna verdwenen...

vraag me af wat er als link werd meegestuurd anyway... de afbeelding die ik wilde plaatsen was deze:
1752568727640.png

Al aangemerkt door Richard was er afgelopen zondag de derde wedstrijd F3c/n bij de Roder luchtvaartclub. De seinen om te gaan stonden op groen , de geoefendheid echter niet. Dus een dag om weer even onder de heliwedstrijdvrienden te vertoeven. Ik dacht zaterdag nog op buienradar waar te nemen dat het die zondag windstil zou zijn. De werkelijkheid liet een stevige crosswind over het veld gaan. Dat is nog wel een aardige handicap voor mij en vele figuren woeien dan ook aardig op mij af. De 1e en 2e ronde lieten ernstig te wensen over vooral na de 180punten die ik eind vorig jaar scoorde. De eerste ronde liet 138 punten zien. De tweede 121 omdat daar 2 nullen bij kwamen. 1 figuur was zo ver afgedwaald dat dat wel moest en de autorotatie had ik maar even overgeslagen want die ging in de eerste ronde zover mis dat de bladen in de grond gingen.
De derde ronde gaf 155 punten ook zonder autorotatie. De Final ronde heb ik veilig gehouden met alleen de eerste drie figuren.
Verder was het een leuke dag. Lekker met enkele mensen gesproken. Prima dagje!

De afgelopen dagen de onderdelen voor het stretchen van de testheli maar eens aan elkaar geschroefd. Daartoe de plastic chassisdelen en het staartrotorhuis opgeboord naar 23mm zoals op pagina 55 ergens aangegeven is. Dat verliep heel mooi en de buis past perfect en klemt goed.

IQSs8cfHwf0PQKsKdExm38C3AT9nEUSTKWIpCg_EIHsz6oY

hier de buis in het chassis en de staart servo in zijn beugels. Ik ben echt enthousiast over de pasnauwkeurigheid.

IQTZE9A9FM1oRZjD40clR5nCAff-VMwBgO-PybIA15DRfRc

een paar mm door het klem gedeelte met de tandriem om de poulie.

IQTT2RmEYQrPQozpaTQXxUpmARvG-shUYo3D8GyABi9_9t4

De originele klemmen van de staartstuurstang passen ook perfect om de 23mm buis. Ik heb ook niet zomaar voor een 23mm buis gekozen....

IQSZQgg2AusfRL4o9xZhuseSAelpNI9tIAtTzsIfS-VBTKw

En hier het enige"foutje" wat ik gemaakt heb. Ik was vergeten dat de staart stuurstangruimte moest krijgen in de staartvin klem. Maar met een vijltje is dat zo opgelost.

Een test hover laat zien dat alles goed werkt zo.

Back