De heli stijgt niet op! Help...

Beste collega heli vliegers,

Ik heb de blade 450 aangeschaft! De rotor draait rechts om, de bladen zitten de juiste kant op, althans de stompe kant in de draai richting(rechts). Maar de heli gaat niet de lucht in....

Nu gebruik ik de de radiografische set ook op de simulator, ik heb de Spekrum Dx6i. Ik heb geen instellingen veranderd. maar misschien heeft iemand een advies dat ik alles even door kan lopen.

Hoor graag de reactie's.

Groet van een beginnende vlieger....

Hoop dat je engels goed is.

Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

Even aanmelden en dan alle relevante videos downloaden.

Dat gedaan ze allemaal bekijken. Die je gedownload hebt.

Als je daarna nog vragen hebt dan terug komen.

Probleem is nl. dat wat jij vraagt de basis is van het helivliegen nl. de setup en bladhoek instelling. En dat wordt allemaal o.a. uitgelegd in die videos.

Succes.

En trouwens de Blade 450 is geen Fixed Pitch of Coaxiaal helicopter.

http://www.horizonhobby.com/Products/Default.aspx?ProdID=BLH1600

Laatst bewerkt:
Ik heb iets dergelijks gehad, maar dat bleek mijn eigen stomme fout. Ik had nieuwe servo's geplaatst, maar de kanalen gereversed :???:
De heli drukte zich dus in de grond. Wie weet.....

Henk

Hoop dat je engels goed is.

Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak

Even aanmelden en dan alle relevante videos downloaden.

Dat gedaan ze allemaal bekijken. Die je gedownload hebt.

Als je daarna nog vragen hebt dan terug komen.

Probleem is nl. dat wat jij vraagt de basis is van het helivliegen nl. de setup en bladhoek instelling. En dat wordt allemaal o.a. uitgelegd in die videos.

Succes.

En trouwens de Blade 450 is geen Fixed Pitch of Coaxiaal helicopter.

Horizon Hobby: Blade 450 3D RTF by BLADE (BLH1600)
Is er een kort advies?

Ik ben niet 100% zeker maar ik dacht dat de swashplate bij de blade naar beneden moet bewegen ipv naar boven zoals de meeste (trex bv)
heb zelf dit foutje ook gemaakt indertijd je zou het eens kunnen nakijken.

Ik ben niet 100% zeker maar ik dacht dat de swashplate bij de blade naar beneden moet bewegen ipv naar boven zoals de meeste (trex bv)
heb zelf dit foutje ook gemaakt indertijd je zou het eens kunnen nakijken.

Waar zit de swashplate .....? :confused:

Het rare is dat ie het gvan de week niet had!

grt

De meeste kans is dat je bladhoek verkeerd is denk ik toch wel.. Bekijk eerst je bladhoek maar eens.

Ohja, ik heb een handig tooltje om het meten van je bladhoek zonder pitchmeter: The next generation
Als je naar het afstellen van bladspoor zonder pitchmeter gaat en dan onder de 4de foto kijkt wordt uitgelegt hoe je de pitch kan meten zonder pitch meter.

Ik denk dat het verstandig is om je eerst eens te verdiepen in de techniek, en de daarbij behorende kreten, van de rc heli's.
Als je weet wat alles is en betekent snap je ook beter wat men bedoelt met bladhoek, pitch, swashplate en dergelijke.
Een heli moet eerst goed afgesteld worden en dan zul je wel moeten weten hoe je dat moet doen en wat je moet doen.
Als je dat allemaal weet, kun je genieten van één van de meest enerverende hobby's die er is.

Succes
Fred

Beste collega heli vliegers,

Ik heb de blade 450 aangeschaft! De rotor draait rechts om, de bladen zitten de juiste kant op, althans de stompe kant in de draai richting(rechts). Maar de heli gaat niet de lucht in....

Nu gebruik ik de de radiografische set ook op de simulator, ik heb de Spekrum Dx6i. Ik heb geen instellingen veranderd. maar misschien heeft iemand een advies dat ik alles even door kan lopen.

Hoor graag de reactie's.

Groet van een beginnende vlieger....

Niet om je te ontmoedigen, maar als dit je eerste heli is, zal je er een zware dobber aan hebben, tenzij een ervaren piloot je helpt.

Ik heb de blade 450 aangeschaft!

En daar zat zonder twijfel ook een handleiding bij........

Als je aan bepaalde "standaard" jargon niet toekomt en niet weet wat daarmee bedoelt wordt kunnen we nog tig posts doorgaan zonder het over de essentie te hebben.

Stevo

Is dit je eerste helikopter die je gaat besturen in je leven?
Waarom heb je dan geen fixed pitch of co-axiaal aangeschaft?

Is er een kort advies?
Nee, het is best een studie ;) en dan nog het vliegen zelf wat ook een uitdaging is :)

Welke simulator heb je? Als het een realistische is (voor zover mogelijk) zoals phoenix bijvoorbeeld dan raad ik je aan de heli eerst in de doos te laten en te gaan oefenen in de sim. Gewoon leren hoveren met de staart naar je toe, dan links of rechts en zo verder.
Een foutje maken met die blade betekend 99% zeker repareren en daar komt die technische kennis weer bij kijken. Het is allemaal geen raket-wetenschap maar toch iets wat je zal moeten leren.

Is dit je eerste helikopter die je gaat besturen in je leven?
Waarom heb je dan geen fixed pitch of co-axiaal aangeschaft?

Ieder zijn eigen weg om te leren :p

je hoeft niet te beginnen met een co-ax of FP. sommige mensen beginnen met CP en daar is niks mis mee. het is moeilijker maar het kan wel.:wink:

Zolang je jezelf maar inleest in de techniek, geduld hebt en een beetje logisch naar de technische kant van de heli kunt kijken

eHehe Ron de goeden man die je altijd naar de goede weg leidt :cool:

Back