De Hummingbird

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door kamiel, 13 dec 2004.

1. kamiel

kamiel Guest

Ik weet dat De Hummingbird FP elite DE heli voor beginners is, maar ik heb een zaak gevonden 15 km van mijn deur en die zegt dat ik beter wat kan wachten op De Hummingbird Pro.
    Ik persoonlijk denk aan de gewone Hummingbird,
    maar wat is julie meniging +hij zou me willen vlieg les geven

2. winkje

winkje

Lid geworden:
    16 feb 2004
    Hi,

Mijn eerste gevoel zegt: De 3D Pro is een Collective Pitch heli.... en je kijkt naar een Elite FP heli..... In algemene zin ken worden gesteld dat een FP heli het betere / minst slechte alternatief is voor beginnende heli vliegers...... Tel daarbij op dat de Elite FP later kan worden geupgrade... De keuze voor Elite FP lijkt gerechtvaardigd..... Maar als je vlieglessen krijgt / gaat nemen zou ik toch eerder geneigd zijn de 3D Pro te kiezen. Het 'beginners'-voordeel van een FP heli compenseer je dan met je lessen......

Tweede puntje: in mijn beleving is de 3D pro een grotere heli. Daardoor zal deze weer meer geschikt zijn om buiten mee te vliegen (let op: het blijft een kleine heli die wind niet prettig gaat vinden). Met de meeste electro-heli's kun je indoor vliegen maar ik durf niet te zeggen of de 3D Pro te groot..... (zo wordt m'n Eolo ook nog wel eens 'geweerd' bij indoor vliegen')....... Deze keuze wordt afhankelijk van wat je wilt.... alleen indoor of vooral buiten....

Moeilijk.... :roll:

3D Pro lijkt mij meer waar voor zijn geld, maar of het de betere heli voor beginners of indoor is.... Ik worstel met soortgelijk probleem. Ik wil d'r eigenlijk een leuk klein indoor-heli'tje bij zodat ik ook thuis een beetje kan 'klooien'. De 3D Pro spreekt me meer aan, maar ik weet niet of hij niet te groot is........ :?

Laten de heren micro-heli experts maar eens wat zinnigs roepen......

Groet, winkje

3. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    bij sommige zalen ligt de grens al op 350 gram, dan is de pro niks, dat is meer een formaat zoom, en zal je echt aan de kleinere varianten moeten vrees ik, deze zijn echter weer minder voor buiten

4. kamiel

kamiel Guest

wat kies ik dan

5. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    De gewone elite CP vond ik eigenlijk al niets voor indoor. Dat ding is te snel en de muren te dichtbij om leuk te kunnen vliegen.
    Een FP heli. Net als je al besloten had in de vele andere draadjes die je gestart had ;)

6. kamiel

kamiel Guest

Satoer
    zijde aan lachen met mij ik
    ik heb in het begin gezegd dat ik beter kies voor de FP

en ik heb een zaal gevonden dat veranderd voldig de zaak

nog 1 vraag de Century Elite series Fp is dit goed satoer want volgde jaar bestel ik hem op 1/01/05 ik hem moet ik anders iets verander aan die Century Elite series FP rotor of iets in die aard

7. Steven D

Steven D Guest

kamiel lees je tekst nog eens na aub,
    het is voor een vlaming al erg moeilijk verstaanbaar met die typfouten, laat staan voor een vrolijke nederlander :)

FP is duidelijk, maar je bent wel heel erg chaotisch bezig vind ik.

8. kamiel

kamiel Guest

Mijn word zegt dat er geen fouten in staat.
    maar alle ja ik zal het een keer duidelijk zijn
    ik heb gezegd in het begin dat ik voor een fp ging
    Nu was gewoon mijn vraag of er niets moest veranderd worden.dus kinderziektes voor alle duidelijkheid

9. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    nou kamiel,

daar zijn tientallen draadjes al over volgeschreven, net zoals een tijd geleden adviseer ik je om eens te zoeken en een avond rond te lezen, dan heb je meer dan voldoende tips en adviezen.

verder hoop ik dat er nu niet weer 50 keer een zelfde draad word geopend door jou net als een paar maanden geleden.

10. kamiel

kamiel Guest

dankje
    ik weet voldoende

nog 1 vraag ik weet dat jullie altijd bezig zijn over drie lipo cellen is dat 11 v of 7.4

11. Steven D

Steven D Guest

Even simpel nadenken leert je dat één cel een spanning heeft van ongeveer 3,7V, ergo 2*3.7 -> 7,4 en 3* -> 11V (11.1)

12. kamiel

kamiel Guest

sorie ik was niet duidelijk De Hummingbird FP elite op wat vliegt dat 11 v of
    7.4 v tis voor een razor 350

13. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    voor een razor 350 is een 7,4V accu meer dan genoeg. Voor de standaard motor is het krap, en loopt hij op z'n teentjes.

14. kamiel

kamiel Guest

350 is een 7,4V accu dus twee lipo cellen van 1200 mah

15. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    Dat is prima ja

16. kamiel

kamiel Guest

op welk kanaal vlieg jullie 35 of 40 mhz

17. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    De accu heeft niets te maken met het kanaal waar je op vliegt.
    Vliegende modellen horen op de 35 mHz band te vliegen, maar mogen ook op de 40 mHz vliegen.
    (35 is speciaal voor vliegen alleen).
    En de 35 mHz band is weer onderverdeeld in verschillende kanalen (net als de 40 mHz).
    Kies maar een kanaal dat je leuk vind. Maar niet dezelfde als je vriendjes, anders kunnen jullie niet tegelijk vliegen.

18. TheRaptor

TheRaptor Guest

19. Satoer

Satoer Forum veteraan

Lid geworden:
    21 okt 2003
    van de century site:

What's New About the v.3
    1. Lightned flybar paddles for faster cyclic response.
    2. Enhanced main frame resulting in a reduction in overall weight.
    3. Reinforced rotor head with built in stiffener.
    4. Comes with the Mabuchi Gold Label High Performance 370 motor.
    5. Enlarges battery tray for 9.6V batteries.
    6. Radio tray for mounting electronics.
    7. Rearward swept tail fin post reduces tail strikes.
    Dit is een prima heli om mee te beginnen hoor. Helaas is deze alleen niet up te graden naar CP.

20. TheRaptor

TheRaptor Guest

Als ik een model wil dat ik kan upgraden naar CP, dan kom ik ook niet toe met een 4-kanaals zender ?

Deel Deze Pagina