DE NIEUWE 2025 PH-SAM KIT VERKIEZING.

Welke kist moet een kit worden ( je mag er totaal 3 kiezen).

• Total voters
    14
  • Poll closed .

Ton van Munsteren

Forum veteraan
PH-SAM
Na overleg met Enke ..jongens we gaan wat leuks doen in het kader van de algehele, integrale, uitgebreide bestrijding van de heersende Aardappel moeheid.

Doen jullie mee??

Het spel voor groot en klein..De Nieuwe 2025 PH-SAM Kit Verkiezing !!!

Jullie kunnen allemaal mee doen en dit zijn de "spelregels":

- je mag 2 modellen nomineren en geef er ook bij aan op welke grootte, dus de originele grootte of verkleind of vergroot naar, etc. Laat naast het merk en de naam van de kist bij voorkeur ook een plaatje , afbeelding of tekening zien zodat een ieder een beeld krijgt wat jouw lievelingen zijn.

- zodra we 15 nominaties hebben komt er een 5 dagen poll

- dan starten we een poll met die 10 hoogst scorende en de poll loopt 5 dagen

- als laatste in de verkiezingsstrijd gaan de 5 hoogst genomineerden door naar de 2e ronde, dus weer een poll.

- winnaar van de poll komt dan in aanmerking om tot kit gepromoveerd te worden (en indien het een motorkist gaat worden dan komt die in zowel geschikt voor een verbrander als voor elektro).

Nou, is dat leuk of is dat leuk!!

Ga maar eens op zoek wat je zoals leuk vind om eventueel te bouwen en te gaan vliegen of een ander er mee aan het werk te zien.

Er zijn geen restricties voor de nominaties, mag GAS zijn, Texaco, E- Wakefields, Sportmodel, Classic groot of klein, etc. Van een beroemd merk of een kist die in het vergeethoekje geraakt is. Van Nederlandse origine of van ver over de grens. Uit de Aeromodeller of Outerzone, uit de Franck Zaick boekjes of welk magazine dan ook. Single Channel of juist meerdere functies of helemaal VV.

Kortom..dit is je kans om jouw favorieten te presenteren en..een smerige smaak kennen we niet. Dus diesel, sparky, electro, motorloos, glow, etc...wat jij maar wilt.

Man man..ik ben al aan het zoeken!! Heb wel 50 lievelingen!!

En voor de inspiratie:

Mag ik het spits afbijten?

Voor 2,5 cc diesel een echte klassieker in de SLOP configuratie, maar ook fantastich te vliegen met een E-motor in de neus.

DREAM WEAVER.

In de org span is die exact goed en vliegt als het bekende scheermes!!

IMG_20220621_152754.jpg

20240320_163711.jpg

Dan multi inzetbaar..klassieke lijnen een echte Nordic. Kan aan de lijn of met een kleine E- motor of diesel in de neus. Met zijn 1700 mm span een goed te handelen kist:

De Nordic Tern:

1748024304033.png

1748024325078.png

Ook van Nederlandse afkomst, de Mini Hog.

Ooit eens gedacht als opvolger van mijn Topsy, omdat ik daarmee de smaak van de rudder-only "aerobatics" helemaal te pakken had gekregen..
Maar het liep anders, het werd een Dandy (waarmee ik vervolgens o.a. voorgoed verslingerd raakte aan het hellingzweven).
Bovendien was alles dat ik van de Mini Hog had, een priegelig schetsje uit een, van de biliotheek, geleende KNVvL publikatie.
Nu kwam ik het ding enige tijd geleden weer tegen en meteen wist ik het weer: dit was de gedroomde kandidaat voor mijn werkeloos geworden Webra Record, nadat ik voor LB kunstvlucht was weggepromoveerd van de beginners naar het echte (F2B) werk, met een Fox 35.

Maar over het Hogje...
Nu zou ik er eerder een tamme 2,5 cc opzetten, want gang is alles in deze niche-klasse.....
Ik heb voor- en nadien nooit iets vernomen van de ontwerper in de Mono-motor (zoals dat toen heette) RC klasse.
Wel zie ik in het ontwerp alle succesvolle ingrediënten terug die een single channel aerobatics kistje zou moeten hebben.
Hoe goed, dat zullen we alleen weten als er ooit een te vliegen komt (uiteraard op 100% schaal).

Mini Hog.jpg

Ik zou nog wel eens een model met vleugel op een pylon willen hebben. De Dream Weaver met E-motor staat hoog op mijn lijst.
Maar ook de Playboy Sr. heb ik altijd mooi gevonden, ware het niet dat ik de 200cm spanwijdte te groot vind. Een Mini Playboy van 125cm komt meer in de buurt, ook die zou ik dan met E-motor uitrusten.
Mini Playboy.jpg
Mini Playboy 125cm.JPG

Laatst bewerkt:
Swayback van Chester Lanzo https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=506

ik heb er twee :-) uit de erfenis van Jan bakker . Niemand wilde ze hebben raar model niet duidelijk wat er miste en welk model het was ;-(

kleinste heb ik een Mpjet 0,5 dieseltje op zitten. De grote 1,5 cc Dc , het tuft langzaam omhoog en vliegt bijna stapvoets als de motor uit is . Wel een model voor windstil weer .

Ships, die ‘Dreamweaver’ blijft ook maar ‘trekken’, van de week die van Raymond in m’n handen gehad, maar dan moeten jullie me zeker helpen met de afwerking. @Énke Blériot , mag ik nog wisselen, dan komt de Sylph op een later plan, of was de Dreamweaver al een kitje…?
En ze hebben er ooit een liedje over geschreven in 1972…:

Voor mijn zijn dat de Windekind 2 van Rene Wong ontwerp uit 1938 met een spanwijdte van 2300
En de Torenkip van Ton Aarts uit 1947 met een spanwijdte van 1400
Tekeningen bij voegen lukt nu even niet
Dat ga ik volgende week proberen
Dan ben ik weer thuis
Andre B

Wil dat wel doen maar heeft gaan zin, want wat ik leuk vind wordt toch wel getekend.
En als Sebas daar een kit van wil maken komt die er toch wel.
Wil juist dat andere laten zien wat ze leuk vinden, zodat ik hun een plezier kan doen en er een kitje komt.
Ook wat makkelijker voor mij want dan kan ik een enkel geselecteerd model tekenen, in plaats van de denk wel 50 waar ik telkens een beetje aan teken. :hammer: :hammer: :hammer: :hammer:
Probleem is namelijk dat ik alles leuk vind en daardoor niet kan selecteren en dus alles maar begin te tekenen.

Heel veel jaren geleden heb ik de "Gullable" gebouwd van een RCM&E tekening. Ik heb het model nog steeds maar het heeft een grote restauratie nodig voor het weer zou kunnen vliegen. Er staat nu een OS30FS op maar de eerste jaren vloog hij met een HP VT21 er op. Helaas raakte die motor al vrij snel versleten, te veel lekkage langs de roterende bus in de kop. De OS heeft meer vermogen en de Gullable vliegt er eigenlijk ook beter mee.
Als hij te groot is kan hij natuurlijk verkleind worden.

11709.jpg

De tekening kan je hier vinden: https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=11709

Misschien in een post hier ook de totaal stand bijhouden om het duidelijk te houden.
Met twee poll is het misschien lastig te volgen in twee verschillende posts.
Poe zeg klinkt wel ingewikkeld maar Henk vind daat wel wat op, ja toch Henk :wave

Back