de zwarte leeuw 1/48 fluitschip

de volgende word een nieuwe fluit lengte 116 voet naar de tekening die ik gevonden heb in de online bib van leuven
image.jpg

voor de naam van het schip heb ik moeten zoeken want er was geen naam opgegeven voor deze fluit en er zijn eigelijk geen namen van fluiten bij mij bekent die iets of wat bijgedragen hebben bij de vloot tot ik deze gevonden had ,
zwarte leeuw.JPG

deze fluit is mee gegaan op de teems tijdens de rate van de ruiter er waren 4 fluiten bij maar dit is de enige waar ik een naam van kon vinden, de fluiten dienden als bevoorradings schepen en zaten afgeladen vol met soldaten ( 1000 verdeeld over 4 fluiten ) om aan wal te gaan tijdens de rate .
voor het hakkebord zal ik dus zelf iets inelkaar moeten steken dat op de zwarte leeuw lijkt als ook de hoekmannen.

ik heb dus erg wijnig info over de tekening als over de zwarte leeuw .

eerste laag latjes ben ik mee begonnen
DSC05501.JPG
DSC05502.JPG
DSC05504.JPG

nog een 2 weken tijd denk ik om de eerste laag klaar te krijgen dus nog ff geduld

Laatst bewerkt:
Das pech, dan maar op de tweede rij en bij het raam ( iets met paffers of zo) ik wil dit zien.
Succes Dirk

thx
maar iedereen is nog ruim op tijd hoor Heinrich ik wou eerst wachten met het topic tot de eerste laag er op zat maar sommigen zijn heel ongeduldig ;)
ik moet nog een paar beslissingen nemen waaronder
een galjoen of niet ( er zaten immers een hoop soldaten op het schip en dat gaat na een tijd stinken )
meer kanonnen of niet
en moeten er meer boten op het schip komen voor de soldaten aan wal te zetten of zou elk schip zijn boot naar de fluiten sturen om ze op te halen.
iemand een gedacht hoe de bevoorrading zou gegaan zijn als de schepen naast elkaar lagen ? ( loopplank, of met iets anders, er zullen veel kanonnonskogels en kruid versast worden naar de andere schepen die ontonhoudelijk de Engelsen onder vuur nemen zoals je kan lezen( link boven aan ) dacht iets van een 4 dagen aan een stuk dat er naar elkander geschoten werd..

zit dus nog met een hoop dingen die ik moet gaan veranderen of bij maken. alle input van harte welkom natuurlijk

moet je het antwoord schuldig blijven hans maar denk dat het bijna het zelfde zal zijn dan bij een pinas.
mischien weet rené het wel

This is going to be an interesting built and I am going to join in the second row. After you have build several of these ships you have become an expert on this type of ship. Enjoy building the fluit.
Marcus

Veel succes en heel veel plezier met deze fluit Dirk, als ik mijn Churchill bolknak mag roken in je kot dan volg ik ook:D

de vorm is nog niet goed hoor mannen.
ik plank liever te hoog dan te laag bij de eerste planken , een stuk er af doen is makkelijker dan er bij aan zetten , ze moet dus echt wel als op de tekening gemaakt worden.of er zo dicht mogelijk bij.
eenmaal ik een berghout heb geplaatst kan ik bepalen hoe hoog alles word .

ik heb wel wat met de breedte van het voorste spant gespeeld omdat bij mijn vorige fluiten de breedte niet juist aanvoelde

Back