diameter as voor thruster

Discussie in 'Bouwtips varende modellen' gestart door wittekoek, 16 mei 2013.

1. wittekoek

wittekoek

Lid geworden:
    6 nov 2005
    hallo allemaal ik ben sinds kort bezig met de Tito Neri van Graupner.
    Ik wil graag het 360 graden besturingssysteem van Marten77 inbouwen. (ik heb al contact met hem gehad.) Ik heb hier 2x Graupner type 2 schottels. maar ik vertrouw dat plastic voor geen meter. En omdat het aandrijfmechaniek van Graupner behoorlijk in de weg ligt, als ik Marten zijn systeem wil gebruiken wil ik graag mijn eigen schottels draaien.
    Mijn idee was om twee 900 Speed Graupner motoren of misschien wel brushless motoren van ongeveer het zelfde vermogen te gebruiken. ik heb al tekeningen gemaakt. en ik ga alles lageren met RS2 kogellagers. ik wilde een 4mm as gebruikenvoor de aandrijving. is dit dik genoeg om het geweld van een 900 speed Graupner motor te weerstaan? het zou voor het model schottel wel ten goede komen want veel ruimte voor grotere schroeven heb ik niet onder mijn Tito Neri.

alvast bedankt,

Gerwin Wittekoek

2. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Een BB900 levert geen enkel probleem op voor 4mm as

3. wittekoek

wittekoek

Lid geworden:
    6 nov 2005
    Goeden avond Adam,

hartelijk bedankt voor de snelle hulp! ik was al bezig met en 5mm as maar dan werd het horizontale deel (torpedo) wel erg dik en lomp ivm de buitendiameter van de lagers.
    Dan had ik eigenlijk nog een vraag is een dikte van 2mm genoeg als wand van de torpedo/horizontale gedeelte van de thruster?

hartelijk bedankt

Gerwin

4. Adam

Adam

Lid geworden:
    12 sep 2003
    Hangt af van de materiaal keuze..
    Kunststof niet maar messing of aluminium moet kunnen denk ik.

5. wittekoek

wittekoek

Lid geworden:
    6 nov 2005
    Okey ik ga de schottels van Messing draaien aangezien ik op school dat mag gebruiken. (STC Rotterdam) En ik mag daar ook de draaibanken gebruiken.
    hartelijk bedankt

Gerwin

Deel Deze Pagina