Dilema: hobbyking of parkzone?

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door marwin, 13 okt 2010.

1. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Beste forum genoten,

Ik heb een luxe probleem, ik ben de laatste tijd lekker aan het vliegen en aangezien ik WW2 vliegtuigen altijd erg gaaf heb gevonden, vond ik het tijd om mij zelf zo'n toestel kado te gaan geven.

Ik ben dus op zoek naar een WW2, niet al te moeilijk vliegende 4 kanaal vliegtuig dat ook zonder landingsgestel op wat hoger gras kan landen.

Ik heb mijn oog laten vallen van zowel hobbyking als parkzone op de welbekende:

• F4U Corsair,
    • P-51D Mustang
    • F4F Wildcat.
    • Spitfire
    Nu heb ik dus de keuze denk ik al beperkt tot dan twee merken waar ik nog niet duidelijk zelf tussen kan beslissen, dat zijn:

• Hobbyking
    • Parkzone

Laten we nu als vergelijk bare toestellen de F4U Corsair, pakken. Wat raden jullie aan? Want we praten hier toch snel over bijna 50 euro verschil.

Corsair hobbyking

Specification
    Wing Span: 1000mm
    Length: 835mm
    Weight: 570g
    Motor: DAT-700 Brushless Outrunner 700kv
    Prop: 1160x3
    ESC: 20A brushless
    Battery: 11.1v 1300mAh 3S1P (Not included)
    Servos: 9g x 4
    Kosten incl verzend koste
    n: 87.05 euro

of

Corsair parkzone

Specifications
    Wingspan: 44 in (1118mm)
    Overall Length: 35 in (889mm)
    Flying Weight: 30 oz (850 g)
    Motor Size: 480-size 960Kv outrunner brushless motor (installed)
    Radio: 4+ channel (not included)
    4 xServos: Installed
    Speed Control : E-flite Pro 30A Brushless with Switch-Mode BEC (installed)
    Recommended Battery: 3S 11.1V 1800mAh LiPo
    Kosten incl verzend kosten: 148,45

Ik heb heel wat filmpjes, reviews/test gelezen maar kan eigenlijk weinig verschil qua kwaliteit/snelheid/degelijkheid ontdekken, buiten wat optische verschillen.

wat is jullie menig?

is de parkzone de 50 euro extra meer waard?

Alvast bedankt voor mee denken, want ik denk dat de meeste meer ervaringen hebben dan ik zelf.

2. AndriesAltenburg

AndriesAltenburg

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Ik heb veel gevlogen met de Art-tech Spitfire, die voor weinig ook op Hobbyking te koop is onder de naam Hobbyking Spitfire.
    Vliegt prima, en ziet er helemaal niet gek uit. Heb em ook gevlogen met veel wind, doet tie prima :)
    Daarbij vloog ik er als beginner mee (dus veel chrashes :p) en hij is goed te repareren ;)
    Volgens mij is de hobbyking Corsair praktisch dezelfde kist.

Succes met de keuze

3. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    je moet er wel rekening mee houden dat parkzone (volgens mij) met digitale servo's werkt en dat niet zo is bij hobby king..
    moest je later de setup van die corsair willen overbouwen in een ander vliegtuig, dan kan je met die parkzone spullen wel meer kanten op (als je een iets grotere kist wilt bv)

of je kan dan natuurlijk ook alles gewoon opnieuw kopen..

die parkzone zal je waarschijnlijk ook sneller thuis hebben, plus dat het kan zijn dat je nog moet bij betalen op hobbyking ivm douane..

grt

4. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010

Hobbyking, heeft de corsair, spitfire, p51 in de duitse magazijn liggen, dus geen invoer rechten meer! en 2-3 dagen thuis, dus dat is het probleem niet.

5. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Ik vlieg met de Blitz rc F4U Corsair ( bijna dezelfde als Art tech) en dat vliegt lekker simpel hoor. Als je een beetje kan vliegen is deze f4u totaal geen probleem ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Dennis Dierckx

Dennis Dierckx

Lid geworden:
    27 feb 2006
    ah ok, dan is dat al geen probleem ;)

7. Aaalie

Aaalie Guest

In de hangar hier een Parkzone Corsair, en een Parkzone P51. Als ze ooit stuk zouden gaan, haal ik direct weer een nieuwe.
    Ze vliegen beide heerlijk, en toch totaal anders. De ene is een gemoedelijke rustige stabiele kist met trainer eigenschappen (Corsair), en de P51 is ook goedmoedig, maar sneller, strakker en héérlijk voor de lage snelle "fly by"!

Vriendelijke groeten,
    Aldert

8. Aaalie

Aaalie Guest

Ik ken de HK kisten niet, maar wat ik als duidelijk en wezenlijk verschil zie is het formaat en gewicht.
    De Parkzone toestellen zijn een tikkeltje groter, en een stuk zwaarder. Ik denk dat die toestellen voor Nederlands weer (zelden windstil) méér geschikt zijn.
    De Parkzone toestellen doen het met wind goed (uit ervaring).

Vriendelijke groeten,
    Aldert

9. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    MMMm.. nu twijfel ik nog meer

Ik vind de corsair wel een heel stoer vliegtuig, die geknikte vleugels doen het hem!

Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  10. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Je koopt ze gewoon bijde en bericht je ervaring hier. :D

Mvg Johan

11. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Mijn vrouw wordt nu al gek van mijn 3 vliegtuigen :) die rond zwerven in huis!

Laat staan nog twee er bij, moest al moeite doen voor 1 ;)

12. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    De vrouwen worden vaak rustiger als je er eerst 20 hebt.

Spreek uit ervaring. :rolling:

Mvg Johan

13. Niek

Niek PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    21 aug 2002
    Parkzone is qualitatief beter.

14. Aaalie

Aaalie Guest

Ik neem het blind van je aan, daar twijfelen we niet over... maar...
    Kan je ook vertellen wat er beter/anders is aan de Parkzone t.o.v. de HK modellen?

Waar ik zo aan kan denken is:
    -De BL regelaar van Parkzone heeft een geschakelde UBEC. Beter rendement, en word niet warm. De BL regelaars van Parkzone bevallen mij trouwens goed. Ze zijn lekker kompakt en worden niet warm, zelfs niet met een zwaardere prop.
    -De prop van de parkzone is op een "normale" manier te vervangen voor een andere prop. Die van de P51 van HK is een speciale prop die alleen met de bijpassende spinner gaat, en er gaan dus ook niet andere props in de spinner.
    -De servo's van de Parkzone hebben metalen tandwielen, en vertonen geen speling, ook niet na wat langer gebruik. Vooral de rolroerservo's krijgen nog wel eens een tikje bij de landing, waarbij kunststof tandwielen het al begeven hadden.

Nog wat aanvullingen?

Vriendelijke groeten,
    Aldert

15. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Kijk aan zulke informatie heb ik wat !THNX

16. guy5927

guy5927

Lid geworden:
    14 apr 2004
    Heb zelf 2 HK + 2 PZ kisten ....

Je hebt mijns inziens in die Radio Ready schuimpjes 3 categoriën :

bagger ( Guanli , Lanyu : been there done that )
    redelijk ( Art Tech = HK )
    goed ( Hobbyzone / Parkzone / Eflight : 1 firma : horizonhobby )

de Brushless P+51 + corsair van Parkzone zijn idd ongeveer het beste in hun niche, hands down ..
    die artechs zijn enkele jaren achter qua electronics en vooral schuim ....

dus mijn advies : geef die extra centen uit voor een PZ product en je zit gebeiteld ...

dit gezegd zijnde, kon ondergetekende het niet nalaten voor 62 euro aan huis geleverd het Spitje van HK te bestellen ..:rolleyes:

ik blijf bij alles wat ik hierboven schreef, maar deze spiitfire is WEL een echte eyecatcher en vliegt HEEERLIJK schaal ...

dus voor 62 euro niet verkeerd ;)

17. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    Ook mooi, zo'n spitfire! en vooral voor dat geld!

Alleen duitsland heeft hem niet op voorraad en van uit china (HK) naar NL kost 102 dollar incl verzend kosten.

Uhmmm......

Maar als alles mee zit kan ik ook heel misschien iemand zijn parkzone corsair overnemen, heb al prive bericht gestuurd, even afwachten wat daar uitkomt.

18. guy5927

guy5927

Lid geworden:
    14 apr 2004
    Heb al gevlogen met de PZ Corsair en Aaalie heeft het helemaal goed : is ECHT een trainer met NIKS geen bad tendancies .. ik kon bijna niet geloven hoe goed en rustig dat ding vloog ...

Als ik jou was zou ik daarvoor gaan ...

19. Daanoes

Daanoes

Lid geworden:
    20 apr 2010
    ik ben met de parkzone p51 opgegroeid ik vlieg nu 4 maanden en heb nu me brevet (1 echte les gehad alleeen procedure turn derest heb ik mezelf aangeleerd met de mustand en met de calmato 60 gebreveteerd)

filmpje: ZCsLiS-7pN4[/media] - Parkzone P-51 Mustang Daan

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. marwin

marwin

Lid geworden:
    15 mei 2010
    De kogel is door de kerk, mede met dank aan de mooie aanbieding van forum genoot MartinT zal ik morgen zijn Parkzone F4U Corsair overnemen!

Mensen bedankt voor het delen van tips en kennis, misschien leuk om dit topic open te houden voor meer informatie!

Want er zijn nog veel meer leuke WW2 vliegtuig van parkzone/hobbyking/enz

ps. Iemand enig idee waar ik in NL spare-pars van parkzone corsair kan bestellen?

Deel Deze Pagina