Dji matrice 100, de toekomst van multirotors?

Discussie in 'Multicopters' gestart door vanHeijningen, 11 jun 2015.

1. vanHeijningen

vanHeijningen

Lid geworden:
    30 jan 2015
    Dji lanceertde deze week de matrice 100 . Ik vraag me af of dit soort platformen de toekomst gaan worden van multirotors, oftewel met allerlei plug-and-play uitbreidingscomponenten. Of dat het een kleine nichemarkt blijft.

We zien steeds meer consumenten RTF multirotors op de markt komen als de phanthom 3 en inspire 1. Daarnaast zie je dat de gebruikte componenten steeds geavanceerder worden, waardoor deze niet zomaar te gebruiken zijn in zelfbouw (denk daarbij aan de lichtbridge integratie, met controle over camera instellingen in de lucht). Daarom vormen de platformen zoals de matric 100 misschien de gulden middenweg tussen modelbouw en RTF. Ben benieuwd wat jullie daarvan denken.

Laatst bewerkt: 11 jun 2015
  2. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Voor dat geld misschien wel voor rijke mensen :) . Die snufjes zijn leuk...voor een half uurtje, dan wil ik weer zelf sturen :). Had eens de QR Infra X met infrarood "obstacle avoidance" en "ultrasonic altitude hold". Binnen 2 dagen had ik al die zooi eraf gesloopt om er een grote ladybird van te maken waar je wel lekker mee kon vliegen :). Lightbridge ed is wel gaaf maar ze moesten inderdaad dat soort dingen los gaan verkopen zoals ook al in het phantom draadje gezegd is.

3. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    Prachtig platform wat DJI specifiek inzet binnen de Commerciele markt. Niet gericht op consumenten. Expliciet bedoelt voor de ontwikkelaar.

Deel Deze Pagina