DJI Phantom 3 advanced/professional ervaringen

Okay dat is wat ik bedoelde inderdaad,heb je ook ervaring met de dominators v2 of v3.
Ben benieuwd hoe het kwaliteitsverschil is tussen het analoge en het headplay,s digitale beeld.

Nee geen ervaring met andere headsets of brillen. Wat ik een beetje van de reviews kan herinneren is dat het beeld van die fatshark brillen nogal klein is, maar dat is puur op basis van youtube filmpjes etc. Overigens kan je geen draadloze, analoge verbinding opzetten met de Phantom zoals met drones waar een reguliere vtx in zit. Je zal altijd moeten werken met een HDMI board, of een tablet met HDMI uitgang, of zo'n bril waar je de telefoon in kan schuiven icm met een app zoals Litchi.

Jammer had graag vergelijkingsmateriaal gehad omdat de fatshark analoog in vga resolutie is,en de hdmi aansluiting op de phantom 3 die is 720p net zoals de headplay .
Het gaat mij niet om de grootte van de fov die is 72 graden bij de headplay maar om de optische kwaliteit.
Misschien dat anderen er wel iets over kunnen vertellen.:)

Mijn eerste reactie op dit forum. Ik heb vorige week op marktplaats een gok genomen en de Phantom 3 a aangeschaft.
Het is moeilijk kiezen welke je moet nemen als je nog nooit zo'n apparaat hebt gehad of gevlogen.

Mijn eerste ervaringen zijn wel goed. Het apparaat lijkt ok, alleen is de gimball ophanging iets krom. Maar dit heeft geen invloed op de camera.
De eerste vluchten zijn best eng, als je weet dat er een flink bedrag in de lucht hangt. Maar ik heb mij aardig goed ingelezen. (ook hier)
Het vliegen gaat best goed. Ik heb nu al een paar keer lange vluchten gemaakt, zover dat ik de drone niet meer in het zicht had.

Ik heb nooit iets van Apple gehad en dus bleek een Nvidia tablet een goed alternatief. De eerste vluchten op de smartphone was niet handig. Het is juist mooi om die live-beelden te kunnen zien.
(Die nieuwe drone van DJI heeft geen tablet aansluiting?)

Ik heb wel foto;s gemaakt en derg maar moet de instellingen nog leren.

Ik heb veel vragen, maar ik begin maar met een paar simpele:

Zijn de propeller beschermers belangrijk, of hebben ze geen functie?
Ik vlieg nu met het DJI app, zijn er nog betere of is dit ook echt de beste?
Wat is het beste programma om de video's te bewerken, als je nog nooit zoiets gedaan hebt?

Met de vriendelijke groeten van een beginner.

- ik heb nog nooit met die beschermers gevlogen: volgens mij vangen ze aardig wat wind
- Ik kan met de DJI App lezen en schrijven, Litchi wel eens mee gestoeid maar ik hou het bij de DJI app
- werk je met windows dan is movie-maker wellicht een optie. Voor gevorderden zijn er Avid, Premiere Pro etc.

Zijn de propeller beschermers belangrijk, of hebben ze geen functie?
Ik vlieg nu met het DJI app, zijn er nog betere of is dit ook echt de beste?
Wat is het beste programma om de video's te bewerken, als je nog nooit zoiets gedaan hebt?

1. Vlieg zonder beschermers. Voor mijn gevoel vliegt dit veel soepeler dan met, voordeel met beschermers is wanneer je dreigt te gaan crashen je props eerder heel blijven.
2 -
3. Adobe Premiere Pro

Premiere Pro als je, zoals hij typt 'nog nooit zoiets gedaan hebt' lijkt me wat overkill. Je bent alleen al uren bezig om de GUI/Interface een beetje in je vingers te krijgen. Movie maker lijkt een mooie instap. Als je dat een beetje onder de knie hebt is Premiere Pro wellicht een mooie opvolger.

Daar heb je misschien wel een punt. De ene heeft dat soort programma's eerder onder de knie / weet hoe het werkt dan anderen. Zelf heb ik movie maker overgeslagen en ben gelijk aan Première Pro begonnen. Simpelweg omdat dit een veel geavanceerder programma is waar je professionelere filmpjes mee kan monteren. Het was even een uurtje stoeien met behulp van Tutorials maar daarna gingen de basics prima.

Ok bedankt voor de reacties. Ik was een beetje angstig dat ik dagen op een antwoord zou moeten wachten, maar dit is top.
Ik ga ernaar kijken.

Moviemaker is gratis????:thumbsup:

Laatst bewerkt:
Om bovenstaande antwoorden nog wat aan te vullen. De Lichi app werkt ook fantastisch en heeft wat meer functies dan de dji go app. Het is mogelijk om vooraf een missie te plannen via waypoints, er zit tracking op net zoals bij de P4 en je kunt er een VR bril op aansluiten (i.c.m. smartphone).
V.w.b. video bewerking kun je ook Sony Vegas movie Studio 13 gebruiken, is niet gratis maar zeker niet duur.
http://www.bax-shop.nl/audio-video-...e-studio-13-platinum-dl-videomontage-download

Ik heb sinds 2 weken nu een Phantom 3 Professional, maar het bereik valt me nogal tegen. Ik heb het aantal satellieten van 8 al aangepast naar 32, maar echt verbetering zie ik niet. Iemand ervaring met het (softwarematig) aanpassen van de controller zodat deze een sterker signaal afgeeft? Deze is namelijk wat geknepen op de modellen in europa heb ik me laten vertellen.

Satellieten aangepast? Dat kan volgens mijn helemaal niet. Ik denk dat je de videokanalen bedoeld die staan hier in EU standaard op 8 ipv 32. Wat is je bereik? Het klopt dat de rc minder sterk is in EU maar je kunt er nog behoorlijke afstanden mee halen.

ps zoek eens op youtube: dji phantom 3 long range
het zal je verbazen wat voor afstanden worden gehaald.
CE mode is de EU standaard

Sorry mijn fout, dat zijn de video kanalen inderdaad :)

Ik haal zelf met moeite de 500m op open veld in de polder, bij 450 meter begint ie al steeds weg te vallen en vlakbij de 500 schiet de return to home er vrijwel direct in... Maar je kunt in je controller aangeven dat niet in de EU zit en dan wordt de zendsterkte ipv 27 db rond de 45 db. Heb gezien hoe je dit kunt doen, maar als mensen met dezelfde drone grotere afstanden halen is het wellicht iets anders.

500 m is idd erg weinig dat haal ik met gemak. Staan je antenne's in de juiste positie? Heb je misschien wifi op je tab of tel aan staan? Normaal kun je dat volgens mij wel aan laten staan maar soms geeft het wel problemen. Je controller aanpassen lijkt me ook niet werken, de gps verraad je positie :)
Bekijk dit eens:

Thanks voor de video, ik zal er eens op letten. Heb ze namelijk altijd in dezelfde positie staan (iets schuin naar buiten en schuin omhoog). Wat betreft de WiFi die heb ik volgens mij wel altijd aan staan op zowel de tablet en telefoon die ik bij me heb. Zal die beide eens uitzetten en dan nog eens proberen.

Sorry mijn fout, dat zijn de video kanalen inderdaad :)

Ik haal zelf met moeite de 500m op open veld in de polder, bij 450 meter begint ie al steeds weg te vallen en vlakbij de 500 schiet de return to home er vrijwel direct in... Maar je kunt in je controller aangeven dat niet in de EU zit en dan wordt de zendsterkte ipv 27 db rond de 45 db. Heb gezien hoe je dit kunt doen, maar als mensen met dezelfde drone grotere afstanden halen is het wellicht iets anders.

Weet je zeker dat je de pro hebt en niet bv de 4k?

Back