Djif550 failsafe

Discussie in 'Multicopters' gestart door Erik-Victor, 28 jul 2015.

1. Erik-Victor

Erik-Victor

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Hallo ben ik weer.
    In de DJI software kun je een level 1 en 2 protectie ingeven in het failsafemenu.

ik vlieg met een 5000mah 14.8v vier cel lipo.
    Welke waardes moeten er dan staan binnen de failsafe protection levels?

Anders gezegd bij hoeveel volt moet de failsafe ingrijpen?

2. Marnix

Marnix

Lid geworden:
    14 jun 2015
    Ik heb hier de first level 0p 14.20 volt staan met 0,00 loss en de second op 13,60 volt met 0,00 loss. Ik Ik zorg ervoor dat de F550 uiterlijk met 14,0 volt aan de grond staat, waardoor de accu in rust rond de 14,8 volt uitkomt.

3. BlikvanBoven

BlikvanBoven

Lid geworden:
    21 mrt 2013
    @Erik-Victor
    Als je 'goed' om gaat met een lipo is de geadviseerde ondergrens 3,5V per cel. Jouw lipo is een 4S (4 cellen dus). 4 x 3,5 = 14V.

4. Erik-Victor

Erik-Victor

Lid geworden:
    10 mei 2015
    Dank. heren. Ik zal het eens aan gaan passen in het menu.

5. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Gewoon niet gebruiken die failsafe...vlieg lekker op een timer. Met die laatste failsafe gaat je quad misschien ergens landen waar jij niet wil dat hij gaat landen....denk aan water...of andere plekken die je niet wilt.

6. Marnix

Marnix

Lid geworden:
    14 jun 2015
    Ik was er inderdaad vergeten bij te zeggen dat ik gebruik maak van een OSD en dus kan zien hoe m'n accu ervoor staat.

7. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Nou dan kan je de failsafe sowieso uitzetten Marnix :)

8. Marnix

Marnix

Lid geworden:
    14 jun 2015
    ja maar ik ben ook maar een beginner, dus beter en op m'n scherm kunnen zien hoe het gaat en in de lucht ;)

9. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Stel gewoon een timer in op je zender/radio en/of een low-voltage beeper op je quad. Na een paar keer vliegen weet je precies hoe lang ja kan vliegen en dan stel je die tijd in op je zender.

10. Dennis_drone

Dennis_drone

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Hoi k ben dennis en ben 21

Ik heb een maand geleden de dji f550 gekocht en die gebouwt en heb toen gevlogen met een 11,1 5000mah 40c lipo accu en had toen 11 minuten vliegtijd er hang (nog) geen gimbal onder alleen nu vind ik die 11 minuten wat weinig dus is mijn vraag of iemand hier verstand heeft van welke accu ik het best kan kopen of dat ik met 2 accus vlieg en of ik die dan parrallel moet leggen of in serie

Mvg dennis

11. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Hoi Dennis,

Tot hoeveel volt vlieg je de lipo leeg? Je kan altijd nog voor iets meer mah of eventueel 4S lipo gaan. Maar 11 minuten is nog niet zo slecht vind ik. Ik vloog zelf een minuut of 12 met een F450 op 4S 4000mah met 950kv cobra motoren. Hoeveel weegt je F550 helemaal vliegklaar?

12. KevinG

KevinG

Lid geworden:
    14 jul 2014
    Ik vind die vliegtijden zo tegenvallen, met flink gasgeven haal ik 14-15 minuten en met wat relaxter vliegen ruim 20minuten, Cobra 950 4s 5000mah 9x5 eprops en rond de 1850gram

13. Dennis_drone

Dennis_drone

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Hoi jarno

De lipo vlieg ik leeg tot zo ongeveer 10,5 volt want ben bang datie anders op de failsafe zomaar gaat landen of dat ie straks helemaal geen stroom meer krijgt en dat ie dan de lucht uit komt. Maar ik heb wel op het internet gelezen dat je ook 2 accus kunt aansluiten op je drone en dan in parrallel aansluiten dat je dan de vliegtijd kan verdubbelen naar ongv 23 minuten alleen zou ik niet weten hoe groot die 2 accus moeten zijn. Dus eigenlijk was mn vraag een beetje ofdat mn c rate, mn voltage of mn mah omhoog moet voor meer vliegtijd. De f550 is zo rond de 1500 gram dit het ik nog niet gewogen maar hij zit zo een beetje tussen de 1000 en de 1700gram

Mvg dennis

14. jarno1997

jarno1997

Lid geworden:
    27 dec 2011
    Het probleem met meerdere lipo's is dat je je vliegtijd niet verdubbelt. Je hexacopter word namelijk een stuk zwaarder waardoor je weer meer gas moet geven om te vliegen en hij sneller leeg is. 10.5 volt op een 3S lipo is trouwens gewoon goed. Lager kun je beter niet gaan.

Misschien is het een idee om eens op ecalc te kijken met welke hoeveelheid mah je de langste vliegtijd haalt zonder te veel in te leveren door het gewicht. Dan kun je het beste je F550 wegen zonder lipo, dat invullen bij gewicht en dan selecteren dat dat het frame is inclusief aandrijving maar zonder lipo. Je kan ook nog altijd beslissen om op 4S te gaan vliegen.

www.ecalc.ch

15. Dennis_drone

Dennis_drone

Lid geworden:
    23 mrt 2016
    Ja dat klopt, ik heb net gekeken op die website en daar kan ik met een 2200 mah 11,1 30c lipo 7 minuten vliegen als ik een gewicht van 1200 gram heb zonder accu en nu vroeg ik me een beetje af of ik 2 van die accus aan kan sluiten en zo 14 minuten vliegtijd heb en dat de drone dan om de beurt de accu leeg trekt tot de 10,5 volt dus dat ze dan niet in serie of parrallel komen en er dan iets word verdubbeld maar dat ik ze aansluit meet iets ertussen ofzo dat het zo voor elkaar komt dat ie ze om de beurt leeg trekt

16. Mappie

Mappie

Lid geworden:
    30 jul 2015
    Ik geloof dat er wel kabeltjes zijn waardoor je de accu's in parallel of serie kunt configureren. In parallel blijft het voltage hetzelfde maar verdubbel je de capaciteit, in jou geval van 2200 naar 4400 mah. In serie verdubbel je het voltage, dus van 11.1 naar 22.2 volt.

Voor jouw situatie is dus een parallel kabel nodig. Dit zorgt ervoor dat de accu's tegelijkertijd worden gebruikt. Hij trekt ze dus niet om de beurt leeg.

Deel Deze Pagina