Ja, ellende voor die gast, heeft er zoveel liefde en tijd in gestoken, geld ook niet te vergeten. Zijn reactie doet me denken aan een modelbouwer die vele jaren en een boel geld gespendeerd heeft aan een prachtig schaalmodel en dan zijn model door eigen schuld kapot vliegt...
Gelukkig allemaal zonder een schrammetje er uit.
Zoals hij zelf aangeeft, een totaal verkeerde beslissing om met zo'n enorme crosswind te starten (uitschieters tot 40 knopen= dik 70 km/u). De linkervleugel (de wind kant) krijgt hij door inveren van de rechterpoot nooit laag, wind er onder en onhoudbaar. Dat zijn windsnelheden waar je zelfs met een B747 niet meer mee kunt starten... Mja, de druk om toch terug naar huis te vliegen, met een naderend front in aantocht... get-home-itis noemen ze dat in de US.
Tja, enig vooruitziende blik had ik in mijn voorgaande verhaaltje toch wel. Precies waar de schaal Wilga's ook berucht om zijn.
Ben benieuwd of hij nog een versie-2 gaat bouwen, ik zie hem er toe in staat, maar eerst zal zijn "Scrappy" gebouwd gaan worden vermoed ik.