goedemorgen allemaal, sinds een paar jaar vlieg ik met drones, met veel plezier, talloze kleine drones zijn de rervue al gepasseerd. Heb toen ik dat onder de knie had over gestapt naar een zwaardere drone, met betere film en video kwaliteid, de F22, veel lol mee gehad, en vliegen was zeer fijn, genoeg mogelijkheden met deze drone, harde wind geen probleem, filmen met aangename kwaliteid. Is zeer onder gewaardeerd met zijn lage prijs, genoeg features, een range van 3 kilometer, zo ook de sterkte videosignaal van dezelfde afstand. Vlieg mometeel een DJI mini 2, mis toch wel de signaal sterkte video van de F22, want die is bij de dji belabert te noemen met net geen 500 meter is het uit met het signaal. Maar de soepelheid van de DJI is dan weer stukken beter, de stabiliteid en beeld kwaliteid is dan vele malen beter dan de F22. Maar toch opzoek naar een nieuwe uitdaging, heb ik nog een andere drone aangeschaft, nl de Y 305 pro drone. Prijs was goed, helaas waren er heel weinig filmpjes over deze drone, maar spak mij wel aan. Aangekocht, en binnen gekregen, zeer nette set, zoals alle drones is daar wat instelwerk voor nodig om alles in goede banen te lijden, zo gezegt zo gedaan, alles gelukt, maar dan is er nog de QR code voor de verbinding met de telefoon, gezocht, en nog meer gezocht, niet in de manual, want die is bedroevend alleen maar in het chinees, vorige eigenaar had verder geen info. Internet nog meer onderzoek gedaan, niets te vinden. De maker van het introfilmpje dan maar een bericht via zijn video kanaal, ene dr den als ik me niet vergis, krijg bericht terug, helaas ik krijg een smilie terug, en dat was het. Nog een andere verkoper kunnen vinden, met dezelfde vraag maar het antwoord tot op heden niet gekregen. Tevens heb ik geloof ik meer dan 10 apps geprobeerd om de verbinding met de telefoon tot stand te krijgen, helaas allemaal geen oplossing. RC drone is blijkbaar ook niet thuis, die verkoopt deze drone, maar klanteservice is blijkbaar niet echt hun ding 25 maart eerste vraag, en verder volgt er geen antwoord. Vind het jammer drone zou tot 10KM bereik hebben, 4K camera met gimbal. Drone vliegt meer dan prima, maar alle overige funties blijven nu ongebruikt, want die gaan allemaal via de app. Dus is er iemand die hier een oplossing voor heeft, dan hoor ik dat graag, bij voorbaat bedankt, gr.
hij heeft wat weg van dji.. in de verte zo te zien volbloed chinees, en alleen vage sites die hem verkopen (dozenschuivers zonder kennis van zaken) waarom ik dat meld: vaak maken die gebruik van de app van het merk waarvan hij gekopieert is. Ik weet van mijn mavic dat die wel met een qr gebonden kan worden, maar daar kun je effectief geen fluit mee. kun je sturen zonder zender. alleen bereik is niets. daar staat de qr aan de binnenkant van een luik ergens. voor verdere verbinding zou je denken dat je net als bij de mavic 1 de telefoon onderin de zender moet zetten, en met een kabel moet verbinden aan de zender.. doet de dji app het niet? ff opletten dat je dji go 4 en dji fly probeert.. de ene dji drone werkt op de een, de andere op de andere
De drones van DJI kun je op FCC mode zetten waardoor je meer "zendvermogen" krijgt, beter bereik en stabieler en beter beeld op je scherm.
Geprobeerd, en nog meer geprobeerd, maar helaas mocht allemaal niet helpen, heb antwoord terug van de verkoper van deze drone, maar die is meer geinteresseerd om drones te verkopen, een QR code vergeet het maar, Heb deze persoon dan ook maar geschreven dat ik naar de QR code opzoek ben, en geen nieuwe drones wilt kopen zeker niet als het service niveau op zo,n dieptepunt zit.
ik dacht gisteren in een helder moment, waarom vertaal ik de chinese manual niet gewoon naar het nederlands, even google translate erop gezet(nu weet ik dat dat niet helemaal correct zal overkomen), maar zal er toch zeker wat meer van moeten kunnen maken dan het chinees. Nou aan de slag dan maar, is nog wel wat gedoe, en kijk dan ook meteen in google translate wat er naar voren komt, uitgeprint, nou dat valt nog niet eens tegen, tot ik bij de pagina met de verwijzing van de QR code kom, JAWEL, of nee toch weer niet. Hier is wat er staat: selecteer XYS-5G-******* in de wifi lijst. Ik hou best van raadseltjes, maar mijn glazen bol werkt niet echt mee. En daaronder: raadpleeg de app handleiding. Wat een pret, laat ik die nou net niet hebben, die word meestal los bij de gebruiks aanwijzing geleverd, misschien heb ik wel de onzichtbare versie gekregen, wat een lol. Heb uiteraard nog wel i.p.v. de misterieuze sterretjes iets proberen in te vullen, maar ook dat heeft niet geholpen in de app store. Heb ook nog wat andere apps geprobeerd die naar voren kwamen, niet voor dit merk, maar ja als je het niet probeerd, dan weet je ook niet of het werkt. Ga er eens rustig over nadenken om op de een of andere manier aan die bewuste app te komen, alhoewel je weet het maar nooit, blijven hopen. Gelukkig kan ik me intussen prima vermaken met m,n mini 4K.