Dx6 op een syma 2.4ghz quadcopter

Hoi allemaal
Ik heb voor vaderdag een leuke 2.4 ghz quadcopter gekregen.
Ik vind alleen de zender niks...
Zou het mogelijk zijn mijn eigen dx6 zender (waar ik mee vaar)
Aan de quadcopter te koppelen?
Als ik nu met de bestaande zender wil vliegen moet ik telkens de zender en ontvanger binden in de vorm van de gashandle op en neer te doen.
Terwijl ik mijn dx6 en schip dit nooit hoeft te doen.....

Groeten
Dennis

Gaat normaal gezien niet werken, die Syma en die DX6 hebben een verschillend protocol ( soort taal waarin zender en ontvanger met elkaar spreken)

Ten tweede is het volkomen normaal dat een quadcopter "ge-armed" moet worden door stickbewegingen op de zender voor je ermee kan vliegen, dit is een veiligheid om te verhinderen dat de quad ervan door gaat bij het inpluggen van de batterij. Het heeft gewoon niets met binden te maken.

De vergelijking van je zender en je schip gaan ook niet op, bij neutraalstand van de gashendel van de zender staat die in het midden en bewegen de motor(en) niet. Bij een quad is het een heel ander verhaal, als de gashendel in het midden staat draaien de motoren van de quad best al wat toeren en kunnen ze venijnig uithalen. Vandaar het "armen" van de quad

Stevo

Laatst bewerkt:
Dat "armen" van die quadcopter zou je ook met je DX6 zender moeten doen. Dat zit namelijk in de FlightcontrolComputer (FC) die feitelijk de quad bestuurd.
Daar komt direct "probleem 1" om de hoek kijken. Bij heel veel quadcopters die compleet geleverd wordt is de ontvanger gecombineerd met de FC. Een andere zender en ontvanger kan je dan niet zo maar gebruiken. Dan moet je ook de FC vervangen.

Laatst bewerkt:
Back