e-props Graupner slippen

Iemand een tip hoe ik het slippen van de e-props van Graupner in de DJI2212 motoren kan voorkomen?

Harder aandraaien doet niets. 3 van de zes hebben dat probleem en ik merk dat de f550 nu echt heel onstabiel is, terwijl het vliegen met de originele bladen wel stabiel ging.

Heb de gaten met een prop-ruimer geruimd naar 8mm. De draairichting en L/R bladen kloppen allemaal wel.

De standaard bladen van DJI zitten wel slip-vast.

Dank, Geerten

Klein papieren rondje ter grootte van de meenemer met een gat van 8 mm maken en onder de propeller leggen...

De "as" is zover ik het kan zien onderdeel van de motorbell (= uit 1 stuk gemaakt).
Wel vreemd, dit is de eerste keer dat ik hoor van dit probleem (gebruik zelf ook opgeboorde Graupners op Dji motoren)
In plaats van een stukje papier zou je misschien ook nog een stukje schuurpapier kunnen gebruiken?

ALs ik deze foto bekijk zit er een losse as in, die zit met 1 of 2 inbusboutjes vast boven in de bel. De prop wordt idd direct op de bel bevestigd, gebruik er maar eens een dun onderlegschijfje voor tussen de prop en de moer.

dji2212motor.JPG

Het kan wel kloppen wat GRoos zegt, de Graupner props liggen net onder de borst van de as, zodat de dopmoer vast loopt op de borst en niet de props aandrukken. Ik heb er zelf een dun kunststof ringetje onder gelegd, werkt prima.

Wat ik heb gedaan is met een 8mm boor even de onderkant iets (meer) verzonken van de zilveren moer welke je op de motor draaid.... Dan past het weer prima. De ene heeft het erger dan de andere.. Ik houd niet van losse ringen, die raak je kwijt. en het voegt gewicht toe, dat zijn 2x een no-go.

idd, de ene heeft het ergere dan de andere,....boren zou ik als probeersel niet doen!, te gewaagd!...(mits je weet wat je doet qua balans)
Zoals iedereen al zei, papier, schuurpapier etc,...gewoon een washer van binnen diam. 8mm proberen te scoren en als dat werkt, kan je dan pas gebalanceerd uitboren etc.... simpeler geen oplossing lijkt mij.

Props opboren is een ander verhaal als wat alu spinners...
Dat kan ik uit de losse pols prima doen, maar heb wel wat ervaring ;), dat dan weer wel, op een laag toerental en zelf de moer vasthouden gaat alles heel langzaam, en geleidelijk.

Ik houd niet van losse ringen, die raak je kwijt. en het voegt gewicht toe, dat zijn 2x een no-go.

Technisch gezien hoort er een ring tussen moer en propellor.
Je draait nooit een moer direkt op het te verbindene material (prop) om iets te verbinden .

Ik gebruik op de meeste Quadcoptermotoren een aluring en een DIN stopmoer.
En dan zitten de props vast en slipt helemaal niks.;)
De meeste moeren uit china hebben ook een veel te grote maat afwijking.

En de 4 aluringen wegen geen 2 gram bij elkaar .

Mvg Johan

Metalen props? Die ben ik nog niet tegengekomen. Zoek nog wel een aantal sites waar je geschikt propellorsets kunt kopen. 8x4 CW en CCW bijvoorbeeld. Hobbyking heeft ze vaak niet op voorraad. Dus linkjes zijn welkom :)

En dit is nou zo leuk van een forum: er komen suggesties, anderen denken mee, en de oplossing is uiteindelijk heel simpel: gaatje met perforator in schuurpapier ( precies 6 mm ), rondje uitknippen met krom schaartje, en het past over eerste stukje shaft van de motor, aandraaien en muurvast!

Iedereen dank voor de suggesties!!!

Daarnaast wil ik ook Emil eens bedanken voor al de informatie die hij op het forum heeft gezet over de naza/gps/f550; goed bruikbaar, duidelijk, informatief, en vol enthousiasme! Dat straalt er van af!!!

Gr, Geerten

Laatst bewerkt:
Ik had net hetzelfde... de Graupner e-props kon ik ook niet muurvast zetten. Ik heb tussen de dopmoer en de props gewoon een gekarteld borgringetje gestoken en om het slippen van de props t.o.v. de motormantel tegen te gaan heb ik uit dubbelzijdige kleefband ringetjes gesneden die tussen de props en de motormantel komen te zitten. Nu zit alles stevig vast en komt het niet meer los.

Back