Hallo, naast de bestaande kitjes van bv de wasp en de slipher, bestaan er nog gelijkaardige modelletjes/tekeningen? eventueel met een ribbenvleugel? wij hebben op school een laser staan, en zouden voor de club een 4tal modelletjes willen maken. dus wij zijn op zoek naar plannetjes, of eventueel dxf formaat, of profielgegevens, maten bestaande rompjes of omtrektekeningen. dan kunnen we de dxf zelf aanmaken.
E2K Pylon Racer – The Equaliser | Evolution Models (evolution-models.com) PB Models JPS E2k Pylon Racer [kit-to-build] PB-JPS-E2K, Model Shop Leeds
Dit E2K model heb ik zelf ooit ontworpen en gebouwd. Echter niet met een ribben vleugel. Profiel is S8066 en dan op de juiste dikte gemaakt. Latere modellen hebben we gemaakt met RG14 10% met een iets slankere en langere vleugel (1 meter).
Oke, na wat bouwhandleidingen en foto's van de wasp en slipher te bekijken en te lezen ben ik zelf aan het ontwerpen geslaan. voortgaande op enkele basisafmetingen ook. Heb zonet de romp eens gaan proeflaseren op school uit 3/4mm populierentriplex. Alles lijkt redelijk goed te kloppen en past in elkaar, maar omdat alles uit populierentriplex is kom ik wel al aan een onderdelen gewicht van 250 gram, dit is volgens mij veels te zwaar?? kan dit? ik kan natuurlijk alles verlichten met "getekende gaten in de romp" maar vermoedelijk mag dit niet volgens de reglementen(echter gaan wij nooit wedstrijd vliegen dus dan kan het wel?) rudder en bv onderkant romp zou uit balsa kunnen, maar dan gaat de prijs omhoog natuurlijk van het materiaal...
Mijn gals rompjes wegen meestal tussen de 140 en 170 gram. Dit is inc de spanten. Romp verlichten dmv gaten mag gewoon.
hallo, inmiddels is mijn kistje ook af, en had ik de motorcombo en accu besteld bij HK. Na heel wat heen en weergemail die een paar maand aan de gang waren, toch mijn geld terug gekregen... nooit aangekomen, motortje uit stock... weet er iemand waar ik nog een setupje kan scoren? zodat deze eindelijk ook de lucht in kan? Mocht iemand nog wat liggen hebben. Ik hoor het wel. Groeten en alvast bedankt!
Radient BMPRA race legal E2K motor – Pylon line (pylon-line.myshopify.com) E2K ESC BMPRA official Flash – Pylon line (pylon-line.myshopify.com) APC 8X8 Props – Pylon line (pylon-line.myshopify.com) Zelf heb ik ze ook wel eens op aliexpress besteld.