Easybuild F-22 / MiG-29 / F-35 / F-15 / F-18 en Su-35 van RCPOWERS

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Josv, 2 sep 2009.

1. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003
    RCPowers heeft sinds kort een reeks nieuwe eenvoudig te bouwen jets op zijn site geplaatst: RCPowers Easybuild PDFs - RCPowers Forum
    De plans zijn te downloaden voor $7.99

Heeft al iemand ervaring met deze easybuild jets?

Groetjes,

Jos

2. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Easybuild

Na drie maanden neem ik het draadje weer op!!

Waarschijnlijk zullen er al een aantal Easybuild jets van RCPowers gebouwd zijn, deze staan echter nog niet op het forum vermeld of ik weet niet waar. Zie de site van RCPowers voor de verschillende modellen: RCPowers.com

Zelf had ik nog een plan liggen van een “oude” MIG-29 met de motor op het hoogteroer: RCPowers MiG-29 PDF - Page 3 - RCPowers Forum

Omdat ik al een F-22 gebouwd had op dergelijke wijze, heb ik van dit plan van de MIG een Easybuild gemaakt en met succes! RCPowers Forum - View Single Post - RCPowers MiG-29 Easybuild PDF

Enkele veranderingen aangebracht:
     motor in het midden zoals bij de Easybuild
     slechts 2 servo’s nodig i.p.v. 4 (tailerons i.p.v. rol- en hoogteroer)

De motor is van de F-22: Hi-Model 2212/06 2200 KV. Ik vlieg met 3S 1500 mAh lipo en een 5.5 x 4.3 Graupner prop. Met deze configuratie wordt 19 A volgas op de grond gemeten. De MIG-29 weegt vliegklaar 375 gram.

Omdat deze Easybuild zo goed vliegt ga ik van de zelfde reeks het plan van de F-18 downloaden en ook deze jet bouwen: RCPowers Forum - View Single Post - RCPowers F-18 Easybuild PDF

Graag reacties op en bouwervaringen van de jets van RCPowers.

Groeten,

Jos

de MIG-29 samen met de Depron mini F-16 van Gerald Rutten

3. HieLieW

HieLieW

Lid geworden:
    22 sep 2008
    Ik heb in tussen 2x de F-22 EB gebouwd met hotglue, 1ste keer geheel aan originele ontwerp gehouden.
    - Motor 2200kv HiModel, gekocht bij rctechnics
    - 6x4 prop (Hobbycity)
    - 25A towerpro ESC (Hobbycity)
    - 6V BEC (Hobbycity)
    - 20 3S 11.1V 1800mAh turnigy lipo (Hobbycity)
    - 2 x turnigy 9 grams servo's (Hobbycity)
    - 6 kanaals zender 2.4GHz HobbyKing(Hobbycity), zonder programmeer kabel, heb ik inmiddels wel:)
    - V-tail mixer (Hobbycity)

Foto:

Was ff wennen zo'n jet :eek:. Maar ging wel lekker snel:-D. Landen op de buik vond ik wel makkelijk. Ik vind de f-22 wel mooi snel gliden.
    Zeer wendbaar met het hoogteroer, alleen rollen ging erg langzaam vond ik.
    Hij ishelaas gecrashed door dat stekkertje losgetrokken werd door regelaar mid-flight. Geen schade aan electronika gelukkig. Eigen constructie fout:nosmile:... > Foto album pre & post crash pictures.<
    Ik vond deze(toen ie nog heel was;)) mooier dan mn 2de...

Verbeterde punten van mn nieuwe(noem ik de 'King Raptor':p):
    - roeren in vleugels (2 extra 9grams turnigy servo's), dus 4 roervlakken die werken als hoogteroer en rolroer gemixt.
    - mixer gebruikt van zender.
    - KF airfoil(van rcpowers site zelf), meer lift. Minder High alpha:confused:?
    - koolstof in achterste roeren voor meer stevigheid:)
    - eigen ontwerp accubevestiging zorgt voor makkelijk verwisselbare accu's
    - hier en daar PU-lijm om de Score-and-notch gaten te vullen als ik dat nodig achtte.
    - Last and most important: bevestiging electronice verbeterd. Vooral betrouwbaarheid van de BEC.

Dit is wel een zwaar beestje geworden, in ieder geval zwaarder dan gewenst: 561gram (oude was denk ik rond de 510)

Vliegtuig doet het nog steeds:-D. Maar heeft wel wat kleine schades gehad, bij maiden brak de neus bijna heleamaal af. Mijn fout:sleepy:, lol.
    2de was bij landing de punt van linker achter roer brak af door dat deze uitsteekt bij hoogte roer 'omhoog', snappie?:p.Ik heb al een keer precies hetzelfde eerder gehad met de extra 300 van rcp.
    Verder nog wendbaarder met hoogte roer en ook met het rolroer is het nu extreem. Heb dan ook uitslagen verminderd. Vliegt nu nog steeds zeer wendbaar en tricky, maar dat vind ik wel leuk juist:cool:, houd me wakker. Eerste vluchten zorgden voor aardig wat adrenaline om dat ding in de lucht te houden. Nu ben ik er wel aan gewend aan de eigenschappen.
    Bij (een poging tot)high alpha/cobra maneuver gaat het vliegtuig hevig zwabberen rond de lengte as. Dit komt denk ik door de KF vleugel. Ik heb het alleen niet bij het eerste model(zonder KF airfoil) kunnen testen.

Pictures:
    meer foto's

4. RC Pilot

RC Pilot Guest

hallo

zou ik misschien de tekeningen van de f-22 en de mig-29 van iemand kunnen krijgen? :worship:

M.V.G. Dave

Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2010
  5. vinnygogo

vinnygogo Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jun 2006
    die zou ik ook wel willen!!:)

6. HieLieW

HieLieW

Lid geworden:
    22 sep 2008
  7. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Voor een luttele 10$ of iets meer dan 7€ te downloaden.

Jos

8. MartinT

MartinT

Lid geworden:
    24 aug 2008
    Hallo mede modelbouwers!
    Op verzoek van een mede-forummer plaats ik hier wat tekst en plaatjes over mijn ervaringen met de leuke dingen van RCPowers!
    Daar ik het merendeel van de modellen al vorig jaar gebouwd heb, en er op het RCPowers forum (in het engels) in meerdere of mindere posts verslag van heb gedaan, vind ik het een beetje teveel moeite om alles opnieuw in het NL te gaan typen (ben nogal lui van aard :D, en zelf kennis!) Dus ik dacht: ik doe af en toe wat plaatjes als teaser, en dan het linkje naar mijn respectievelijke verhaal op het RCPowers of RCGroups forum, daar kan je dan op klikken als het je wat lijkt.

Ok, daar gaan we!
    Waar het verzoek (van JosV) eigenlijk om ging was deze:

EZB F-18:
    Prachtige livery (=kleurenschema), maar in de praktijk op een bewolkte dag veel moeilijker te zien dan je zou denken. (het gele grote USNAVY op de vleugel onderzijden verdwijnt geheel(!) op afstand, en dan is het eigenlijk net zo lastig oriënteren als een airdefence grijze F16 (had ik nl. ook)

landing gear is alleen voor static display

De pilotname is eerbetoon aan de ontwerper

Wat modificaties links en rechts, je leest er alles over op het (engelse) RCPowers forum

Link:
    RCPowers F-18 Easybuild PDF - RCPowers Forum

De Eurofighter 2000:
    Blijft een machtig ding met die canards en delta vleugel, goed voor mooie high AOA slowpasses:

Mod full fuse (romp) en full moveable canards

Link:
    RCPowers EuroFighter PDF - RCPowers Forum

De F117;

Deze is te koop, want ik krijg inmiddels veel plaats gebrek :D:

[​IMG][​IMG]

link: heb ik niet...

De (gratis!) Extra 300:
    deze is van EPP gemaakt:

landing gear is ook hier alleen voor static display

Bij mij in de straat...

link:
    RCPowers.com Extra 300- Free plans - Page 20 - RC Groups

De F1 Hydro (de originele eenmotorige 100% versie:)
    Vandaag (15 januari 2010) voor het eerst gevlogen, vanaf het ijs gestart!:

Net na de eerste ijs-missie. (Deze koele gast ben ik natuurlijk zelf :D)

Link: is er niet.

Nou dit was het wel even, ik heb nog veeeeel meer leuks, maar niet van RCPowers, dus wie weet in een of ander modelbouwtopic...;)
    hieronder nog een klein tipje van de sluier dan:

De Silversurfer van Phlatboyz!

Deze heb ik "gescrapped" want wat ik ook geprobeerd heb, hij ging helaas gewoon niet rechtuit...

Blu F22 van Golem

(Kyosho F16 is verkocht, de SU27 is er een van Ikarus)

Groeten,
    Martin

Laatst bewerkt: 16 jan 2010
  9. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003
    Bedankt Martin. Mooie foto's en interessante verwijzingen.

Groetjes,

Jos

10. Erik 3D

Erik 3D

Lid geworden:
    21 feb 2007
    Ik ben de Mig 29 (thrust vectoring) en de Eurofighter aan het bouwen en heb ook alvast de tekening van de Raptor besteld. Ik heb een vraag over de motor voor deze modellen. Is de Parkjet combo (2212-06 V2) waar RCPowers naar verwijst de meest geschikte motor of is dit alweer verouderd en zijn er betere motoren bij Hobby King (of RC technics) te verkrijgen?
    Als dit allemaal een beetje wil lukken is de F1 Hydro het volgende model.

b.v.d. Erik
    @Martin: heb je een link naar de windsurfer?

11. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003
  12. Erik 3D

Erik 3D

Lid geworden:
    21 feb 2007

Dit zijn dezelfde spec's als die RCPowers motor. Ik ga deze wel bestellen. Wat voor regelaar gebruik je?
    m.v.g. Erik

13. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003
    In de aangepaste MIG zoals hiervoor beschreven heb ik een 30A regelaar gebruikt. Met de aangegeven prop (5.5 x 4.3) verbruikt de motor ongeveer 19A (op de grond). Dus met een 30A regelaar kom je ruimschoots toe!

Jos

14. HieLieW

HieLieW

Lid geworden:
    22 sep 2008
    Ik gebruik precies dezelfde motor voor mijn F-22, maar dan met 6×4 prop erop met een 20C 3s 1800mAh LiPo. De regelaar is maar 25A, maar ik heb wel stukken krimpkous weggesneden voor betere koeling en gebruik aparte BEC.

15. Erik 3D

Erik 3D

Lid geworden:
    21 feb 2007
    Okee, bedankt voor de reacties!
    m.v.g. Erik

16. MartinT

MartinT

Lid geworden:
    24 aug 2008
    Hoi Erik,
    de surfer kan je downloaden via: Flying Surfer Dude! - RC Groups
    let wel op dat er 2 versies zijn (V2 is beter, met rudder, maar daar is geen pdf van, alleen een Sketchup file, dus die moet je dan zelf naar een pdf converteren.) Ik heb zelf een Phlatprinter dus ik kan er ook een voor je maken...

Over de 2212-6 is een top motortje, zitten bij mij in de EF2000, F22, SU27 en nog en aantal kisten (heb er hier ook nog een aantal ongebruikt liggen, mogen wel weg voor een zacht prijsje...)
    Dave en Scott gebruiken nu de V3 versie, maar die is alleen nog via Grayson Hobby te verkrijgen daar (heb ik overigens slechte ervaringen mee...)
    Heb wel een V3 motortje wat erop lijkt (qua specs) besteld in HongKong, maar nog niet binnen, dus kan het nog niet uitproberen...

Groeten,
    Martin

17. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003

Welk motortje is dat Martin?

Jos

18. MartinT

MartinT

Lid geworden:
    24 aug 2008
    Hoi Jos,
    Het gaat om een 2600KV Outrunner Brushless Motor 2208-8 van RC Timer, via eBay gekocht, want hun eigen internetsite is meestal erg slecht te bereiken. (Toen ik er wel op zat heb de specs ervan gevonden, komen niet helemaal overeen met de V3, maar wel in de buurt.)

Gr,
    Martin

19. Josv

Josv

Lid geworden:
    1 sep 2003
    De F-18 is klaar maar heeft nog niet gevlogen. Ik wacht op beter weer.

T.o.v. het plan heb ik de romp gemaakt in 2 x 6 mm depron, dat lijkt mij toch wat steviger.

Volledig afgebouwd (met een 3S 1500 mAh lipo, een BM2212-6 motor [van Dyanaics op E-Bay] met een KV van 2200, een 30 A regelaar en een 5 x 5E prop) weegt de F-18 440 g. Statisch trekt de motor 16A en heeft een trust van 560 gram. Met een 6 x 5.5 prop zijn de resultaten wel een beetje te geweldig: 28 A en 630 g trust.

Laatst bewerkt: 19 feb 2010
  20. conus

conus Guest

Zouden jullie die PDF plannen eens kunnen uploaden.
    Ik ben van plan deze zomer het een en ander te bouwen en een data base van tekeningen kan geen kwaad.

spamconus@hotmail.com

Alvast bedankt,

Conus

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jun 2010

Deel Deze Pagina