easystar/easyglider

• Topicstarter Topicstarter lawrence
  • Startdatum Startdatum
L

lawrence

Guest
Hoi ik ben al een tijdje aan het twijfelen welke van de 2 ik zou nemen kan iemand mij hier bij helpen?

Gr. Lawrence

Mijn keuze zou voor de "all-rounder" easystar gaan......

;) nu ben je dus weer geen steek verder :D

Het is dus maar net wat je zelf wilt............

Ik zou niet graag zonder rolroeren vliegen... :)
Easy Glider dus!

Maar indien je zonder begeleiding zelf wilt gaan leren vliegen de Easy Star natuurlijk.....

Peter

Als ge naar het forum moet luisteren, zou ik de 2 kopen , anders komt U er nooit uit. Een ding wil ik nog zeggen easy Starren gaat gauw vervelen.

Bedankt voor de info alvast denk toch dat ik voor de easy glider ga gaan kan hem op de club krijgen met motor en prop voor 70€ (nieuw in de doos) is dat een normaale prijs?

Gr. Lawrence

nee hij heeft geen twinjets hij had hem eens gewonnen op een clubwedstrijd.

Gr. Lawrence

goede prijs , kopen maat. motor met dun dubbelzijdig kleefband bevestigen. zonder dat steuntje, en wachten met de kogel achteraan.

er is een kogel bijgeleverd, en dit voor het zwaartepunt goed te krijgen.
ik heb alles gebouwd volgens de beschrijving, maar achteraan heb ik niets gelijmd, na alles ingebouwd te hebben, motor- ontv.- regelaar en batterij, dan het zwaartepunt goedgelegd , met minder gewicht dan de bijgeleverde metalen kogel.
Dan de romp, stabilo enz gelijmd.

vroeger heb ik een goed half jaar met een easystar gevlogen.
Daarna heb ik een magister(mpx) gekocht maar daar heb ik veel problemen mee gehad.

Na alle problemen ben ik dan een tijdje(1,5jaar) gestopt.

Graag zou ik terug willen beginnen maar weet niet goed of ik terug een easystar of een easyglider pro zou kopen...

Mijn doel: Ik ga veel kiten op land, als er weinig wind is dan zou ik ne vlieger willen nemen om wat te vliegen.

Als je al wat vliegervaring hebt zou ik voor de easyglider gaan. Deze zweeft beter en heeft (vind ik persoonlijk) een veel mooier vliegbeeld dan de easystar. Bovendien reageert hij beter op de knuppels door de rolroeren. Beetje raggen kan met beide wel. Als je nog fatsoenlijk moet leren vliegen is de easystar wellicht een betere keus (tenzij je begeleiding krijgt op een club).

De mensen die ervaring hebben met zowel easystar als easyglider.

Is de easyglider veel moeilijker dan de easystar?
Is de easyglider even crashbestendig als de easystar?

Easy-Glider

Leuk kistje wat best goed zweeft en je kunt er op half gas ook leuk mee vliegen. Laatste mooie zondag nog ruim 25 minuten "boven" geweest alleen op de thermiek.
Als je een zwaardere motor monteert dan heb dat kogeltje weer wel nodig. De standaard 400 permax is niet erg sterk. Er zit bij mij nu een 480 in. Ik wilde niet al die toestanden van een extra regelaar enzo.

Is de easyglider veel moeilijker dan de easystar?
Is de easyglider even crashbestendig als de easystar?
Ik vind de easystar wel geschikter voor beginners dan een easyglider, om meerdere redenen.
- De vliegsnelheid is iets lager
- De easystar is stabieler, zowel op de neusstand als op rol
- Door de vorm van aansturing (alleen richtingroer ipv rolroeren) krijg je de easystar wat moeilijker op zijn kop (lukt beginners met rolroerkisten iets te makkelijk)
- De easystar reageert iets gemoedelijker op de neusstand; hij is stabieler en pikt wat moeilijker snelheid op.

Zoals ik al eerder zei: het hangt een beetje van je ervaring af. Als je nog moeizaam zelfstandig kan vliegen: easystar (vanwege het makkelijke sturen). Als je al wel zonder teveel nadenken kan vliegen: easyglider (vanwege de betere respons en betere glijeigenschappen).

De crashbestendigheid van de 2 zal denk ik niet veel verschillen. Het voornaamste wat ik kapot heb zien gaan zijn de rompen voor de vleugels. Ik heb dit het vaakst bij de easystar zien gebeuren, maar ik weet niet of dat komt door een mindere crashbestendigheid of aan het feit dat de easystar vaker klappen krijgt (omdat er minder ervaren mensen mee staan te sturen). Ik vermoed een combinatie van de 2.

Zoals ik al eerder zei: het hangt een beetje van je ervaring af. Als je nog moeizaam zelfstandig kan vliegen: easystar (vanwege het makkelijke sturen). Als je al wel zonder teveel nadenken kan vliegen: easyglider (vanwege de betere respons en betere glijeigenschappen). quote]

Heb beide toestellen en onderschrijf bovenstaande verhaal geheel :). Toevoeging: Bij de Easyglider moet je permanent de vingers aan de knuppels hebben en actief corrigeren, dus ook bij de landing !! Ben je daar nog niet goed in dan is de crashbestendigheid van de EasyGlider veel lager. (Een Easystar kun je hele stukken "los laten" ;) en heeft bij een duik / gekke beweging een veel beter zelfcorrigerend vermogen. :cool: )

Groet,

Evert.

Back